Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontaktformidling - er det spam

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har udarbejdet en hjemmeside der gør det muligt for besøgende at indhente tilbud på en given opgave hos VVS-firmaer, tømrere, murere, autoværksteder og elektrikere i deres egne by. Virksomhederne på min hjemmesiden har ikke selv tilmeldt sig - jeg har fundet deres kontaktoplysninger, herunder e-mail adresser.

Er jeg i konflikt med gældende regler om beskyttelse mod spam, når brugeren sender deres opgave-beskrivelse til virksomhederne via vores hjemmeside? Rent teknisk bliver der konstrueret en e-mail med noget af vores tekst + brugerens indtastede oplysninger (opgavebeskrivelse + kontaktoplysninger). Når e-mail'en afsendes, kommer brugerens egen e-mail adresse til at stå som afsender-adresse. Men teksten i e-mail'en gør tekstuelt opmærksom på, at tilbudet indhentes via vores service. Titlen i e-mail'en er "Tilbud ønskes på opgave (sendt via hjemmeside.dk)".

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad nu hvis firmaerne ikke er interesseret i at stå på din side? Jeg tror at det bedste vil være at du skriver et brev til dem hvor du forklarer din udemærkede service og skriver at du har oprettet dem. Jeg vil selv blive sur over at stå på sådan en side. For hvad nu hvis de ændre information?

Ellers lyder det som en god service og ide som jo ER set før.
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen har netop i en anden tråd gjort mig opmærksom på Markedsføringslovens paragraf 6. Den synes dog i høj grad at være designet til at beskytte forbrugerne. Jeg synes ikke at jeg klart og tydeligt kan konkludere, at jeg ikke må formidle kontakt mellem private og erhvervsdrivende, ved at sende e-mails til de erhvervsdrivende på vegne af forbrugeren.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Hvad nu hvis firmaerne ikke er interesseret i at stå på din side? Jeg tror at det bedste vil være at du skriver et brev til dem hvor du forklarer din udemærkede service og skriver at du har oprettet dem. Jeg vil selv blive sur over at stå på sådan en side. For hvad nu hvis de ændre information?

Har du Googlet dit eget firmanavn? Der findes snart en million af "erhvervs-opslags-sider" hvor du bliver listet, helt uden at have bedt om det. 

Det er blandt andet: gulex, cylex, dethitter, opendi, lokalshop, omdoemme, mangospot.

Det var bare lidt af dem. Jeg tvivler på at nogle kan hidse sig op over det mere. Men det ville være en god idé at fremsende et brev at man har listet dem, og at de har muligheden for at få kontaktformular på hvis de acceptere og sender tilbage, eller noget i den stil.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels.

Der kom du mig i forkøbet :-)

Jeg har rigtig mange virksomheder i min database. Det vil koste spidsen af en jetjager at skrive breve til dem alle.

Jeg synes netop også at servicen er god - og jeg vil blive stærkt overrasket, hvis en VVS-virksomhed bliver sure over, at jeg skaffer dem kontakt til potentielle kunder. Det må være en win-win-situation.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:
Niels Henriksen har netop i en anden tråd gjort mig opmærksom på Markedsføringslovens paragraf 6. Den synes dog i høj grad at være designet til at beskytte forbrugerne. Jeg synes ikke at jeg klart og tydeligt kan konkludere, at jeg ikke må formidle kontakt mellem private og erhvervsdrivende, ved at sende e-mails til de erhvervsdrivende på vegne af forbrugeren.

Jeg ville få det undersøgt med en advokat, hvis jeg ville indføre det. Jeg er i tvivl om du kommer i klemme, ved at sætte dig som mellemled.

Ellers så gør som jeg lige har skrevet, send en accepter-blanket og bed dem underskrive. Så er du da sikker ;)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

... ikke desto mindre vil jeg selvfølgelig have ryggen fri. Det skal være efter bogen. Jeg kan dog ikke se at det i markedsføringsloven tydeligt fremgår, at jeg ikke må formidle kontakten.

Mark > Forskellen er måske at jeg formidler kontakt via e-mail. De andre sider indeholder sandsynligvis ikke e-mail funktionaliteten.

Jeg har netop købt domænet til hjemmesiden i dag, men det er endnu ikke tilgængeligt. Jeg forsøger lige at gøre siden tilgængelig på et andet domæne.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er den midlertidige adresse (fjern selv mellemrum)

http:// powerzone.dk / lokalteknik

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimmy Thomsen:
Niels Henriksen har netop i en anden tråd gjort mig opmærksom på Markedsføringslovens paragraf 6. Den synes dog i høj grad at være designet til at beskytte forbrugerne.

BÅDE forbrugere og erhvervsdrivende - nøgleordet her er nogen

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:

Her er den midlertidige adresse (fjern selv mellemrum)

http:// powerzone.dk / lokalteknikraf

Ej Jimmy.... det der har du BARE ikke gjort? At lave mailadresserne som mailto link? Det er jo guf for spammere der lige skal høste lidt email adresser.

Jeg vil foreslå at du hurtigt maskere email adresserne så de ikke kan høstes...

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)