Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket tøj bruger maskuline mænd?:)

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - jeg har været en del i Italien, og det er sgu både maskuline, farverige og ser skide godt ud -:)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:25

Louise L:

Raffineret, Henning, jeg ville have sagt: Så lidt som muligt - med andre ord: Tarzankostume.

Ahh mon dog Wink så er det vist mere kroppen der gør manden maskulin..

Men som alle siger, det er meget svært at definere. Navnet får mig enten til at tænke på militær som det var nævnt tidligere eller sådan en slags "ældre" udgave af skater stilen...eller måske en hængerøvsmode til ældre...

Jeg tror ikke man kan definere det, for hvad der ser maskulint ud på en fyr, er fuldstændig forkert på en anden.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 21:15
Løstsiddende tøj for at kunne bevæge sig.
Spættede mønstre af grøn og sort, og under rejser til varme lande skiftes til sandfarvede nuancer og tøjet piftes op med forskellige remme og bælter til at bære ekstra accesories.
Til festlige lejligheder: En husarblå ulddragt med rød pels henslængt over skulderen + ridestøvler.
:)

I fritiden blå jeans og rød skovmandsskjorte. Det holdt i 90'erne. Det gør det stadig for mig - alternativt et pænt italiansk jakkesæt.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30

Jakob Bork Dirksen:
Er der forskel på hvad vi mænd og kvinder synes er maskulint?

Forskel? Ja, MON ikke! Der er også forskel på, hvad mænd indbyrdes finder maskulint!

Det ene skal stå til det andet, så det er kikset hvis en fin og følsom mand klæder sig overmaskulint, på samme måde som det er kikset at se en grov håndværkertype i fine klæder med silke-tørklæde og nellike i knaphullet.

Mænd kan generelt bruge blå og mørke farver - det skal dog ikke være pastel-blå eller lysblå (udover flyvevåbnets lysblå skjorter). Det er for fimset. Lyserød på mænd er... klamt! Hvid skjorte kan bruges, men helst på en mørk hud. Mørk-lilla/purple er ok, men pas på hvis fyren er feminin, for så forstærkes virkningen. Sølv og guld kan sikkert godt bruges, men det kommer an på resten.

Mht. tilbehør, så kan et bælte bruges, men ellers synes jeg at mænd skal holde sig fra smykker - inkl. ringe og øreringe. En vielsesring kan til nød gå an, men det er jo ikke et smykke - det er snarere et hundetegn (ej, undskyld, ku' ik' dy mig). Slips er ok - men ikke noget med fimsede farver, tak!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 134
Fra  KnowledgeDesign Skrevet kl. 22:36

Louise L:

Raffineret, Henning, jeg ville have sagt: Så lidt som muligt - med andre ord: Tarzankostume.

LOL det var altså også min første tankeWink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39

Kirsten (tumulten):

Louise L:

LOL det var altså også min første tankeWink

Hmmm, jeg begynder at overveje om jeg sku' skifte profil-foto.... ;-)
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 22:55

Streetcommander er valby-engelsk - og fimset :)

Maskulint tøj er det konen/kæresten aldrig ville købe til manden.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:04

At spørge efter hvad maskulint tøj er, - er næsten det samme som at spørge efter hvilken bil er den bedste...

Det er jo et spørgsmål om smag og behag... - og som du også kan læse af svarerne her - så synes nogle at en mand, i arbejdstøj med barkede næver, - men som knapper sin skjorte skævt hver gang, og må have kæresten til at købe undertøj til sig er maskulin.

Mens andre mener at en mand, - der formår at klæde sig efter lejligheden og f.eks. ved at man ikke bruger laksko til kjolesæt men Opera Pumps er toptjekket/maskulin..

Hvem er mest maskulin? James Bond eller Asbjørn Riis? - Du vil finde svar der hælder både til den ene og den anden

Du kunne også spørge hviken is er den bedste? - Det er jo ikke det der er vigtigt.. Det er er vigtigt er, at du rammer lige præcist den målgruppe du vil have fat i, har analyseret den, og rammer et behov de idag ikke får opfyldt, - og måske slet ikke vidste de havde..

/Ulrik

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 09:48

Maskulint tøj, hmmm, altså hvis vi er ude i noget der hvor jeg bor lige nu (Amager), så vil navnet StreetCommander helt sikkert falde i de lokale bøllers smag og de er overbevist om de er de mest maskuline mænd i hele verden. Så her vil i hvert fald navnet blive modtaget godt.

StreetCommander, hvis det havner på Nørrebro i McKormann, så vil navnet i visse kredse ogsåvære  ret cool. Og inden længe vil du se Nephew fans bære dit mærke ;)

Navnet i sig selv siger: 15-25 år måske helt op til de 30 årige drengerøve.

Men, hvis man ser bort fra navnet, så er det vel dybest set designet der afgør om det er maskulint eller ej? En lyserød tank top med blonder der hedder "StreetCommander" er ikke maskulint (i min verden).

Maskulint tøj er vel bare tøj der dybest set sidder lækkert på en mand uanset hvem man er, det skal fremhæve "din" maskulinitet og ikke din nabos. Hvis man kigger på Bullrot Kani osv., så ser du 14 årige drenge klæde sig i dem fordi gadens drenge også gør det, men kan de bære det og gør det dem maskuline? Nej...

Nåh, bare lige lidt søndags tanker fra mig :) 

Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 168
Fra  VitalPlus.dk Skrevet kl. 20:42

At komme med kommentarer til de forskellige indlæg vil fylde for meget og være ret kedelig læsning....!

Men det har været rigtig spændende, at læse alle jeres indlæg, med tanker og ideer om maskulinitet og Brandname.

Tøjet bliver snart sat i produktion, og så vil jeg glæde mig til at vise det frem..!

Nogen vil elske det, andre vil synes det er kedeligt, nogle måske ligefrem hade det, mens andre igen vil synes det er totalt fedt.

Eftersom det skal sælges globalt, så skulle der være plads til alle holdninger, og stadigvæk et stort marked:)

Tak til alle for jeres input!

Hilsner

Jakob

Iværksætter

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)