Jeg blev i forgårs ringet op af Amnesty - i forbindelse med deres kampagne om at få en børne-ombudsmand, og jeg var faktisk kommet dertil, at jeg gerne ville støtte dem med et månedligt beløb.
Jeg bliver så spurgt om mit konto-nr. så aftalen kan blive oprettet via PBS, hvilket jeg oplyser.
Herefter siger phoneren så: og så skal jeg bare lige bede om dit CPR-nr. så er det hele på plads.
Til det svarede jeg altså - at jeg ikke havde tænkt mig at opgive BÅDE mit konto-nr. OG mit CPR-nr. over telefonen, og at der måtte findes en smartere måde at gøre det på - fx at sende en tilmelding via mail, men hendes svar var, at det havde de ikke ressourcer til at gøre på den måde.
Bør man ikke generelt undlade at oplyse CPR-nr. med mindre man er 100% sikker på, hvem det er man taler med - eller er det bare mig der er sippet?
kan ikke se, at der er nogle problemer mht. at opgive disse ting. CVR-nummeret kan jo bare findes på www.cvr.dk og kontonummer har du vel alligevel på din hjemmeside?
Men ellers vi jeg da give de øvrige ret i, at jeg ikke vil bryde mig om at der bare blive oprettet en PBS-aftale og i det hele taget at skulle indgå nogen som helst aftale med mindre det er blevet bekræftet som minimum pr. mail
Jeg ville ALDRIG oplyse noget hvis det er mig der bliver ringet op! Men kunne jeg få deres nummer og en kontaktperson ville jeg google nummeret, og bagefter ringe det op og bede om den person. Så ville jeg vide at det er det korrekt "firma" jeg snakkermed.
At oplyse mit CPR er jeg ikke bange for, det skal du også hvis du ringer til dit teleselskab og vil opsige dit abonnement.
Jeg opgiver ikke mit CPR nummer over telefonen - ikke på grund af jeg er paranoia, men fordi jeg aldrig taler med politiet som egentlig er den eneste der har krav om at få mit CPR nummer.
Nede i banken giver jeg dem det selvfølgelig, og andre steder hvor jeg står face to face med folk der har en fornuftig og god grund til det, men vil IKKE give det over telefonen.
Jeg opgiver ikke mit CPR nummer over telefonen - ikke på grund af jeg er paranoia, men fordi jeg aldrig taler med politiet som egentlig er den eneste der har krav om at få mit CPR nummer.
Nede i banken giver jeg dem det selvfølgelig, og andre steder hvor jeg står face to face med folk der har en fornuftig og god grund til det, men vil IKKE give det over telefonen.
Er det alligevel ikke lidt paranoia? Du har jo det stående på din hjemmeside og ellers kan det jo findes på www.cvr.dk . CVR-numre er pr. defination jo offentlige.
Man må jo formode dem, der ringer op, jo også har adgang til internettet!!!
Er det alligevel ikke lidt paranoia? Du har jo det stående på din hjemmeside og ellers kan det jo findes på www.cvr.dk . CVR-numre er pr. defination jo offentlige.
Man må jo formode dem, der ringer op, jo også har adgang til internettet!!!
Trådstarter spurgte til CPR nummer og ikke CVR nummer :)