Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fastsætte udsalgs-pris?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra kongerslev
Tilmeldt 18. Jul 11
Indlæg ialt: 42
Fra  gavemix Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa er der nogle herinde som kan komme med nogle svar på hvordan man sætter prisen på en varer

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:45

Indkøbspris + omkostninger + fortjeneste + moms = salgspris...

Så må du selv erstatte de enkelte ord med tal, som matcher med din den branche, som du er i ;D

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Shh Aps Skrevet kl. 00:24

Hej

Det er jo spørgsmålet der får alting til at virke - eller ikke at virke..

Grundlæggende: Vær helt sikker på hvad din vare koster ind... er der told, punktafgifter,fragt mm?? evt. indregn også en finansiering med.

Hvad SKAL du tjene (enten som en % sats eller i BA kr..?) har du omkostninger der SKAL inddækes ved dit salg - eller er det "bare" lommepenge. I fald at du skal tjene xx kroner pr. dag / Måned / år må du tage udgangspunkt i det (nulpunkts omsætning /intjening) - og så vurdere hvor mange af en given vare du kan / skal sælge for at foretagendet kan tjene.

Du kunne jo vælge at sige at hver vare du sælger skal du tjene 50 kr. på - men hvad så med den bare du vurderer kun må koste 30 kr. til forbrugeren? så må du (måske) til at bruge en db % som rettesnor for dine udsalgspriser...

Jeg håber du kan følge fremgangsmåden

DBH

Rasmus

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 09:33

Hej Krina

En god tommefingerregel er at tage din indkøbspris excl.moms og gange med 3 som så vil være din salgpris incl. moms. Denne udregning bruger flere af de store varehuse.

Du kan så derefter justerer din pris efter, hvor meget konkurrence der er på den vare som du vil sælge.

Brug også den formel som Fashion-Seller nævner, da dine omkostninger kan variere meget.

Frank

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 09:52

Hvis det er en en vare med høj konkurrence, så kan du ikke selv vælge hvad den skal koste. Hvis du selv producere den kan du lave en udregning i forhold til afsætning, faste omkostninger, variable omkostninger samt produktionsomkostninger. Altså hvis du sælger 1000 stk. til den ene pris i forhold til måske at kunne sælge 10.000 stk. til en lavere pris. Hvad er mest rentabelt.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 09:55

kig på hvad konkurrenter tager for det samme produkt, eller nogenlunde tilsvarende og se om du kan sælge det billigere eller give det mere værdi og sælge det til samme pris.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:39

farras:

En god tommefingerregel er at tage din indkøbspris excl.moms og gange med 3 som så vil være din salgpris incl. moms. Denne udregning bruger flere af de store varehuse.

Tør man spørge, hvem der har en margin på 3 + moms? Når du siger store varehuse, så formoder jeg det er Bilka, Føtex, Silvan, Elgiganten og lignende?

I såfald er din margin totalt forkert...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:25

farras:
En god tommefingerregel er at tage din indkøbspris excl.moms og gange med 3 som så vil være din salgpris incl. moms.

Det tror jeg er meget branche specifikt.

Hvis vi begynder at bruge den faktor, skulle de fleste smartphones koste over 10.000 kr. også hos de store varehuse.

Så jeg tror ikke man kan sige at det er en generel regel :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 09:10

Fashion-Seller:

I såfald er din margin totalt forkert...

Min beregning har jeg fra dengang da jeg selv var butiksansat. Typisk når vi fik besøg af sælgere var det første min chef gjorde, var at gange indkøbsprisen med 3. Var beløbet for højt til at han mente at kunne sælge varen, var indkøbsprisen for dyr og så der blev ikke handlet.

Helt ved siden af er det nu heller ikke med den beregningsmodel til fastsættelse af ens salgpris incl. moms. Køber man en vare til 100,- excl. moms skal den koste ca 300,- incl. moms hvilket giver en avance på 58,3%. Avancen vil så blive lidt lavere når omkostninger er fratrukket, men som jeg også skrev i mit indlæg; kan man justerer sin salgspris efter udregningen alt efter hvor meget konkurrence der er på den pågældende vare.

Tilmeldt 4. May 11
Skrevet kl. 09:10

Det er helt sikkert meget branche specifikt.

Men smartphones og mobiltelefoner er måske et dårligt eksempel at komme med, da vi alle ved at de bliver solgt med tilskud fra telehusene så de kan få os som kunde. Det er trods alt på vores forbrug at de tjener deres penge.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)