Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd søges til opstart af negle klinik :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med en drøm om at åbne min egen negle klinik. Det behøver ikke være noget stort og og pranglet til at starte med. Men jeg vil selvfølgelig gerne udvide på et senere tidspunkt.

Dertil har jeg selvfølgelig nogle bekymringer og spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med.

1)

Hva ville være det bedste at gøre, at starte alene eller finde en at starte klinikken med, så man ligesom er to om arbejdet?

2) Hvor meget skal jeg bruge pr. måned for at kunne få det hele til at køre rundt, med leje af klinik, køb af materialer, samt overskud til mig selv, for at jeg kan "Overleve"

3) Har i nogle ide om hvor jeg kan finde små butikker/klinik lokaler til en rimlig pris i Københavns området, behøver nødvendigvis ikke at være i indre København

3) Ville det være smartest i starten at beholde mit nuværende job, så jeg er sikret en fast løn pr. måned også holde butikken åben nogle dage om ugen? 

Ser frem til en masse gode svar fra jer allesammen som har en del mere viden end jeg selv

Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 20:33

Hej

Jeg har selv en lille udvidet negleklinik på hobbyplan. Du bevæger dig ud i et marked, med stor konkurrence og mange varianter af "kvalitet". Alt afgørende er, at du er hammer dygtig og at du leverer varen hver eneste gang, for kunder til sådanne forretninger shopper.

Jeg kender ikke mange, der kan leve af det på den "fede" måde. Og det er knald hårdt arbejde. Du skal køre mindst 10 kunder igennem om dagen, for at det skal være rentabelt, når du har betalt faste udgifter, produkter, moms og skat.

Men kan du skabe dig et navn og tiltrække nogle kendisser på grund af dit faglige niveau, kan du over tid sagtens skabe dig en rentabel forretning. Særligt hvis du kan få solgt nogle produkter. Det er her fr let tjente penge ligger.

På icgroup.dk's hjemmeside er der en jobsite, hvor der indimellem annonceres efter selvstændige negleteknikere. Prøv der først.

Held og lykke :-)

Linda Lindholm

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 21:15

Hej Linda,

Tak for dit svar :)

Det nu heller ikke for at leve af det på den "fede" måde.. ;) Men mere fordi at jeg kan lide det, men så længe jeg ville kunne dække mine udgifter og selvfølgelig tjene så jeg har råd til at have et liv.. Men du skal have mange tak for dit svar :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:57

1)
Det kommer helt an på dit temperament - nogle kan bedst li' at arbejde alene, og andre har det bedst med kolleger omkring sig. Der er for fordele og ulemper ved begge løsninger. Når du siger "finde en at starte klinikken med, så opfatter jeg det som en kompagnon - og med alt respekt for de gode tanker der altid er i starten, så risikerer man ofte, at man ikke er enige om tingene efter et stykke tid, og skal man gå hver sin vej, så kan det blive bøvlet - både praktisk men især også med muligt "tøsefnidder" efterfølgende.

Mange vælger at starte med at leje sin ind hos en frisør, dels sparer man husleje og så har man mennesker omkring sig til at sparre med.

2)
Det er meget svært at sige, da der er så mange variabler, og så afhænger det meget af dit eget ambitionsniveau. Den altafgørende udgift er nok din husleje, da mere eller mindre resten af udgifterne er omsætningsafhængige - jo mere du sælger, jo mere skal du købe osv. Vil du køre annoncer i avisen, vil du bruge penge på Adwords, skal du have reklame på en bus eller to osv.

Og sidst men ikke mindst: hvor mange penge skal du bruge for at "overleve"?

3)
Jeg har ingen idé - er i Jylland, så her må andre komme på banen :o)

4)
Det kommer an på, om du allerede nu har en fast kundebase, eller om du har kapital nok til at vente på den kommer. Hvis ikke kan der være godt fornuft i at beholde et arbejde ved siden af - eneste ulempe er så, at når man har et sikkerhedsnet, risikerer man at "falde lidt af på den" mht. at gøre alt for at få klinikken op at køre.

Ekstra input:
Vælg et neglesystem, hvor du får en god uddannelse i, hvad det er du sidder og laver, så du ikke sidder og skader kundens negle - og hvor du hele tiden har mulighed for at mødes med kolleger i branchen og få ny viden og lære nye ting.

Få dig en hjemmeside, som repræsenterer dig, og brug dine egne billeder af arbejde du selv har lavet - det med at negle dem (thø-hø) på Google er no-go.

Mht. hjemmeside så se evt. www.semo.dk hvor vi - synes vi selv - leverer et anstændigt produkt til en anstændig pris. Vi har bla. lavet www.odorf.dk som er en Semo løsning. Et andet eksempel er www.nyenegle.dk men den ligger i en væsentlig anden prisklasse.

Sørg for at din klinik afspejler dig selv, og du har en god fornemmelse i maven med det - kunderne kan mærke det :o)

Held og lykke.

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16

Lige lidt ekstra input:

Mht. hvor mange behandlinger, du skal lave om dagen, så afhænger det jo naturligvis af, hvor meget en behandling koster, og hvor lang tid den tager. Hvis vi tager udgangspunkt i Lindas 10 behandlinger om dagen for at have en rentabel forretning, og laver en gennemsnitstid for behandling på lige omkring en time, så giver det dig en arbejdsdag på 10 timer.

Lad os forudsætte en gennemsnitsomsætning pr. kunde på kr. 400,- det giver en daglig omsætning på kr. 4.000,- Hvis vi nu hæver prisen 10% så er det pludselig kun 9 kunder der skal til om dagen for at holde samme omsætning. Det kan give et godt billede på mekanismen at sætte det op i et regneark, så du kan skrue på de forskellige variabler, og se hvor meget/lidt der skal til, for at ændre på din arbejdstid og din indtjening.

Pointen er, at du kan ikke gøre det op i antal kunder - for at få et retvisende billede, er du nødt til at kende dine salgspriser, dine kostpriser og dit gennemsnitlige salg for at finde ud af hvor mange kunder - der for dig - er nødvendige at betjene pr. dag for at får det til at løbe rundt. Og et gennemsnitssalg kan jo i sagens natur være svært at finde frem, når man ikke er startet endnu. For at være på den sikre side, ville jeg kun regne negleolie med som et naturligt salg til kunden. Kommer der mere salg, så er det kun godt. Produktsalg har som regel heller ikke samme dækningsgrad som dine behandlinger. Nogle klinikker har hylderne fulde med cremer, plejeprodukter og alt muligt andet som kunderne kan købe, og jo mere salg til kunderne, jo flere penge ender i din lomme. Om du skal satse på et stort mersalg, er ligeledes et spørgsmål om temperament, og hvor meget plads du har i din klinik.

Husk også på at du, alt andet lige, vil blive hurtigere til hver behandling efterhånden som du får større erfaring og finder ud at at indrette dig bedst muligt i klinikken.

MVH

Thomas

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 14:23

Hej Thomas,

Mange gange tusind tak for dit meget fine og grundige svar. Det satte tingene i bedre perspektiv for mig.. Jeg brænder virkelig for at få min egen lille klinik, og jeg kan mærke at det er det her der driver mig. :) Jeg kan virkelig godt bruge dine svar til noget. Jeg vil nu sætte mig til at regne lidt på tingene.. :)

Igen, mange mange tak :) Ha en dejlig weekend

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 14:32

Min søster har selv været negletekniker og haft sin egen plads, et velbesøgt sted, hvor der sad 6-7 andre negle teknikkere også, der deltes om kunderne.

Brænder du for at lave negle, så start på hobby basis evt. derhjemme. Få bygget et godt solidt netværk op. Evt. få lavet en facebook side, hvor du kan vise dine ting frem.

Når du har bygget et godt netværk med kunder op, kan du overveje at enten leje dig ind et sted, eller få dit eget lille sted. Nogle gange, er det muligt at kontakte forskellige solcentre og hører om du må leje en plads, for et lille beløb.

Så indtil videre, så er mit råd at du skal beholde dit nuværende job, få bygget netværket op og så tage den derfra.

Min søster havde ikke nok kunder, måske os fordi de sad så mange, det ved jeg ikke ..

Held og lykke med det :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59

Angelinamanalo:
Jeg brænder virkelig for at få min egen lille klinik, og jeg kan mærke at det er det her der driver mig. :)

Det er det primære - den første forudsætning for at få succes med det, er at brænde for det. Det er også det bedste udgangspunkt for at levere den bedste service, dine kunder vil mærke passionen for det og blive smittet af den.

MVH

Thomas

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)