Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgive CPR-nr. via telefonen - gør I det?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Heysan,

Jeg blev i forgårs ringet op af Amnesty - i forbindelse med deres kampagne om at få en børne-ombudsmand, og jeg var faktisk kommet dertil, at jeg gerne ville støtte dem med et månedligt beløb.

Jeg bliver så spurgt om mit konto-nr. så aftalen kan blive oprettet via PBS, hvilket jeg oplyser.

Herefter siger phoneren så: og så skal jeg bare lige bede om dit CPR-nr. så er det hele på plads.

Til det svarede jeg altså - at jeg ikke havde tænkt mig at opgive BÅDE mit konto-nr. OG mit CPR-nr. over telefonen, og at der måtte findes en smartere måde at gøre det på - fx at sende en tilmelding via mail, men hendes svar var, at det havde de ikke ressourcer til at gøre på den måde.

Bør man ikke generelt undlade at oplyse CPR-nr. med mindre man er 100% sikker på, hvem det er man taler med - eller er det bare mig der er sippet?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 14:00

Jeg ville ikke oplyse nogen af tingene pr telefon, måske er jeg bare for forsigtig.

Men vil de have en aftale i hus, må de sende dokumenterne enten pr mail eller pr post.

Mvh.
Martin

Ps. jeg synes det var fint, du ikke sagde dit fulde cpr nr.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 14:02

Jeg ville ikke bryde mig om at oprette en PBS-aftale telefonisk... så må de sende et girokort første gang, så man selv kan tilmelde sig PBS...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04

Jimmy Carlsen:

Jeg ville ikke bryde mig om at oprette en PBS-aftale telefonisk... så må de sende et girokort første gang, så man selv kan tilmelde sig PBS...

Jeg er helt enig med begge.. Hvis jeg skulle indgå nogle typer af aftaler, vil jeg læse det skrifligt :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10

kan ikke se, at der er nogle problemer mht. at opgive disse ting. CVR-nummeret kan jo bare findes på www.cvr.dk og kontonummer har du vel alligevel på din hjemmeside?

Men ellers vi jeg da give de øvrige ret i, at jeg ikke vil bryde mig om at der bare blive oprettet en PBS-aftale og i det hele taget at skulle indgå nogen som helst aftale med mindre det er blevet bekræftet som minimum pr. mail

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 14:10

Jeg ville ALDRIG oplyse noget hvis det er mig der bliver ringet op! Men kunne jeg få deres nummer og en kontaktperson ville jeg google nummeret, og bagefter ringe det op og bede om den person. Så ville jeg vide at det er det korrekt "firma" jeg snakkermed.

At oplyse mit CPR er jeg ikke bange for, det skal du også hvis du ringer til dit teleselskab og vil opsige dit abonnement.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 14:18

Jeg opgiver ikke mit CPR nummer over telefonen - ikke på grund af jeg er paranoia, men fordi jeg aldrig taler med politiet som egentlig er den eneste der har krav om at få mit CPR nummer.

Nede i banken giver jeg dem det selvfølgelig, og andre steder hvor jeg står face to face med folk der har en fornuftig og god grund til det, men vil IKKE give det over telefonen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22

Tom Frank Christensen:

Jeg opgiver ikke mit CPR nummer over telefonen - ikke på grund af jeg er paranoia, men fordi jeg aldrig taler med politiet som egentlig er den eneste der har krav om at få mit CPR nummer.

Nede i banken giver jeg dem det selvfølgelig, og andre steder hvor jeg står face to face med folk der har en fornuftig og god grund til det, men vil IKKE give det over telefonen.

Er det alligevel ikke lidt paranoia? Du har jo det stående på din hjemmeside og ellers kan det jo findes på www.cvr.dk . CVR-numre er pr. defination jo offentlige.

Man må jo formode dem, der ringer op, jo også har adgang til internettet!!!

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 14:25

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
..

Der står C P R nummer, bare cirka 100 gange i tråden. Skype-BigSmile

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 14:26

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Tom Frank Christensen:

Er det alligevel ikke lidt paranoia? Du har jo det stående på din hjemmeside og ellers kan det jo findes på www.cvr.dk . CVR-numre er pr. defination jo offentlige.

Man må jo formode dem, der ringer op, jo også har adgang til internettet!!!

Trådstarter spurgte til CPR nummer og ikke CVR nummer :)

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)