Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgive CPR-nr. via telefonen - gør I det?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Sorry...det var flovt..Embarrassed Havde simpelthen ikke fantasi til at forestille mig, at der kunne spørges efter CPR-nummer på den måde.

You are not alone! Jeg havde faktisk også svaret på det som CVR - indtil jeg fik dobbelt-tjekket det - og opdagede så at det var CPR ;)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 17:59
Men hvad er det i er bange for? Identitetstyveri?

I sverige fx bruger man cpr overalt. Sågar i videobiksen når man lejer film.

Mvh
Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 18:00

Gør vi ikke også det i DK (sorry, lang tid siden jeg har lejet film)?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

Tom Frank Christensen:
men fordi jeg aldrig taler med politiet som egentlig er den eneste der har krav om at få mit CPR nummer.

Det har Politiet IKKE krav på..... Politiet har alene krav på at få oplyst din fødselsdato.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14

Allan I:
Jeg tror ikke du kan nøjes med kun fødselsdato - for det fulde CPR-nummer har jo en check-sum, så betjenten kan se, om du opgiver korrekt CPR-nr. eller om du bare slynger numre ud i luften.

Det havde man engang - men vi er nu så mange danskere at modulus 11 kontrollen ikke længere er valid. Der er i flere år udstedt cpr-numre, som ikke opfylder den gængse kontrol.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27

Allan I:

Jeg bliver så spurgt om mit konto-nr. så aftalen kan blive oprettet via PBS, hvilket jeg oplyser.

Herefter siger phoneren så: og så skal jeg bare lige bede om dit CPR-nr. så er det hele på plads.

Mon ikke det er for din egen skyld  at de efterspørger cpr-nr. For at du kan få fradrag for dit støttebeløb, skal en velgørenhedsorganisation være godkendt af skat  og dertil kommer at organisationen skal have indberettet beløbet til SKAT.

/Henrik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:48

Henrik Koudahl:

Mon ikke det er for din egen skyld  at de efterspørger cpr-nr. For at du kan få fradrag for dit støttebeløb, skal en velgørenhedsorganisation være godkendt af skat  og dertil kommer at organisationen skal have indberettet beløbet til SKAT.

Nej, det er jo egentlig mest for deres egen skyld - i og med, at hun ikke kan få lov til at lave en PBS-tilmelding uden mit CPR-nr.

Hvorfor de så insisterer på, at det SKAL være en PBS-tilmelding forstår jeg så heller ikke helt.

Men det er jo bl.a. også derfor jeg stiller spørgsmålet herinde, for at finde ud af, om det egentlig er så farligt, som man går og tror.

Jeg så bare et program på DR engang, hvor en person ved hjælp af en anden persons CPR-nr. kunne få udstedt nyt sygesikringsbevis, få omadresseret posten, og diverse andre skumle ting.

Hele finten er jo, at det er et telefon-opkald, så det kunne jo sagtens være en, der bare UDGAV sig for at være fra Amnesty - uden at være det. Havde det nu f.eks. været via deres hjemmeside, at jeg skulle opgive CPR-nr., så havde jeg ikke betragtet det som helt så skummelt. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

At få betalingerne lagt på pbs er vel fordi folk i al almindelighed ikke får afmeldt betalingen og blot lader dem løbe måned efter måned.

Men ja - jeg er enig med dig i at man snildt kunne have lavet en procedure som er langt mere kundevenlig.

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 21:21

Det er ikke fordi folk ikke får afmeldt dem, men fordi at det er billigst rent adm. mæssigt!

Men hvorfor laver i ikke lidt frivilligt arbejde i stedet for at give penge - i kunne jo passende lave en procedure som er mere kundevenlig (og som giver samme indtægt) :-)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:28

Såfremt jeg ska oplyse cpr og kontonummer via telefon så skal vedkommende vise telefonummer og det ska väre et nummer som kan bekräftes tilhörer feks amnesty.

Og cpr og kontonummer kan så tastes in via telefonen

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)