Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dubli Network - Argumenter imod og for..

Side 15 ud af 33 (329 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

get-staked.com:

Sidste nyt, tror ikke min skepsis var helt uden grund:

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2012/10/29110625.htm

Så du vil altså forholde dig til hvad andre siger istedet for at lave de nærmere undersøgelser selv...

1. Lovlig smarte forretningsfolk...Okay...Hvilke branche findes der ikke lovlig smarte folk? Reklamebranche, mediebranche, bilbranche, boligbranchen, web, osv osv. Ikke at jeg siger det er ok!!! Nu gider jeg ikke selv se programmet, for jeg tvivler på at kontant nogensinde ville søge den gode historie, hvad enten det er i MLM branchen eller andre. Hvordan man kan tabe op til 100.000 som kunde? Nu er det længe siden jeg har været til DubLi præsentation, så måske der er noget der er ændret, men en kunde og en "sælger" var dælme ikke det samme... 

Det jeg læser på DR, der lyder det som alt alt for smarte sælgere, det syntes jeg ikke er i orden. Der må ALDRIG gives løfter. Den præsentation jeg i sin tid fik, var af Villads, og jeg er overrasket over han har lavet det stunt som der nævnes. Det er netop derfor mange af de øvrige firmaer er så ekstremt strikse med hvad der er tilladt og skal godkende alt.

2. Normalt smider jeg ikke andre forretninger ind i tråde som handler om kollega'erne, men vi så sidste år NuSkin være igennem TV journalisternes bevågenhed, og når man kender de præcise forhold og kan med garanti tilbagevise samtlige påstande, så begynder man at tvivle på journalisternes kvaliteter og dybdegående undersøgelser. Tidligere i år så man så i USA et firma der hedder Citron beskylde NuSkin for ulovlige aktiviteter i Kina, her tog en chef fra Deutsche Bank så kampen op på åben skærm med Citron og fik banket Citron på plads. Det jeg prøver at sige er, at man skal ikke tro på alt hvad journalisterne bilder en en...Var det ikke et par smarte journalister sidste år som blev svinet til herinde pga. et program om Thorborg...

3. Hvis du syntes det lyder for godt til at være sandt, det du selv har undersøgt, hvorfor bruger du så ikke ressourcer på at undersøge det dybere? 

Jeg kunne ikke selv finde på at skifte til DubLi, da jeg ikke er vild med den måde der investeres på.

I min verden handler networking om gensidige fordele, dvs, de folk der kommer ind i en forretning, der handler det om at hjælpe dem til succes. De peanuts jeg kan tjene på at en person "signer" sig op i min forretning, er i bund og grund ligegyldige.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 7 person

get-staked.com:

problemet ligger i at du skal betale for at få lov til at tjene, det er imod lovgivningen

Det mener jeg ikke er problemet. Det koster også penge at starte en franchise eller at tage et kursus eller certificering der skal bruges til at udføre et bestemt arbejde. Der er meget få forretningsmodeller hvor man kan starte op uden at betale.

Nej, problemet ligger i, at ligegyldig hvor mange krumspring MLM firmaerne gør, så er det aldrig produktet der står for væksten men hvervninger af medlemmer.

Men jeg ved snart ikke hvad man skal sige til det. Nu må selv de mest naive mennesker vel efterhånden have lært at forretningsmodeller der præsenteres af en overgearet sælger på en scene sjældent er andet end en pyramide i forklædning.

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik..

Jeg har arbejdet med DubLi Network delen i en god del tid nu. Og har lige set forbrugerprogrammet kontant og er stærkt uenig i meget af det fremlagte, der er noget af det som er rigtigt, men bestemt også en del af det som er decideret forkert.

Som enhver anden virksomhed/forretning, så koster det penge at starte op, så det kan ikke komme bag på nogen at man er nødt til at investere lidt for at kunne komme til at tjene penge, sådan vil det være i alle forretningsmodeller, hvad enten det er på nettet eller offline, så vil det altid koste penge at tjene penge.

MLM forretningsmodellen er ganske fornuftig og i orden, men der er de såkaldte brodne kar som giver MLM et dårlig ry.

Som tidligere nævnt der er brodne kar, ligeledes her - desværre! Men det skal ikke gå udover os andre der arbejder med på et legitimt niveau. Og det som er sket er fuldstændig i strid med DubLi's egne retningslinjer i forhold til god forretningsetik.

Hilsen

Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Men jeg ved snart ikke hvad man skal sige til det. Nu må selv de mest naive mennesker vel efterhånden have lært at forretningsmodeller der præsenteres af en overgearet sælger på en scene sjældent er andet end en pyramide i forklædning.

Jeg tjente da ellers penge på gavekortene :) 

De folk der tabte har ikke gennemgået deres tal ordenligt.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Det mener jeg ikke er problemet. Det koster også penge at starte en franchise eller at tage et kursus eller certificering der skal bruges til at udføre et bestemt arbejde. Der er meget få forretningsmodeller hvor man kan starte op uden at betale.

Nej, problemet ligger i, at ligegyldig hvor mange krumspring MLM firmaerne gør, så er det aldrig produktet der står for væksten men hvervninger af medlemmer.

Men jeg ved snart ikke hvad man skal sige til det. Nu må selv de mest naive mennesker vel efterhånden have lært at forretningsmodeller der præsenteres af en overgearet sælger på en scene sjældent er andet end en pyramide i forklædning.

Jeg giver dig 1 stjerne (kunne godt have givet dig 2, men syntes som jeg nævner nedenfor, at dit indlæg er forkert og bør ikke være med 5 stjerner) for din kommentar:

1. Fordi du udtaler dig på baggrund af en hel branche, og det holder ikke. 

2. Fordi du kalder folk naive der ikke har samme holdning som dig, i mine øjne en arrogant holdning. Men kan du så ikke komme med din vurdering på hvorfor folk som Gates og Kiyosaki snakker positivt om metoden? Har de økonomisk "skjult dagsorden" i dine øjne siden disse særdeles dygtige folk ikke kritisere?

3. Fordi jeg ser flere selskaber hvor det er produkterne der skaber væksten. Igen bliver det en tråd, hvor de kloge taler om vi andre er naive og får 5 stjerner af andre kloge. Hvervning af medlemmer...hmm, nu har jeg selv været til rigtig mange forskellige forretningspræsentationer i forskellige firmaer, jeg tror måske jeg har hørt det i 1 eller 2 firmaer. Der er ingen medlemmer i alle de andre, hvor får du "dette" fra?

Men du har ret, der er meget få forretningsmodeller der kan startes op uden at betale. MLM kan startes til priser helt ned under en plov, det er ikke noget jeg vil anbefale, for er det småpenge der investeres, så er det nemmere at opgive.

Men når nu du siger produktet er ligegyldigt, hvad er så din ekspertise? Hvad gør at din viden er bedre end andres? Hvis et MLM produkt roses af uvildige kilder, er de så "købt og betalt" eller??

Mht. hvervning, så er jeg f.eks. ved at starte en fyr op i Aalborg, jeg har hurtigt brugt den indtjening jeg får i provision på hans opstart på transporten, samtidig bliver der investeret et hav af timer i dette. Prøv at tænk over det...Kan du selv få det til at hænge sammen med hvervningen er det der giver indtægten? 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu var netop Dubli i Kontant hertil aften og vi kan vel alle være enige om, at Kontant formår at dramatisere deres programmer.

Men jeg ville på ingen måde indlede mig med Dubli, da mange har tabt penge på det og du skal byde på nogen gavekort, som koster penge at byde på og det er slet ikke sikkert at du vinder - hvilket gør det til et spil og Dubli har ikke spillelicens i Danmark.

Derudover går deres Vicepræsident rundt med salgsmateriale som lover ting der ikke kan overholdes!

Du skal være godt og grundig naiv, hvis du tror at du bare tjener penge på Dubli. Grunden til at nogen i denne tråd vil erhverve andre, er blot fordi de tjener på det du køber og de er sgu helt ligeglad med dig, bare de selv tjener.

Så jer der er en del af Dubli, stop med denne glorificering af Dubli! Det holder ikke og I fremlægger ikke et komplet billede, da der er en del negative, men blot fremfører Dubli som værende den hellige gral til rigdom - det er ikke andet end et røgslør..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej KennM

KennM:
Nu var netop Dubli i Kontant hertil aften og vi kan vel alle være enige om, at Kontant formår at dramatisere deres programmer.

jo tak, også i den grad.

KennM:
Du skal være godt og grundig naiv, hvis du tror at du bare tjener penge på Dubli.

så er jeg naiv...Det gamle dubli er vist ved at være passé, se på det med friske øjne. dublis shopping mall virker faktisk. der er kunder i min butik, og når de handler tjener jeg. hvofor er det naivt ?

alle "sælgere" tjener da på salg...nu er det bare det at jeg ikke selv sælger noget men viser folk hvordan de sparer penge når de handler. Og det er gratis.

KennM:
Grunden til at nogen i denne tråd vil erhverve andre, er blot fordi de tjener på det du køber og de er sgu helt ligeglad med dig, bare de selv tjener.

hvordan kan du generalisere alle over en kam ? ikke god tone. du kender ikke mig og kan derfor ikke udtale dig på mine vegne. og ja; køb dig for dælen fattig i de ting du alligevel skal have, så bliver jeg det rigere. ..come on.. det er en butik ! hvad regner du med ? at det er hobby ?

KennM:
Så jer der er en del af Dubli, stop med denne glorificering af Dubli!

NEJ!! Dubli er godt ! (ihvertfald nu), jeg kender ikke fortiden hos dubli, men det kan du sikkert fortælle mig. (hvis det er saglig og dokumenteret, tak)

KennM:
Det holder ikke

det kommer det til...om du vil eller ej.

KennM:
I fremlægger ikke et komplet billede,

det er også svært med ren tekst i et forum...hvis du vil have et komplet billede (hvilket jeg ikke tror du vil, for du skiller dig sikker ikke ud fra mængden) så kom igen.

KennM:
da der er en del negative, men blot fremfører Dubli som værende den hellige gral til rigdom - det er ikke andet end et røgslør..

Hvad er det negative billede ? kan ikke se det,...og hvilken religion DubLi tilhører ved jeg faktisk ikke.. røgslør...hvad skal sløres ?

hilsen Kedde

ps. det andet kender jeg for lidt til, at jeg vil kommentere det.

og hvor er dine argumenter, jeg synes dit indlæg ligner noget, som du bare ska af med, okay, men kan du så ikke skrive det på papir istedet for og så smide det i kakkelovnen ?

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

KennM:

Nu var netop Dubli i Kontant hertil aften og vi kan vel alle være enige om, at Kontant formår at dramatisere deres programmer.

Men jeg ville på ingen måde indlede mig med Dubli, da mange har tabt penge på det og du skal byde på nogen gavekort, som koster penge at byde på og det er slet ikke sikkert at du vinder - hvilket gør det til et spil og Dubli har ikke spillelicens i Danmark.

Derudover går deres Vicepræsident rundt med salgsmateriale som lover ting der ikke kan overholdes!

Du skal være godt og grundig naiv, hvis du tror at du bare tjener penge på Dubli. Grunden til at nogen i denne tråd vil erhverve andre, er blot fordi de tjener på det du køber og de er sgu helt ligeglad med dig, bare de selv tjener.

Så jer der er en del af Dubli, stop med denne glorificering af Dubli! Det holder ikke og I fremlægger ikke et komplet billede, da der er en del negative, men blot fremfører Dubli som værende den hellige gral til rigdom - det er ikke andet end et røgslør..

Hej KennM

Ja ganske korrekt, DubLi var i kontant hertil aften - og med rigtig mange direkte forkerte facts.

F.eks.

-Så koster det ikke 20.000kr årligt. Det koster 140€ årligt og det er for et Business Associate/Ambassadør Licens som giver ret til at markedsføre for DubLi.com og DubLinetwork.com - som i øvrigt er to vidt forskellig aspekter af DubLi som helhed.

Angående det med gavekortene, så ved jeg at det sagtens kan lade sig gøre at tjene penge via det system, for har nemlig selv gjort det en del gange efterhånden. Synes også det er nærliggende at fortælle at der en del ambassadører som ikke ved hvordan dette system virker til at kunne give en god nok instruktion i hvordan det skal anvendes så man ikke har tab. Jeg fik selv at vide jeg skulle klikke så og så meget, men jeg lavede mine egne udregninger på tingene, fordi jeg godt kunne regne ud jeg ville tabe på det hvis jeg gjorde det. Fordi jeg godt kunne gennemskue at jeg ville tabe hvis jeg bare stolte blindt på det jeg blev fortalt og ellers bare klikkede af sti afsted. Og det er netop det der ligger i det at rigtig mange BA'er slet ikke ved hvordan man rent faktisk skal gøre. Jeg mener samtidig også at det til dels er deres egen skyld, både hvervende BA'er og ny BA'er, fordi de har selv et ansvar for at deres investering beskyttes bedst muligt, og det gør man ikke ved at stole blindt på nogen, om så det er sin far, mor, søster, brør, bedste ven, kollega eller osv. 

Derudover vil jeg gerne lige præcisere at Villads Vest Hansen er IKKE ansat - DubLi benytter MLM forretningsmodellen og i den har Villads kvalificeret sig til en position af Vice Præcident, som der er en del af efterhånden, ikke kun i DK. Understreger lige at han IKKE er ansat.

Du tager godt fejl hvis du tror at alle kun hverver for at tjene penge på andre, sådan er det ikke i mit team - det kaldes at man løfter opgaven i flok. Og at det i øvrigt er en markedføringsopgave vi Business Associates løfter for DubLi - inklusiv at hjælpe andre med at starte deres egen forretning op, om det er for de selv skal køre solo eller om de deltager i et team er op til den enkelte. Du må jo huske at vi jo rent faktisk laver noget og ikke bare sidder på vores flade. Og i øvrigt denne forretningsmodel ikke direkte lægger op til at man skal hverve venner og familie, faktisk anbefales der at man ikke hverve familie og venner, men at man adskiller det og holder det på et professionelt niveau - ligesom jeg selv gør.

Jeg glorificere ikke DubLi - jeg forholder mig til det jeg ved om DubLi og Network delen og jeg ved at det ganske enkelt ikke forholder sig som mange af de FORKERTE facts der er kommet frem i Kontant hertil aften. Nogle få informationer er korrekte også blevet besvaret, netop at DubLi på ingen måde kan holdes ansvarlig for de uafhængige ambassadøre/Business Associates præsentation af virksomhedens koncept og den måde der hverves på. Og vil helt klart tilslutte mig at DubLi har nogle regler og retningslinjer for god forretnings / -hvervningsetik, og jeg ved der er nogle ambassadører der køre deres "eget show" så at sige - jeg er bare ikke en af dem. Der er meget få af dem, at desværre det viser sig at det er nogle der sidder højt oppe i systemet er jo så rigtig sørgeligt.

Men ærlig talt så synes jeg du burde undersøge sagen nærmere fra et saglig synspunkt, fremfor at kopiere andres holdninger.

Du skal vide dette, for det er helt tydeligt for os der arbejde med DubLi - at de mennesker der har mistet penge gennem DubLi har fået en forkert/dårlig præsentation af DubLi's koncept, hvad end det fordi den pågældende BA'er ikke har vidst bedre eller deres syn på konceptet har været sådan. Eller det simpelthen er de pågældende der misforstået dele af præsentationen, vides ikke helt eksakt. Men det 100% at flere og langt over størstedelen af de fremlagte "fakta" er direkte forkerte.

Jeg ved hvad jeg taler om og du gør klog i at sætte dig sagligt ind i tingene før, som jeg har nævnt før. Fordi det er din og alle andres uvidenhed, mistillid og skepsis til tingene der ødelægger det for andre.

Hilsen
Brian 

Fra Falster
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Blik og Lavenergi Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
uanset om man er til dubly eller ej så er det altså også folks eget ansvar om de tjener penge på det de investere nøjaktig som hvis man starter sin egen forretning op og jeg vil sige at hvis man spiller 100.000 eller op til 300.000 som der blev nevnt så er man ikke kun naiv men direkte dum

i det gamle dubli var michael også ham der kom på senen han har været den ledende siden starten men mange af dem som var rundt om ham i toppen er væk idag hvorfor ?

uanset hvilket mlm system du starter så tager du dine penge hvis du ikke gør eller ikke kan gøre noget ved det

nu bor mickael i dubai og har gjort det længe hvis det er svindel bliver han nød til at flytte da de slår hårdt ned på svindel men man kan ikke dømme et firma på grund af den lille film kåre havde lavet jeg syntes den var meget mangel fuld og som sædvanlig kun tog kritikere op

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolan Pless:
uanset om man er til dubly eller ej så er det altså også folks eget ansvar om de tjener penge på det de investere nøjaktig som hvis man starter sin egen forretning op og jeg vil sige at hvis man spiller 100.000 eller op til 300.000 som der blev nevnt så er man ikke kun naiv men direkte dum

i det gamle dubli var michael også ham der kom på senen han har været den ledende siden starten men mange af dem som var rundt om ham i toppen er væk idag hvorfor ?

uanset hvilket mlm system du starter så tager du dine penge hvis du ikke gør eller ikke kan gøre noget ved det

nu bor mickael i dubai og har gjort det længe hvis det er svindel bliver han nød til at flytte da de slår hårdt ned på svindel men man kan ikke dømme et firma på grund af den lille film kåre havde lavet jeg syntes den var meget mangel fuld og som sædvanlig kun tog kritikere op

Havde Kåre derimod tænkt sig om, så kunne han have vendt hele lortet på hovedet i stedet, og rent faktisk lavet et indslag der var oplysende for forbrugerne.
De folk der har tabt penge på Gavekortene, har ikke kunne regne ordenligt, da systemet er matematisk.
Det er blandt andet her jeg har 'vundet' høje summer, på trods af Kontants indslag i går. 

Side 15 ud af 33 (329 indlæg)