Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en database værd?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Skype blev solgt for over 25 milliarder, jeg hørte fra en god ven at det var fordi de havde så mange tilmeldte, og at man så kunne sende reklamer/nyhedsbreve ud til dem. Og tjene pengene ind igen på den måde?

Er det sådan det foregår?
Eller hvorfor giver nogen 25 milliarder for et produkt der er gratis?
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 15:45

hmm det er meget mere kompliceret... men det er en del af det...

kunder, koncept, software, partnere etc...

imho..
Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 16:10

Hej Lyskjær..

Skypes værdi er meget svær at fastsætte. Når det nu er sagt bliver en virksomhed som Skype solgt for 25 milliarder grundet følgendende ting:

- Over 200 millioner registrerede brugere
- Kæmpe kendskabsgrad på kun tre år
- Mulighed for potentielt at tjene på kunderne via Skype In / Skype Out

Når gratis software når så store højder vælger potentielle køber at købe en kunde for noget der ligner 40 - ? dollar pr. kunde. Dertil kommer der ovenstående goodwill.

I Skype tilfældet har det kostet Ebay 40 dollar pr. registreret bruger. Da Ebay købte PayPal kostede hver kunde 80 dollar.

Jeg tror bestemt ikke Ebay har tænkt sig at spamme deres kunder ned som du selv nævner. Derimod tror jeg at Ebay har en forventning om at tjene langt mere end 40 dollar pr. kunde i løbet af de næste mange år.

I mit tilfælde har jeg allerede købt et Skype In nummer og indsat nogle penge på kontoen. Altså har jeg allerede brugt 50 dollar.

Når nu, og såfremt hvis Skype i fremtiden bliver brugt som erstatning for fastnet telefonen / mobiltelefonen mv. vil der pr. aktiv kunde blive brugt utrolig mange penge. Se selv på din egen telefon regning.

De virksomheder der tilbyder en rigtig god service, hvor der også er et forretningsgrundlag, altså en potentiel indtjenings mulighed er utrolig meget værd. Se blot på Google osv..

Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 18:29
Men er en database i sig selv noget værd? hvis man har et kartotek med flere hundred tusinde tilmeldte. Vil man så kunne sælge det på samme måde da?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:22

> hvis man har et kartotek med flere hundred tusinde tilmeldte. Vil man så kunne sælge det på samme måde da?

Nej, man må ikke handle på den måde med personlig data - hverken i Danmatrk eller de fleste andre coivilicerede lande.

Skype er solgt som et selskab, inkl. denne data, men det ændrer ikke for betingelserne for brug af denne data. Spamlovgivning i de lande hvor modtagerne bor skal i alle tilfælde overholdes, og specielt for et selskab som eBay er det vigtigt. Som et stort børsnoteret selskab kan de ikke tillade sig at bryde lovgivningen - og det gør de i almindelighed heller ikke.
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 19:26

Tror jeg skrev lidt uklart. Hvis jeg har en kæmpe database med for eksempel tilmeldte e-mail adresser, alle har godkendt at modtage reklamer/nyhedsbreve med reklamer i.

Er det så ikke tilladt at sælge denne database?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:29
Svare er det samme: Nej, det er ikke lovligt. Det er ulovligt at handle med den type af personlige informationer. Punktum! :)
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 19:31

Men skype handlede da med deres?

Eller er det fordi de sælger et helt firma og så følger der bare det store kartotek med?

( undskyld hvis jeg er for stædig)
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 19:33
Dato: 11/29/2005 7:25:47 PM Forfatter: lyskjaer

Tror jeg skrev lidt uklart. Hvis jeg har en kæmpe database med for eksempel tilmeldte e-mail adresser, alle har godkendt at modtage reklamer/nyhedsbreve med reklamer i.

Er det så ikke tilladt at sælge denne database?

jo da - ved videresalg eller fusion. Det vil sige at hvis det selskab som ejer din database bliver solgt eller fusioneret så kan du på den vis videreformidle din DB. Det selskab der ejer din database behøver ikke at eje andet :)

d.

www.onapp.com

Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 19:36

arh... så bare jeg sælger et firma oveni så det lovligt?

Er vist ikke helt med?
Side 1 ud af 4 (32 indlæg)