Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords Position Preference

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kent

Dvs den højere CTR du stræber efter, er for at få flere besøgende og/eller billigere kliks?

Husk at CTR er relativ i forhold til position. Dvs hvis din position er 6 med en CTR på 1% så er det ikke nødvendigvis dårligere end en CTR på 10% på en position 1, i forhold til at forbedre din Quality Score.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 12:09

Hej Kent

Jeg tror du har misforstået det svar fra google på det link du har sendt med. Det er blot for at udpensle at det kan lade sig gøre at få en lavere position med et højere bud. Det er mere undtagelsen end reglen.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:10

Hej Kim

Korrekt jeg er selvfølgelig ude efter billigere kliks = mindre udgift = større fortjeneste :o)

Er helt med på at CTR er relativ i forhold til position, men lad mig komme med et eksempel.

En annonce får 1000 visninger. De 600 er i toppen med en CTR på 35%. De sidste 400 er i siden med en CTR på 1%.

Min CTR kunne være på 35 % hvis jeg kun fik vist annoncen der var i toppen, men fordi den også ligger annoncen i siden, bliver CTR markant lavere. Når jeg desuden ikke konvertere på annoncerne i siden, er de jo ene og alene en klods om benet, de gør på ingen måde noget godt for mig. Quality Score er i forvejen på 10, så det er ikke for at forbedre den.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:13

Kim Sand Sørensen:

Hej Kent

Jeg tror du har misforstået det svar fra google på det link du har sendt med. Det er blot for at udpensle at det kan lade sig gøre at få en lavere position med et højere bud. Det er mere undtagelsen end reglen.

Lige præcis, og den lavere position trækker min CTR ned.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 12:17

Hej Kent

At alle visninger er i position 1-3 giver dig bare ikke billigere kliks, men flere besøgende. Men jeg er helt med på hvad du vil, men den feature findes desværre ikke. Du vil formentligt aldrig få vist alle 100% i position 1-3, medmindre der er nogle få ting der går det muligt.

Annoncetekster kan forresten altid optimeres :)

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:27

Da mine budgetter ikke bliver brugt op, får jeg i forvejen alle de visninger der er mulige (så vidt jeg kan se), så flere besøgende vil det nok ikke give i første omgang, men jeg vil kunne trække alle visninger fra der ikke gavner kampagnen, og det er nok mere formålet. Jeg har også kun endnu mod modstand mod funktionen, og jeg siger da heller ikke at den findes, men jeg håbede at der var en der rakte en finger op i vejret, og sagde, det ved jeg da :o)

Og i øvrigt har du fuldstændig ret, annonceteksterne kan altid optimeres. Det var bare ikke der jeg så flaskehalsen lige nu. Kunne jeg få denne ikke eksisterede funktion til at virke, vil det kunne øge min CTR med 30-40 % nogle steder med et snuptag. Der skal noget mere til via optimering af annoncetekster, hvis man allerede har en høj CTR, men jeg forstår dig godt.

Det hele udspiller sig i øvrigt af Jens Dalsgaards spændende blogindlæg her, hvor jeg kan se hvad der kan forbedres, men åbenbart ikke gøre noget ved det: http://www.jens-dalsgaard.dk/995/adwords-annoncerns-placering/ 

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 12:34

Kent Medom:
Min CTR kunne være på 35 % hvis jeg kun fik vist annoncen der var i toppen, men fordi den også ligger annoncen i siden, bliver CTR markant lavere. Når jeg desuden ikke konvertere på annoncerne i siden, er de jo ene og alene en klods om benet, de gør på ingen måde noget godt for mig. Quality Score er i forvejen på 10, så det er ikke for at forbedre den.

Hej Kent.

Hvis du har en CTR på 35%, så formoder jeg, at du ligger helt i top med både højt bud, højt kvalitetsresultat og gode annoncetekster - og at du også tjener godt med penge på disse annoncer (for ellers ville du næppe give den så meget gas).

I stedet for ønske dine sidevisninger hen, hvor peberet gror, hvorfor så ikke bruge lidt krudt på forbedre konverteringsraten for disse klik. Er der virkelig så stor forskel på din konverteringsrate for henholdsvis top- og sidevisninger, at håndklædet skal kastes i ringen med det samme?

Som Kim rigtigt skriver, så er CTRs indflydelse på kvalitetsresultatet relativ (om Googles vægtning så er "korrekt" kan man altid diskutere). Dermed er dit fokus på ikke at "ødelægge" din høje CTR måske ikke helt så nødvendigt, som du lægger op til.

Mvh Troels.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 13:05

Alt efter din konto struktur, kan du formentligt bruge visningsandel, mistet IS (budget) og mistet IS (rangering) til at se om du får alle de visninger der er muligt.

Stil dig på kampagne niveau og vælg de 3 under kolonner > tilpas kolonner

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 13:09

Jeg kan nemt følge jer, bestemt. Det er jo heller ikke for alt i verden at det skal lykkedes. Den lå bare lige til højrebenet, hvis man med et sat flueben, et indtastet tal eller andet, kunne fjerne dem og få en betydelig bedre CTR. Det irriterede mig mest at jeg kunne se hvor jeg skulle sætte ind, men ikke kunne gøre noget ved det.

Hvis det er helt umuligt (eller ingen vil dele løsningen Wink) så er der nok andet at slås med som e-købmand. Gad vide om man på et tidspunkt går den anden vej og ønsker en fysisk butik, for hvor svært kan det være at betjene et par kunder, fremfor at rode med Adwords, søgeoptimering og konverteringsoptimering Big Smile

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 13:10

Kim Sand Sørensen:

Alt efter din konto struktur, kan du formentligt bruge visningsandel, mistet IS (budget) og mistet IS (rangering) til at se om du får alle de visninger der er muligt.

Stil dig på kampagne niveau og vælg de 3 under kolonner > tilpas kolonner

Tak for tippet, det vil jeg prøve Yes

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)