Gad vide om man på et tidspunkt går den anden vej og ønsker en fysisk butik, for hvor svært kan det være at betjene et par kunder, fremfor at rode med Adwords, søgeoptimering og konverteringsoptimering
Sandsynligheden for at en succesfuld e-købmand kan drive en fysisk butik med succes er i hvert fald større end den anden vej rundt.
For øvrigt forstår jeg slet ikke jer webshopejeres fokus på betalt annoncering - Hvad er der galt med de gratis glæder? Læs mere her: http://www.amino.dk/forums/t/134252.aspx
Det handler vel om mange bække små. Jo flere steder man er placeret, hvor udgiften er mindre end indtjeningen jo bedre. Så godt det andet indlæg da du postede det, og det er da absolut også en mulighed. Man griber nok bare det der ligger først for, og er nemmest at implementere.
Adwords er heller ikke der jeg konvertere bedst, hvis jeg skal dele lidt ud. Facebook er langt langt bedre til min målgruppe. Sådan som mit setup er i dag, i hvert fald, men det kan jo hurtigt ændre sig
E-mail markedsføring bruger jeg også, men jeg formår ikke at fange folk på samme måde, i forhold til facebook. Det er meget begrænset hvad jeg sælger via nyhedsbreve mod den tid jeg bruger på det. Det kan jo have en effekt på længere sigt, shoppen er stadig forholdsvis ny (januar), så det skal nok bare have noget tid.
Alle andre har jo stor succes med nyhedsbreve, så jeg skal nok bare blive bedre til at formidle mit indhold den vej.
Det er i hvertfald yderst vigtigt at man segmentere sine nyhedsbrevs modtagere, fx ud fra tidligere køb, hvad de klikker på i de udsendte emails osv osv osv, det er super spændende og det kan være en meget stor kilde til mere salg.
Jeg er sikker på at du har ret, og havde jeg et par timer mere i døgnet, stod der også nyhedbrev på dem, det er helt sikkert. Alt ved markedsføring er jo i øvrigt super spændende, så det er svært at stoppe og holde sig til få områder, når der er så mange muligheder. Kan man ønske et bedre arbejde
Det er i hvertfald yderst vigtigt at man segmentere sine nyhedsbrevs modtagere, fx ud fra tidligere køb, hvad de klikker på i de udsendte emails osv osv osv, det er super spændende og det kan være en meget stor kilde til mere salg.
Super relevant råd - men det forudsætter desværre bare, at nyhedsbrevsafsenderen har sporing på hele molevitten og så i øvrigt forstår at tolke data.
Det kan Kent måske nok, men blandt nye shopejere så er det vel nærmest en sjældenhed, at bare den basale kobling mellem AdWords og Analytics er på plads.
Jeg synes i hvert fald tit, at jeg ender med at sidde og rode med Analytics (selvom det egentlig ikke er det som jeg er bedst til eller det som shopejeren hyrede mig til).
Jeg bruger ubivox og der er sporing på hele lo****. Det er super nemt at sætte op og efterfølgende at finde rundt i. Det burde alle kunne bruge. Fra 90.- i måneden burde alle kunne være med, hvis det ikke bare er et skoleprojekt.
Super relevant råd - men det forudsætter desværre bare, at nyhedsbrevsafsenderen har sporing på hele molevitten og så i øvrigt forstår at tolke data.
Det kan Kent måske nok, men blandt nye shopejere så er det vel nærmest en sjældenhed, at bare den basale kobling mellem AdWords og Analytics er på plads.
Jeg synes i hvert fald tit, at jeg ender med at sidde og rode med Analytics (selvom det egentlig ikke er det som jeg er bedst til eller det som shopejeren hyrede mig til).
Det er helt korrekt Troels, det er utroligt så mange der stadig ikke har forstået vigtigheden af Analytics og sporing. Ja og sammenkoblingen af Adwords og Analytics. Derudover er email markedsføring en sindsygt overset kilde til super billig ekstra omsætning. Det er jo ikke sjældent at man ser Adwords kampagner fra webshops hvor de faktisk ikke tjener nogle penge, men hvor de ved blot at have en god email markedsførings strategi, ville kunne tjene masser.