Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny cykel - hvilket mærke?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har været så "heldig" at jeg igår fik stjålet min cykel tiltrods for at den var låst. Nu står jeg så overfor at skulle købe ny, men er lidt på herrens mark med hvilke mærker jeg skal kigge ekstra godt på. Jeg har indtil videre forelsket mig i et par modeller fra henholdsvis Kildemoes, Avenue, MBK og Trek, men hvordan er kvaliteten af disse i det lange løb?

Har i eventuelt nogle mærker i kan anbefale som har samme robusthed som en kampvogn

Mit anvendelses område er primært til og fra universitetet, på arbejde og rundt i byen - ikke noget med vilde ture i skoven eller lignende.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 17:24
Hej, er lige kommet hjem fra en motionstur på min citybike på havnen i Thessaloniki.

Det er den bedste og mest robuste cykel jeg nogensinde har haft. Den hedder Batavus.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 17:33

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 19:09
Jeg havde engang en meget robust cykel, der hed Monarch. Jeg tror ikke rigtig, at den kan købes længere...
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 19:49
Jeg købte en MBK fra deres black concept sidste sommer og er utrolig glad for den. Jeg kan huske da jeg skulle have ny cykel gik jeg og tænkte meget over om man skulle købe med indvendige eller udvendige gear, jeg købte en med 8 indvendige og det har jeg ikke fortrudt og så der skivebremser både for og bag, det er genialt :)

Det eneste minus var at dækkene var noget skod, men det kostede mig 300 kr at få nogle gode på, den har ikke været flad siden, før de nye kom på var den flad 1-2 gange om måneden.

Så MBK kan jeg godt anbefale, har haft min i snart et år og bruger den dagligt og er stadig lige så glad for den som da jeg kørte 40 km første dag og gav mig ondt i røven i 2 dage efter

Tilmeldt 10. Apr 05
Skrevet kl. 10:34
cygnet -> DAMN, den VIVA ser lækker ud, at den ikke har kæde men en aksel istedet er sq smart

den rigtige ml -> må jeg spørge hvilke dæk det var du fik på, så jeg måske også som udgangspunkt kunne få sat sådanne på

Generelt så kan jeg se udfra jeres indlæg at i overordnet er godt tilfredse med cyklerne.Hvordan med rust, har nogen af dem let ved at ruste?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:13
De fleste cykler i dag er lavet af aluminium, som ikke ruster! Det, der som oftest ruster er kæde, skruer og møtrikker. Sørg for at vedligeholde disse dele ofte med en tyk olie (tynd olie vil kunne ses på dine bukser, når du har cyklet, og vil have nemmere ved at forsvinde i regnvejr).
Køb en tandbørste (!) til din cykelkæde, og giv den en gang olie FØRSTE DAG du køber cyklen! Gør det jævnligt herefter, og din cykel vil holde i evigheder!

Dog har din cykel altid bedst af, at stå i tørvejr, når du ikke bruger den.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 14:01
Er ikke lige sikker på hvad det er for nolge, men der står Duramax RX5 reflex på dem, hvis det siger dig noget ;-) men ellers tror jeg de fleste lidt dyre dæk kan gå, jeg købte mine hos den lokale cykel handler han havde 2 slags at vælge imellem, så tog bare de dyreste, kan sikkert fåes til en 50er i bilka hehe ;-) men hans kat sked midt på gulvet i butikken, så der var da lidt humor også giver jeg gerne lidt ekstra for.

Men de virker 100% tror jeg har kørt med dem i 4-5 måneder nu uden nogen brok :-)

Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:48
Til dit betyder mærket mindre. Det som betyder noget er din behandling af den samt, nogle få udskiftninger når du køber.

Dette ville jeg selv gøre:

1. Finde en cykel i Bilka, Harald Nyborg eller andet sted hvor du kan få en billig cykel. (Indvendige gear kræver mindst vedligeholdelse)

2. Gå ned til din lokale cykelhandler og køb nogle ordentlige dæk. (Spar ikke her, og husk kevlar)

3. Nå du har kørt rundt på den i 3-4 mdr. tager du ned til cykelhandleren igen og får ham til at efterspænde den hvis du ikke selv kan. Det tager han vel omkring 200,- slag for.

4. Sørg for at din cykelkæde altid er smurt. Modsat andre vil jeg vælge en tynd olie, og så gi den lidt oftere. Husk ikke for meget, så det sprinter på tøjet. Tyk olie på kæden har en træls tendens til og samle skidt, og så blir den slidt. En slidt og beskidt kæde kan nemt tage 20-30% af din kraftoverførsel til hjulet

5. Kig på dækkene, der står hvilket tryk du max må køre med (PSI). Kør med max tryk, det mindsker antallet af punkteringer og mindsker din rullemodstand.

Tilmeldt 10. Apr 05
Skrevet kl. 16:58
Sikke en masse gode råd der kommer på banen

meJensen -> Ja, cyklen har bedst af at holde i tørvejr når den ikke bliver brugt, desværre så er det ikke muligt for mig, da der ikke er nogen cykelkælder eller halvtag ved den ejendom jeg bor i kan sådan en overtrækshætte mon godtgøre det manglende tag?

den rigtige mk -> Okay jeg tror bare jeg spørger hos cykelhandleren, han må kunne finde nogen der kan holde til noget

tøjmanden -> Jeg har prøvet cykler fra Bilka, Harald Nyborg osv. desværre med dårlige erfaringer så jeg tør ikke rigtigt prøve igen, men ellers skide god ide

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)