Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny cykel - hvilket mærke?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Bilka-cykler har en tendens til at gå i stykker underlige steder som ex. tandhjulet - når sådan et koster 800kr ved cykelforhandleren, bliver det hurtigt en dyr fornøjelse at have købt billigt. Jeg vil til en hver tid hellere købe brugt end i Bilka.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:15
Overtrækshætte hmm tror det vil betyde for cykel tyven, der må være noget dyrt og spændende derinde lad os lige kigge på det. Vand betyder vel bare lidt mere arbejde med vedligeholdelse, men ligner du 95% af os så det kun intressant at vedligeholde cyklen det første halve år, derefter gider man ikke og kun noget man gør 2 gange om året ;-)

Kevlar er ikke = gode, mine første dæk var også med Kevlar,  så ja det ville nok være en god ide at spørge cykel handleren til råds. Der er også nogle som har indlæg i deres fælge, er ikke helt klar over hvad det er for noget, har bare hørt nogle top prof amatør cykel ryttere snakke om det et par gange :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:20
Det jo heller ikke sjovt at gå og vedligeholde en bilka cykel til 1100 kr når køreglæden er helt væk på den tons tunge cykel ;-) så det lidt sjovere at pudse på 7000 krs cyklen, ligesom det er sjovere at pudse audien end suzukien ;-)
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 20:39
Jeg er den lykkelige ejer af en Avenue cykel, den er en drøm at cykle på.
Jeg valgte den da min søn fik en et år tidligere og den har også bare været det bedste køb vi har gjort.

Og så er det et dansk mærke!

Vi har ingen overdækning til vores cykler og de står udendørs året rundt, men gear og bremser fungere upåklageligt.
Og så er det en smuk cykkel :)

Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:31
Købte mig en SCO MTB i A-Z sidste sommer.... skidego´ cykel "med det hele"... mener jeg kun skulle slippe 1.200,-   ---!

Den kører derudaf!

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 06:46
Som denne debat allerede viser, så er der nogen som har gode og nogen som har dårlige erfaringer med de billige modeller.

Jeg skriver hvad jeg ville gøre, og ja jeg er måske lidt farvet af at jeg selv kan reparere, hvis lynet skulle gå i stykker. (Har vel kørt 70-80.000 km efterhånden, så lidt kan man vel)

Når man køber en cykel, og det være sig den fra Bilka til 1200,- eller en Armstrong kopi til 40.000,- så er det vigtigste efterspænding efter ca. 3 mdr. Hvis man ikke får dette gjort, opstår der et skæv slid på de vitale dele. Dette er hovedparten af de problemer der opstår med de billige cykler, fordi man ikke får samme vejledning i Bilka (Eller lign. steder), som man gør hos den profesionelle cykelhandler. Cykelhandleren nærmest tvinger dig ind til dette eftersyn, ved at give ekstra garanti, hvis du kommer. Denne garanti mener jeg dokumentere vigtigheden.

Ang. kevlar og indlæg:

Mange af de bedre ryttere køre med et ekstra lag gummi mellem dæk og slange. Det gør de fordi kevlar er for tungt, når det er detaljerne som tæller. De fleste ved at cykelryttere hver dag kæmper en kamp, for at de selv og cyklen skal veje så lidt som muligt. Det vigtigste sted på en cykel og reducere vægten på er på hjulene, og jo længere væk fra navet, des mere vægt skal der helst af. Derfor er dækkene af absolut højeste prioritet når det handler om at køre stærkt, men også når det handler om køreglæde for "almindelige" mennesker. Dækkene skal have en så lav friktion/rullemodstand og så lav en vægt som muligt.

Kevlar hjælper, men det vejer!

Man kan iøvrigt også få kevlardæk i HN, men jeg tvivler ærligt talt på værdien af dem. Jeg skrev køb nogle gode kevlardæk.

"Bilka-cykler har en tendens til at gå i stykker underlige steder som ex. tandhjulet - når sådan et koster 800kr ved cykelforhandleren, bliver det hurtigt en dyr fornøjelse at have købt billigt. Jeg vil til en hver tid hellere købe brugt end i Bilka."

Ja, men det er også mere tåleligt og få stjålet en cykel til 1100,- end en til 7000,-

Brugt er også en rigtig god ide, men så få lige en cykelmekaniker til at gi den en overhaling med det samme.

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:16
Uafhængigt af mærke osv. vil jeg klart anbefale dig at købe en cykel med indvendige gear og rullebremser (ikke skivebremser - de bliver først gode, når du når et entusiast-prisleje og så er de ret følsomme). Bortset fra lidt kædesmøren, er den så godt som vedligeholdelsesfri, og du slipper for sort snask fra bremseklodser og bøvl med bremsejustering. Et udvendigt gear er klart rarest at køre med (pga. mindre friktion og vægt), men det kræver også en del vedligeholdelse.
Hold dig i øvrigt fra enhver form for støddæmpning på billige cykler - det er noget tungt skrammel.

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 20:04
Tak for de mange dejlige svar.

Jeg er nu nået frem til at valget står mellem en Avenue Airbase eller Batavus CS3. Det er 2 utroligt lækre cykler, med mange dejlige detaljer og virker til at være yderst robuste, desværre så kan jeg ikke bestemme mig, og er bange for at det er prisen der i sidste afgør sagen.

Jeg prøvede iøvrigt en VIVA, og ja det er en super cykel at køre på - den passer dog ikke helt ind i min filosofi om en "hverdags" cykel

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 09:46

Dato: 26-03-2007 20:03:58 Forfatter: Mikkel Jørgensen Tak for de mange dejlige svar.

Jeg er nu nået frem til at valget står mellem en Avenue Airbase eller Batavus CS3. Det er 2 utroligt lækre cykler, med mange dejlige detaljer og virker til at være yderst robuste, desværre så kan jeg ikke bestemme mig, og er bange for at det er prisen der i sidste afgør sagen.

Jeg har selv en Avenue Airbase stående derhjemme som bliver brugt ALT for lidt.
Men jeg har haft den i et par år nu, og har været fuldt ud tilfreds med den, lidt dyrere end de tidligere cykler jeg har haft, men absolut den bedste jeg har haft.
Så jeg er absolut varm tiltaler for en Avenue.

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:12
Hej Mikkel,

Jeg står i samme situation som dig og overvejer enten en Viva Rak 8 , Avenue Airbase eller Avenue Broadway. Hvorfor synes du ikke, at Vivaen passer ind i din filosofi om en "hverdags" cykel?

mvh Thomas
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)