Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontaktformidling - er det spam

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ALLE e-mail adresser på webbet er fundet som linksnettet - så jeg har hverken gjort skade eller gavn. Men når det så er sagt, så kunne jeg selvfølgelig gøre det bedre end de andre, så det gør jeg lige :-)

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Jeg vil selv blive sur over at stå på sådan en side.

Med denne service formoder man ikke at de har noget i mod det!

Rigtig nok må du ikke kontakte dem direkte via mail m.m. Altså §6 i loven.

Der er intet der forhindre dig i at have firmaoplysningerne på din side, bare det hele foregår i god skik og kravene opfylder lov om markedsføring.


Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dommeren.

Jo, men spørgsmålet er om jeg bevæger mig på den forkerte side af gråzonen.

Tillad mig at henvise dig til følgende adresse: http://lokalteknik.dk/vvs/Testerup.html
Klik venligst på "Indhent tilbud".

Her kan du, jeg og alle andre kontakte virksomhederne igennem vores hjemmeside. I bunden af formularen beder jeg dog brugeren acceptere, at e-mail'en sendes på vegne af dem selv - men om det er nok ved jeg ikke. Jeg synes ikke selv dette kvalificerer som en uopfordret henvendelse fra os (selv om jeg dog må indrømme at e-mail'en kommer til at indeholde lidt reklame - klik evt. på knappen "Vis kladde").

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:
Jeg synes ikke selv dette kvalificerer som en uopfordret henvendelse fra os (selv om jeg dog må indrømme at e-mail'en kommer til at indeholde lidt reklame - klik evt. på knappen "Vis kladde")

Der kom det som jeg ventede på. 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels > Hvis det er dét der er problemet, så fjerner vi blot reklamen fra e-mail'en.

SÅ vigtig er den heller ikke. Det er blot lidt information om vores firma, samt et tilbud om at de kan få deres profil fremhævet mod betaling. Men det er naturligvis reklame.

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Ej Jimmy.... det der har du BARE ikke gjort? At lave mailadresserne som mailto link? Det er jo guf for spammere der lige skal høste lidt email adresser.

Jeg vil foreslå at du hurtigt maskere email adresserne så de ikke kan høstes...

Hvad er den mest simple metode til at undgå at ens mailadresser bliver høstet?

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sikrer dig at der ikke stå en sammenhængende e-mail adresse som eksempelvis mail@mail.com, så er du forholdsvis godt sikret. Jeg har løst det ved at udskrive e-mail adressen med JavaScript, og opdelt den i flere strings - a la:

document.write("mail" + "@" + "mail.com");

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg pt. har et email link der ser sådan ud;

<a href="mailto:minemail@mitdomæne.dk">minemail@mitdomæne.dk</a>

- så skriver jeg altså istedet;

document.write("minemail" + "@" + "mitdomæne.dk");

Men jeg skal vel andet sted i kildekoden skrive noget JavaScript halløj for at det virer?

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

<script type="text/javascript">document.write("<a href='mailto:" + "mail" + "@" + "mail.dk" + "'>" + "mail" + "@" + "mail.dk" + "</a>")</script>

Sådan skal det præcist se ud - du indsætter bare koden der hvor du vil have vist din e-mail adresse.

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:

<script type="text/javascript">document.write("<a href='mailto:" + "mail" + "@" + "mail.dk" + "'>" + "mail" + "@" + "mail.dk" + "</a>")</script>

Sådan skal det præcist se ud - du indsætter bare koden der hvor du vil have vist din e-mail adresse.

Det virker sgu! Yes

Tusind tak - det har jeg længe tænkt at jeg skulle "se at få gjort noget ved", og nu var muligheden der jo lige via denne tråd... Smile

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Side 2 ud af 3 (26 indlæg)