Min CTR kunne være på 35 % hvis jeg kun fik vist annoncen der var i toppen, men fordi den også ligger annoncen i siden, bliver CTR markant lavere. Når jeg desuden ikke konvertere på annoncerne i siden, er de jo ene og alene en klods om benet, de gør på ingen måde noget godt for mig. Quality Score er i forvejen på 10, så det er ikke for at forbedre den.
Hej Kent.
Hvis du har en CTR på 35%, så formoder jeg, at du ligger helt i top med både højt bud, højt kvalitetsresultat og gode annoncetekster - og at du også tjener godt med penge på disse annoncer (for ellers ville du næppe give den så meget gas).
I stedet for ønske dine sidevisninger hen, hvor peberet gror, hvorfor så ikke bruge lidt krudt på forbedre konverteringsraten for disse klik. Er der virkelig så stor forskel på din konverteringsrate for henholdsvis top- og sidevisninger, at håndklædet skal kastes i ringen med det samme?
Som Kim rigtigt skriver, så er CTRs indflydelse på kvalitetsresultatet relativ (om Googles vægtning så er "korrekt" kan man altid diskutere). Dermed er dit fokus på ikke at "ødelægge" din høje CTR måske ikke helt så nødvendigt, som du lægger op til.
Mvh Troels.