Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ehandelsprisen 2006

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Oct 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Alle iværksættere med en internetstrategi skal være opmærksomme på ehandelsprisen.
Det er en konkurrence om at klare sig godt på nettet og som noget nyt har vi i år indført en kategori for iværksættere (som vi altså kalder nystartere).
Hvad kan du og din virksomhed få ud af det? Flere ting. For det første en mulighed for at få bedømmelse og anerkendelse. Desuden er der muligheden for at blive nomineret og måske vinde. Endelig deltager du i et stort netværk hvor du møder andre virksomheder og udveksler erfaringer og ideer. Vi lægger særlig vægt på videndeling.
Vi håber meget at rigtig mange nye virksomheder vil stille op og vise at der sker noget i Danmark. Mange tidligere vindere og nominerede som Skagenfood og Telmore har haft stort udbytte af ehandelsprisen.

Tilmelding til konkurrencen koster kr. 500 og sker online: http://www.ehandelsprisen.dk/konkurrence/ 
Gebyret omfatter også deltagelse i prisfesten som er en større event i Børsbygningen den 16. marts 2006 med præsentationer og workshops. Sidste frist for tilmelding er primo januar

Ehandelsprisen arrangeres af ITB & FDIH i samarbejde med gode samarbejdspartnere som er Videnskabsministeriet, KMD, Telmore, PBS International, Børsen, UNI-C og Rosen Kommunikation.

God fornøjelse

Morten

Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 10:41
Det ville jeg nu godt deltage i. Men hvis ikke man kan nomineres bare ved at eksistere (og skal betale for at være nomineret) så falder konceptet vel lidt til jorden. Burde det ikke være alle, som havde mulighed for at vinde en sådan pris? - Man oplever jo heller ikke en nyt upcomming band skal betale for at blive nomineret til ex. et Danish Music Award.

Det er nok et meget inspirerende arrangement, men synes ikke det giver et retvisende billede af branchen, hvis ikke man indrager alle inden for ehandel, som potientielle vindere. - kan du/I følge mig lidt?  

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Tilmeldt 25. Oct 05
Skrevet kl. 11:10

Tak for dit svar.

Du synes at tilmelding skal være gratis og det forstår jeg udmærket. Med lidt god vilje kan man sige at tilmelding er til ehandelsprisen er gratis fordi man ved tilmelding til konkurrencen får en fribillet til prisfesten (til en værdi af 500 kr).
Vi har sat et gebyr for at sikre os at dem der tilmelder sig mener det. Det er ikke mit indtryk at gebyrets størrelse afholder virksomheder fra at deltage. Gebyret er lavere end tidligere år, netop for at sikre at alle kan være med.
Vh Morten
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:15
Og det vil være et ualmindeligt stort arbejde, hvis enhver skolelev indsendte deres "Webbyen shop" med salg af hoppebolde.
500 kr. burde ikke afskrække nogen, der seriøst har en chance for at vinde konkurrencen.

Dbh Martin 
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 11:21
Jeg tror heller ikke at 500 kroner vil afskrække nogen potentielle vindere, og desuden er det ret billigt for en god gang networking i ens branche ved prisfesten samt deltagelse i præsentationer og workshops

Der er alligevel langt op til deltagerpriserne for Reboot

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:27

> Med lidt god vilje kan man sige at tilmelding er til ehandelsprisen er gratis fordi man ved tilmelding til konkurrencen får en fribillet til prisfesten (til en værdi af 500 kr).

Ahh, GRATIS ... se dét er et ord jeg holder meget af :)
- Særligt i betragtning af at købsbetingede gaver er forbudt i Danmark ... så, jeg går ud fra at man nu kan tilmelde sig gratis

Personligt betyder de 500 kroner ikke meget for mig, men jeg synes måske det er lidt dumt at netop eHandelsprisen forsøger at sælge arrangementet med hvad der ligner ulovlig markedsføring .. med lidt god vilje

> Man oplever jo heller ikke en nyt upcomming band skal betale for at blive nomineret til ex. et Danish Music Award.

Det er ikke helt korrekt. Først og fremmest skal bandet have udgivet en plade først - i det år prisen uddeles for. Derudover skal der betales for at deltage i showet. Sidste gang jeg var med var prisen over 1500 kroner pr. person - OGSÅ for de personer der skulle modtage priser! I teorien kan man sikkert godt vinde en "grammy" uden at betale, men det er vist aldrig sket i praksis.

Personligt har jeg det lidt underligt med disse priser. Jeg kender ikke eHandelsprisen i detaljer men for alle den type priser jeg tidligere har set har det hver eneste gang undret mig når jeg har kigget på vinderne - nogle gange er deres websites så elendige at det er et under nogle overhovedet gider bruge dem, eller også er firmaerne gået konkurs inden prisen er kommet op på kaminhylden.

Jeg synes også altid der mangler en vigtig kategori i disse komkurencer. Det gælder også for diverse reklame priser. Jeg gad godt at se en pris for: Det website (eller reklamekampagne) der har indtjent flest penge, har den bedste ROI eller tilsvarende. Er det ikke det der er meningen med eHandel (og reklamer) - at tjene penge?

De websites jeg har været involveret i der tjener flest penge ville aldrig vinde en pris - de er for grimme. De er gode forretninger, men de tænder bare ikke hos en Københavnersmart webdesigner med sorte briller, pophår og moderigtigt tøj.

Nej, lad os få en pris for det grimmeste website med den største indtjening

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:38

Jeg glemte lige et godt eksempel, på en oplevelse jeg havde sidste år med en "prisvinder" .... SAS og deres online booking. Lad mig lige fortælle den ...

Jeg skulle bestille en billet til London. SAS var på det tidspunkt begyndt at markedsføre billetter til London til en pris der kunne konkurrere med discount-selskaber som RyanAir og EasyJet. Jeg tjekkede SAS'' hjemmeside og fandt efter lidt besvær den billet jeg gerne ville have og ville så bestille. Til sidst i processen blev jeg så spåurgt om min "hemmelige kode".... hmmm, tænkte jeg, jeg har sgu da ingen hemmelig kode ... så jeg ringede til SAS ...

Damen i telefonen fortalte mig, at hvis jeg ville bestille den billet til London til (ca) 900 kr. skulle jeg gøre det online - hvis hun tog imod bestillingen ville samme billet stige til 1800 - og så var den jo lige pludselig hverken billig eller konkurrencedygtig. Jeg fortalte, at det var jeg naturliugvis ikke intereseret i, men at hvis de kunne finde en løsning gerne måtte ringe tilbage til mig. Jeg kunne godt trække mit køb en dags tid eller to. Damen var venlig og ville få en af deres sælgere til at ringe. Som EuroBonus medlem tjekkede hun så lige mine oplysninger, så vi var sikre på de havde det rigtige telefonnummer. Det havde de ikke, så det skulle lige ændres. Men, det var ikke så let. For som damen sagde: Jeg må ikke ændre det med mindre du kan oplyse mig din hemmelige kode! Øhh, sagde jeg - det er jo den jeg mangler! Vil det sige sælgerne ikke kan ringe til mig. Ja, blev svaret - men prøv at bestille online ... og så kom guldkornet: Den har lige vundet en pris så den ER altså virkelig god! Øhh, ja, sagde jeg - men jeg kan bare ikke bestille på den ...

Hurrar for en prisvinder!
Tilmeldt 25. Oct 05
Skrevet kl. 12:02

Mikkel,

Tak for din kommentar. Jeg håber ikke du anmelder mig til Forbrugerombudsmanden pga ulovlig markedsføring.

Du efterlyser en pris for " Det website (eller reklamekampagne) der har indtjent flest penge, har den bedste ROI eller tilsvarende. Er det ikke det der er meningen med eHandel (og reklamer) - at tjene penge?". Godt skrevet - det er nemlig lige hvad denne konkurrence handler om. - at lave forretning på nettet. Helst uden ulovlig markedsføring.

En ting der er sikker er at man altid kan diskutere om det er den rigtige vinder. Men vinderen skal jo kåres blandt dem der stiller op så det er vigtigt at også dine jyske venner stiller op.
Vinderen er jo ikke perfekt i alt hvad der er gjort. Det der tæller er at løsningen gør en forskel der har givet resultater - omsætningsvækst, DB, markedsføring, brugereservice, innovation, kundefastholdelse....

Kontakt mig gerne for en snak.
PS.
Er I andre ikke enige med mig i at Amino.dk skal stille op i kategorien bedste e-service?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:04
> Jeg håber ikke du anmelder mig til Forbrugerombudsmanden pga ulovlig markedsføring.
Så lad gå :) - men du er velkomen til at gentage dit tilbud her

> så det er vigtigt at også dine jyske venner stiller op.
Øhh, jeg tror ikke helt jeg er med. Jeg har ingen "jyske venner" ...
Tilmeldt 25. Oct 05
Skrevet kl. 20:11
Jeg håber ikke at debatten trætter alle, men jeg skal jo svare Mikkel og bruger samtidig anledningen til at forklare lidt bedre hvad det her handler om.
1. I Danmark er de mindre virksomheder desværre ikke så skrappe til det med ehandel og ebusiness når vi sammenligner med mindre virksomheder i lande som Tyskland, Portugal, Brasilien og andre steder som vi normalt mener at ligge langt foran. Indenfor penetration af stort set hvad som helst (altså det der har med it at gøre!) ligger vi i DK normalt i top 3 (PC pr indb, ERP-systemer, internetadgang, hjemmesider...), men ikke lige når det kommer til integration mellem forskellige systemer, deltagelse i markedspladser, overholdelse af standarder mm. Sagt på en anden måde er vi gode til de enkere ting, men knap så gode når det bliver mere kompliceret. Det er ikke noget jeg påstår, men det er fra en international undersøgelse som bl.a. CBS har vøret med i. Altså indenfor ebusiness er danske mindre virksomheder ikke med i top 3. Vi skal passe på at vi ikke falder i søvn og bliver overhalet indenom.
2. Videnskabsministeriet har for nylig udarbejdet en analyse om sammenhængen mellem mindre virksomheders konkurrenceevne og deres ebusiness-kompetencer. Det er måske ikke overraskende at der faktisk er en sammenhæng og at virksomheder med ebusinesskompetencer klarer sig bedre.
3. Danske mindre virksomheder har for lidt fokus på det her og kan og skal gøre det bedre for at klare sig i konkurrence.
4. Ehandelsprisen er ingen revolution, men er med til at sætte fokus på dem der gør det godt. Vi vil beundre og lade os inspirere af de gode. De gode virksomheder er ikke perfekte som eksemplet med SAS, men har gjort en forskel og det skal vi anerkende. Mht SAS er de jo i en hård branche, og vi er mange kloge der ved lige hvad der kræves. Uden at jeg har nogen mening om SAS'' løsning håber jeg at SAS også stiller  op så vi kan fokusere på de resultater de (forhåbentlig) har opnået.
5. Det kræver måske også mod at stille op. Dommerne vil bedømme ud fra resultaterne og her kan SAS sagtens have gjort det fantastisk - på trods af de mangler Mikkel med rette påpeger. Jeg håber ikke at det kun er de perfekte der vil være med. Alle jer der starter forretninger op og slider i det til dagligt, tager store risici og prøver at gøre det anderledes. Den her konkurrence er i høj grad for Jer. Selvom din virksomhed ikke vinder kan du højst risikere at blive klogere. Der er intet at tabe. Jeg håber at rigtig mange har lyst til at være med og gøre det til en inspirerende og festlig begivenhed.

God weekend og held og lykke i konkurrencen
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)