Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

LEVER vi på en LØGN?

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære alle jer der har været aktive og hermed bidraget.

Tak for jeres herlige engagement i debatten. Og det har været både lærerigt og spændende at læse de forskellige indlæg.

Jeg har spurgt mig selv: Hvad kan jeg lære af denne debat?

Det første jeg tænker er: Hvor blev debatten omkring mit skrevne indlæg/budskab lige af? jeg har lige læst det igen, og jo der står stadig det samme.Smile

Bortset fra et par stykker som svarede på indholdet, drejede debatten hurtigt over i, om hvilke personer der ønskes citater fra, og her kom vi en lang vej rundt om religion, og hvem der er rigtige ledere etc. etc..

Iøvrigt også en fantastisk spændende debat, dog en anden og anderledes end hvad mit indlæg havde som formål i første omgang.

Dette har givet mig en indsigt og lærdom, som jeg er meget taknemlig for. Så TAK for det.

Det har også lært mig, hvor let vi kan misforstå hinanden ved kun at skrive sammen og ikke kan se hinanden og hermed se og mærke udtrykkene, følelserne, kropsholdningen.

Hvad mener han egentlig, når han skriver/siger således? Er han sortseer eller optimistisk omkring dette? etc. etc.

Jeg kommer også til at tænke på en historie fra det "virkelige" liv. I aftes var vi ovre på skolen til forældremøde i min søns 3. klasse. Matematik-læreren fortalte om, at da hun kl. 12.05 var trådt ind i klassen igår, var der vild opstandelse, og mange var oppe at toppes flere forskellige steder i klasselokalet.

Da hun endelig havde fået ro i klassen, spurgte hun, hvad der egentlig var forgået. Svaret fra børnene var, at det var noget med, at der havde ligget nogle krummer på en af pigernes bord, som var lagt der af en anden. Dette havde så udviklet sig til, at hele klassen på 26 børn røg i totterne på hinanden. 

Min søns matematik-lærer spurgte børnene, om de nu bedre kunne se: Hvorfor der er så megen krig og ufred i verden, når nogle ubetydelige krummer kunne føre til dette slagsmål.

Moralen ... tjaaaa ... matematik-læreren sagde, at BØRNENE nu forstod hvorfor ............

Og så tilbage til verdensøkonomien og de påvirkninger det kan have for dig og din virksomhed.

.... Vær EKSTRA opmærksom

Forvent det bedste - forbered dig på det værste

kh. Jens L. More

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)