|
Nu ved jeg ikke hvor du befinder dig i verden, men det faktum spiller også ind. Andre goder, er det noget du går efter eller er ligeglad med ? (hjemme computer, telefon, internet, studie rejser, kurser, frokost ordning osv.) Normalt vil jeg mene det er virksomheden som skal spille et løn niveau ud og husk på det er bare et forslag som altid ville kunne forhandles og så det jo bare tage det derfra. Når du kender lønnen hos lige sindet så husk også at vurdere erfaring, det nok de færreste medie grafiker som sidder med en løn på 30.000 om måneden som ny uddannet, men det da et mål som ikke er uoverskueligt hvis man er det værd indenfor overskueligt tid. Var det mig ville jeg være ligeglad om det var få tusinde kroner som det drejede sig om, bare jobbet er udfordrende og man får noget kursus så man kan udvikle sig, men vi er ikke alle ens :-) Så kan man altid have løn mål indenfor et halvt år og ingen efter et år, og der er det meget normalt man nok man rykke sig 5.000 kr og så man jo oppe på et okay niveau, og så har du haft tid til at finde dig til rette og finde din plads, om der så er tid til at rykke vidre eller er man blevet glad for jobbet må tiden jo vise :-) Så for at svare 23.000 eller 25.000 må være et fedt, lad os sige du tager et job til 23.000 om måneden, så skulle du gerne kunne forhandle dig til minimum 27-28.000 kr indenfor det første år :-) |
I en lønsituation er der flere ting der spiller ind blandt andet..
1) Dine faglige kvalitfikationer
2) Dine muligheder for omgang med kunderne, tør man sende dig ud til kunderne og være sikre på at du har styr på kundeplejen!
3) Dine proffessionelle erfaringer indenfor feltet..
Jeg kan godt være ærlig og sige at hvis du kom og bad om 26000 om måneden som 20 årig lige nyudlært multimedia designer, så ville jeg nok på en pæn måde få afsluttet mødet og forsøge at forklare dig at du er urealistisk.. start lavere med lønnen og sats på personlig udvikling, det giver meget mere i fremtiden. ;)
Bliv gratis medlem