Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billigt APS ! Eller er det UPS ?

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg faldt over dette tilbud om oprettelse af selskab hjemmehørende i USA incl. en filial med CVR-nummer i Danmark.
Hele herligheden for 2520 €.

http://dk.scandicard.com/delaware_med_dansk_filial.asp#

Er den gangbar eller er det mon snarre et UPS. Det lyder meget besnærrende. Udgifterne er så rigeligt tjent hjem allerede det første år. Men where is the catch ??? Ofte har sådanne tilbud jo en bagside.

Er der amino-venner som kan hjælpe mig med at afgøre værdien af denne konstruktion ?

v.h. Brian Olsen
http://www.AktivIntelligens.dk

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 23:02

Det lyder interessant! Jeg er naturligvis med på en lytter...

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:35
Der kan utvivlsomt opnås en række skattemæssige fordele, men de er sjældent lovlige. Der er tale om en konstruktion med henblik på at maskere skatteunddragelse.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:41
Bagsiden kunne jo bestå i at dine kunder måske nok ville være lidt betænkelige ved at handle med en filial af et selskab der var registreret i USA. 

Iøvrigt er det vist første gang jeg har set et notat udarbejdet af en "skatteekspert" hvor notatet hverken er forsynet med firmanavnet eller underskrift.  

Hvis man vil overleve som iværksætter i Danmark bør man agere seriøst overfor omverdenen og det gør man ikke ligefrem hvis der optræder udenlandske selskabsbetegnelser i firmanavn mv.

Jeg kan måske se en ide i det hvis man også agerer på det udenlandske marked.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 11:10
Er der nogen, der har nogle erfaringer med løsningen?   

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 18:26
Hej Brian.

Der er ikke noget forkert i at købe et amerikansk selskab, men hvis det skal virker som driftsselskab i Danmark og udstede faktura til danske kunder, så kommer det måske til at se mærkeligt ud. Derudover er det utroligt dyrt.

Du kan jo få et dansk selskab med begrænset ansvar (SMBA) for kun 5.000 kr. I dette selskab har du nøjagtigt samme fordele. Ingen kapitalkrav. Har du under 12 mio.kr. i omsætning og under 10 ansatte, er der heller ikke revisionspligt eller regnskabspligt til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Kun skattemyndighederne skal have et regnskab.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 19:38
Hvorfor findes denne selskabsform ikke beskrevet nogle steder? Og hvorfor er den ikke mere udbredt? (hey, måske er den det, uden at jeg har opdaget det?)

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 13:33
Hej Mattias

Frem til omkring medio 2006 skulle disse selskabstyper stille sikkerhed for 125.000 kr., hvis de ville have et momsnummer, eller også skulle de have en egenkapital på minimum 125.000 kr.  Dermed kunne man lige så godt stifte et anpartsselskab. Men med vedtagelsen af lov.nr. 408 af 8. maj 2006 blev dette ændret. Nu kan man stifte et selskab med begrænset ansvar for kun 1 kr. og stadigvæk få et momsnummer. Derudover var problemet tidligere, at disse selskaber ikke nød EU-beskyttelse og ikke kunne indgå i diverse skattefrie omstrukturereinger på samme måde som aktie- og anpartsselskaber. Dette er også nu ændret.

Der dog det lille minus, at man skal være minimum to ejere. Derudover forlanger Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, at vedtægterne skal afvige fra aktie- og anpartsselskaber på forskellige punkter. Ellers bliver det betragtet som omgåelse. Men når jeg stifter SMBAer for folk er det normalt ikke noget problem. Det største problem er reelt kun, at man skal være minimum to ejere. Men man kan jo give sin hustru/kæreste en ejerandel på 1 % uden udbytteret.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 16:19
Hej Thorbjørn

Tak for dit svar.

Er der meget revisorarbejde i at stifte sådan et selskab? Og hvad er der i øvrigt af regnskabspligt?

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 17:10
Hej Mattias.

"Er der meget revisorarbejde i at stifte sådan et selskab? Og hvad er der i øvrigt af regnskabspligt?"

Det er lidt mere besværligt at stifte et SMBA end et anpartsselskab, men jeg gør det som sagt for 5.000 kr. Hvis du har under 10 ansatte og under 12 mio.kr. i omsætning behøver du ikke at udarbejde årsregnskab til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, jf. § 4 i årsregnskabsloven. Man indsender blot en undtagelseserklæring efter årsregnskabsloven § 145 (det hjælper jeg også med). Man behøver altså ikke en revisor til at revidere regnskabet.

Når det først er stiftet, er det således meget mere enkelt end et ApS. Man laver blot en gangske almindelige bogføring og på baggrund heraf udfylder man en selvangivelse og udarbejder et skattebilag. Det er således meget billigere i drift.

Så er der også den fordel ved selskabet, at man kan låne at et SMBA. Aktionærlån er således tilladt. Yderligere er der den fordel, at hvis man får en udenlandsk direktør til et sådan selskab (ledelsens sæde i udlandet), så forsvinder den danske skattepligt. Det sker ikke for et ApS. Det kan give nogle store fordele, hvis man på et tidspunkt vil ud af landet.

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)