Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af hjemmeside gået galt, mangler virkelig rådgivning og svar!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står i en lille knibe, som jeg gerne søger lidt rådgivning til.

Jeg satte for noget tid siden et cashback-system til salg med dertilhørende facebookgruppe, affiliateaftaler, domæne, database, hele systemet og flere ting.

Jeg blev kontaktet af en som var interesseret i siden, vi fandt ud af hvordan handlen og betalingen skulle forgå samt vi fik en snak om, hvordan siden fungerede og jeg viste ham rundt i diverse funktioner.

Han ville købe siden, og vi underskrev derefter kontrakt at han inden for en given tidsperiode skulle betale x antal kr, da han havde købt siden.

Vi overdrog alting til hans navn, domæne, han fik systemet, facebookgruppe, affiliateaftalerne og vi skrev og snakkede i timer sammen for at besvare hans spørgsmål og hvordan alting fungerede osv.

For nogle dage siden skrev han dog, at han ikke var interesseret i siden alligevel – og nu står det lidt hen i det uvisse, da jeg føler at han egentlig har købt siden samt jeg har brugt utrolig mange timer på at sætte ham ind i konceptet samt diverse ting der skulle ordnes.

Ydermere står jeg i et problem, at han også har hele systemet altså php-filerne samt databasen på alle brugere osv.

Hvad er mest fair og følger lovgivningen, er jeg tvunget til at tage det hele tilbage og igen bruge lang tid på papirarbejde samt stole på, at han ikke misbruger at han har hele systemet eller at han, når han har underskrevet købsaftalen, egentlig har købt siden og at han derfor skal betale mig det aftalte beløb samtidighed med at han ejer siden fortsat?

Ser frem til lidt svar, da det virkelig mangles!

Jeg har prøvet at forholde mig objektiv, men da jeg er en part af situationen er det muligvis blevet farvet?

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 13:16

Køberen har underskrevet en kontrakt om betalingsvilkår m.v. - og der er som sådan ikke nogen fortrydelsesret medmindre det står i kontrakten.

Tilbage står så spørgsmålet om det leverede lever op til det lovede. Groft sagt om der blev "smurt lidt tykt på" i salgstalen, som det leverede ikke har kunnet leve op til.

Som udgangspunkt vil det nemlig være svært for køberen at komme ud af kontrakten, - der skal være tale om grove fejl fra din side - og har køber fået hvad han skulle have og kunne forvente så fanger bordet altså for køber.

Har køber fortrudt, skal han alligevel betale dig og må så selv sælge det købte videre eller disponere som det nu er bedst for ham.

Rent pragmatisk, så er det et spørgsmål om køber har nogen penge man som kreditor kan få fat i. Fra din side som sælger er der jo kun inkassovejen (at få pengene kradset ind) og her skal du jo vurdere hvad køberen har af betalingsevne.

Er det en studerende på SU var det måske smartest at redde hvad reddes kan, men har køber et firma, villa,vovhund og Volvo så må dit krav en tur i retten. Enten som småsag (under 50.000 kr.) eller gennem en advokat eller et godt inkassobureau.

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 10:24

Jeg tillader mig lige at komme med et input til denne tråd, da det var mig der skulle købe Domænet samt indhold.

Sagen er den, at sitet ikke levede op til forventningerne eller det levede slet ikke op til hvad sitet kunne, og det er jeg ret sikker på Trådstarter var ganske bevist om. Flere af funktionerne på Cashback sitet, kan ikke anvendes længere. Derudover var der 2 fejl, som skulle udbedres. Dog sagde sælger at dette ville blive rettet.

Jeg fortalte sælger, at jeg ikke var interesseret i varen alligevel, da jeg ikke kunne bruge sitet til det jeg var blevet fremvist og fortalt. Mod lidt diskution frem og tilbage, har sælger så gået med til at tage sitet tilbage. Og jeg har endda sagt han kan beholde de første penge, jeg har overført til ham. Hvilket måske er for sødt af mig, nu hvor det viser sig, at der kun er problemer med dette her.

Sælger har givet mig en konto hos iqmedier, som efterfølgende er blevet slettet eller jeg ved ik hvad der er sket. Men kontoen virker ikke, efter han har ændret mail adresse på den. Måske er det ikke tilladt at skifte navn og ejer på en konto hos iqmedier, men sagen er den, at kontoen ikke virker længere og han stiller nu mig til ansvar for det. Og fortæller mig at "varen" ikke længere er det samme vær, som da jeg modtog den? Jeg har på intet tidspunkt nået at bruge hverken konto eller sitet.

Som aftalt, skulle jeg overdrage domænet tilbage til sælger, men nu vil han ikke acceptere.

Jeg har givet ham indtil kl. 18 imorgen, ellers slettes domænet fra Dk Hostmaster.

Det trist sådan en sag pludselig skal tage 1 måned, jeg gider ihvertfald ikke bruge min tid mere.

Hav en god dag.

/Martin

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)