Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en database værd?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/29/2005 7:35:44 PM Forfatter: lyskjaer

arh... så bare jeg sælger et firma oveni så det lovligt?

Er vist ikke helt med?

der står sikkert i din privacy policy at du ikke videregiver private info til 3. part eller lign. Men afsenderen af den policy er jo et selskab. Derfor, hvis du sælger det selskab er det jo ikke en 3. part, da data aldrig har forladt selskabet, selskabet har blot skiftet ejer.

"Business Transfers: As we continue to develop our business, we might sell or buy stores, subsidiaries, or business units. In such transactions, customer information generally is one of the transferred business assets but remains subject to the promises made in any pre-existing Privacy Notice (unless, of course, the customer consents otherwise). Also, in the unlikely event that Amazon.com, Inc., or substantially all of its assets are acquired, customer information will of course be one of the transferred assets. "

www.onapp.com

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 19:43

ok så jeg må altså sælge mit firma med kunde kartotek og det hele?

Skal bare lige have det helt klart.
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 19:47
Dato: 11/29/2005 7:43:12 PM Forfatter: lyskjaer

ok så jeg må altså sælge mit firma med kunde kartotek og det hele?

Skal bare lige have det helt klart.

ja - men du kan jo isolere de aktiver du ønsker at beholde i et andet selskab hvis du ønsker det. Husk dog at du ikke kan have DB''en i begge firmaer.
:)
d

www.onapp.com

Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 19:49

takker mange gange. Så fik jeg vist forstået det hele.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:51

How how! Omend Amazons statement er meget fin er den ikke nødvendigvis i overensstemmelse med dansk lov - og jeg går ud fra vi snakker Danmark.

Jeg vil mene du sagtens kan komme i klammeri med dansk lovgivning - også selvom du køber et andet firma, og deres database, hvis den bruges imod hensigten. Hvis f.eks. slagteriet Steff Houlberg køber TDC og så sender pølsetilbud ud til alle TDC kunderne, så vil jeg mene det strider mod spamlovgivningen. Så det er ikke så simpelt endda.

Men du kan i hvert fald være helt sikker på, at salg af din database til et andet firma er forbudt. Så drop den ide. Ud over at det er forbudt gør du dig også meget uvenner med en masse mennesker. Med mindre du er virkelig bredskuldret ville jeg holde mig fra det. Det er lidt ligesom at møde op til en rocker-fest og på en let bøsset måde spørge om "vi skal møsse ..." - det skal mand lade være med, hvis man vil undgå brækkede ben og blå øjne :)
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 19:57

imod hensigten?

Jamen hvordan kan man så købe skype? komemr man så ikke i klammeri med noget lovgivning hvis man sender et nyhedsbrev/mail med reklamer i. ud til alle medlemmer?

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 19:58
Dato: 11/29/2005 7:50:58 PM Forfatter: Mikkel deMib

How how! Omend Amazons statement er meget fin er den ikke nødvendigvis i overensstemmelse med dansk lov - og jeg går ud fra vi snakker Danmark.

Jeg vil mene du sagtens kan komme i klammeri med dansk lovgivning - også selvom du køber et andet firma, og deres database, hvis den bruges imod hensigten. Hvis f.eks. slagteriet Steff Houlberg køber TDC og så sender pølsetilbud ud til alle TDC kunderne, så vil jeg mene det strider mod spamlovgivningen. Så det er ikke så simpelt endda.
Men du kan i hvert fald være helt sikker på, at salg af din database til et andet firma er forbudt. Så drop den ide. Ud over at det er forbudt gør du dig også meget uvenner med en masse mennesker. Med mindre du er virkelig bredskuldret ville jeg holde mig fra det. Det er lidt ligesom at møde op til en rocker-fest og på en let bøsset måde spørge om ''vi skal møsse ...'' - det skal mand lade være med, hvis man vil undgå brækkede ben og blå øjne :)

Hvorvidt det er en god ide at købe/sælge en sådan database er en anden sag. Jeg har købt mange hundrede tusinde email adresser på denne vis, og kvaliteten (åbnings/klik/konvertering/retention rater) er sjældent særlig god.

Og ja, hvis man i sine betingelser har sagt at man udelukkende vil sende mails om telefoni, så har din database ingen værdi for Steff Houlberg - har du intet skrevet er du dog home safe. Hvis Steff Houlberg af filantropiske årsager alligevel ønskede at købe dit selskab (incl. mailadresser) så er der dog intet i vejen for det.
:)
d.

www.onapp.com

Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 20:01
Er det lovligt at sælge sin database om for eksempel mail adresser, og disse gerne vil modtage reklamer om pælser. Må jeg så sælge dem til steff houlberg?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:25

Hvis eBay sender eBay reklamer ud til de mange Skype brugere kan det meget let blive problemtisk for dem i mange lande. Jeg er dog overbevist om at eBay ikke vil misbruge denne data. Det er slet ikke derfor de har købt Skype.

Det er meget muligt at de vil opfordre Skype brugerne til at acceptere emails fra eBay også, men jeg tror ikke de bare vil begynde at spamme folk uden videre. eBay er normalt ikke så dumme.

Danmark har ret stramme regler der beskytter forbrugerne og forbrydelser mod disse regler kan koste dyrt. Men ikke så dyrt som i Tyskland - her kan brud på persondatalov give flere år i fængsel.

I alle fald gør man klogt i at konsultere et kompetent advokat inden man kaster sig ud i sådanne handler.

Med hensyn til at købe denne form for data, så DU kan sende spam-emails ud, så er det helt sikkert ulovligt. Det er som nævnt også dumt, efter min mening. Dumt og meget kortsigtet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:26

> Er det lovligt at sælge sin database om for eksempel mail adresser, og disse gerne vil modtage reklamer om pælser. Må jeg så sælge dem til steff houlberg?

Nej, den enkelte modtager skal have sagt ja til at modtage post fra den konkrete virksomhed, og normalt afgrænset til det område de beskæftiger sig med. Så hvis ikke dine brugere har sagt ja til Steff Houlberg mener jeg ikke de kan bruge din database til noget - lovligt.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)