Så du vil altså forholde dig til hvad andre siger istedet for at lave de nærmere undersøgelser selv... 1. Lovlig smarte forretningsfolk...Okay...Hvilke branche findes der ikke lovlig smarte folk? Reklamebranche, mediebranche, bilbranche, boligbranchen, web, osv osv. Ikke at jeg siger det er ok!!! Nu gider jeg ikke selv se programmet, for jeg tvivler på at kontant nogensinde ville søge den gode historie, hvad enten det er i MLM branchen eller andre. Hvordan man kan tabe op til 100.000 som kunde? Nu er det længe siden jeg har været til DubLi præsentation, så måske der er noget der er ændret, men en kunde og en "sælger" var dælme ikke det samme... Det jeg læser på DR, der lyder det som alt alt for smarte sælgere, det syntes jeg ikke er i orden. Der må ALDRIG gives løfter. Den præsentation jeg i sin tid fik, var af Villads, og jeg er overrasket over han har lavet det stunt som der nævnes. Det er netop derfor mange af de øvrige firmaer er så ekstremt strikse med hvad der er tilladt og skal godkende alt. 2. Normalt smider jeg ikke andre forretninger ind i tråde som handler om kollega'erne, men vi så sidste år NuSkin være igennem TV journalisternes bevågenhed, og når man kender de præcise forhold og kan med garanti tilbagevise samtlige påstande, så begynder man at tvivle på journalisternes kvaliteter og dybdegående undersøgelser. Tidligere i år så man så i USA et firma der hedder Citron beskylde NuSkin for ulovlige aktiviteter i Kina, her tog en chef fra Deutsche Bank så kampen op på åben skærm med Citron og fik banket Citron på plads. Det jeg prøver at sige er, at man skal ikke tro på alt hvad journalisterne bilder en en...Var det ikke et par smarte journalister sidste år som blev svinet til herinde pga. et program om Thorborg... 3. Hvis du syntes det lyder for godt til at være sandt, det du selv har undersøgt, hvorfor bruger du så ikke ressourcer på at undersøge det dybere? Jeg kunne ikke selv finde på at skifte til DubLi, da jeg ikke er vild med den måde der investeres på. I min verden handler networking om gensidige fordele, dvs, de folk der kommer ind i en forretning, der handler det om at hjælpe dem til succes. De peanuts jeg kan tjene på at en person "signer" sig op i min forretning, er i bund og grund ligegyldige. |
get-staked.com:problemet ligger i at du skal betale for at få lov til at tjene, det er imod lovgivningen
Det mener jeg ikke er problemet. Det koster også penge at starte en franchise eller at tage et kursus eller certificering der skal bruges til at udføre et bestemt arbejde. Der er meget få forretningsmodeller hvor man kan starte op uden at betale.
Nej, problemet ligger i, at ligegyldig hvor mange krumspring MLM firmaerne gør, så er det aldrig produktet der står for væksten men hvervninger af medlemmer.
Men jeg ved snart ikke hvad man skal sige til det. Nu må selv de mest naive mennesker vel efterhånden have lært at forretningsmodeller der præsenteres af en overgearet sælger på en scene sjældent er andet end en pyramide i forklædning.