Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket tøj bruger maskuline mænd?:)

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 168
Fra  VitalPlus.dk Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Mit nye tøjmærke StreetCommander, som kommer på gaden i efteråret er maskulint tøj med kant.

Så derfor kunne det være spændende at høre jeres mening, med denne lille undersøgelse:

Hvilke typer tøj, farver og tilbehør mener I maskuline mænd i?

Hvad er det første der falder jer ind?

Er der forskel på hvad vi mænd og kvinder synes er maskulint?

Skriv jeres umiddelbare mening;)

Jakob

Iværksætter

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 21:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min umiddelbare kommentar er at navnet er helt galt ift maskuline mænd. Lyder mere som en målgruppe på 15-25. Min kone siger under 30 (maks lige start 30) - og hun er stylist, så måske er hun mere skarp. Jeg er M på 46!!

tror jeg generelt ikke du kan få så meget ud af sådan en undersøgelse. Der er ligeså mange holdninger som kvinde tøj.

Vælg hellere en bestemt type af mand, og find ud af hvad DEN type foretrækker, og start så derfra.

stig b

Tilmeldt 22. Jun 10
Fra  VitalPlus.dk Skrevet kl. 21:47

Hej stig

Spændende med dit input.

Det er ikke en empirisk undersøgelse, men blot "lidt sjov i gaden",

Mandetypen er jo fundet, og det samme er designet osv.

Men hvad er din holding - og din kones hold - til hvad der er maskulint tøj?

Et par skud fra hoften:)

Jakob

Iværksætter

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jun 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:48

Er nød til at være enig i det med navnet.

Derudover er der også meget forskellige meninger om hvad der er maskulint iblandt mænd. Maskulinitet kan ikke defineres, så hvis du brander dit varemærke efter det tror jeg det bliver svært(ingen erfaring overhovedet). tænker bare at det må være ligesom et deo mærke. de siger også altid for rigtige mænd, synes bare ikke det er godt.

det er så min personlige mening som jeg synes du skulle have med på vejen :D.. skal gerne svare på dit spørgeskema herunder:

Hvilken type tøj, farver og tilbehør mener i maskuline mænd i?

nogle mener farver er bøsse, og sort/hvid/gråt er rigtig mand. Personligt elsker jeg at gå i farverigt tøj som, blå,rød,gul osv. og synes ikke jeg er mindre mand end mange andre. derudover synes jeg det er utrolig mandigt at være stilet, (skjorte, suit, lak sko osv.)

Dog til hverdag går jeg i farverige T-shirts, og KÆMPER for at finde nogle pæne brune og andre farver på bukserne. dog er stort set alle mine bukser sorte, som jeg selv også synes passer fint til farvede t-shirts. Derudover går jeg med smykker, som er billige med fedt design og kvalitet som f.eks. det nye varemærke Lucléon. I sko kan jeg også godt lide en lille smule sejlersko design :)

Hvad er det første der falder jer ind?

hvad mener du med kant og maskulint?, og er det street tøj? altså baggy tøj, og commander lyder militærartigt for mig :P

Er der forskel på hvad vi mænd og kvinder synes er maskulint?

sikkert. tror kvinder synes at maskulinitet er sådan noget som skægstubbe, dyb stemme, osv osv. (bradd pit, james bond osv.)

Det var alt fra mig af :) hvis du vil høre mere om min mening skriver du bare :D.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ihvertfald ikke bangebukser......sorry den lå lige til højrebenet

Tilmeldt 22. Jun 10
Fra  VitalPlus.dk Skrevet kl. 22:19

Hej Mads

Super svar

Mads Thiel Petersen:
Er nød til at være enig i det med navnet.

Det er helt ok at du er enig med Stig i hans vurdering af navnet:)

Her er ingen sanktioner, men kun "ud af boksen tænkning" og sparring.

Det er jo netop fedt at høre hvad du tænker på når du hører navnet. f.eks. militæragtig - er det maskulint?

Er helt enig med dig i at farverigt tøj sagtens kan være meget maskulint. Men kig på gaderne i Danmark, og så prøv at se hvor mange mænd som går i farverigt tøj...der er ikke mange?

Hvorfor?

Vel ikke fordi det ikke er maskulint, måske mere fordi vi danskere er meget bange for at skille os ud af mængden.

Fedt at høre din mening - tak for den!

Jakob

Iværksætter

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:52
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Det er jo ikke så let det spørgsmål. En mand i jakkesæt kan være meget maskulin, men kan også ligne en forvokset konfirmand.

Der er få ting jeg simpelthen ikke kan ha:

Mænd i farverige tørklæder. Ingen mand er i mine øjne maskulin med et farverigt striktørklæde om halsen.

Mænd i rullekrave eller striktrøje med lynlås puh ha da nej tak.

Mænd i farverigt tøj som ikke kan bære det. Så bliver de pludselig for "kunstneriske" på den spøjse måde.

Nå tilbage til spørgsmålet. Jeg synes mænd er mest maskuline når de ikke har tænkt så meget over det. Sådan lidt "håndværkertilfældighed" er lige mig. En sjov t-shirt og nogle almindelige bukser.

Til fest og halløj må de gerne klæde sig efter lejligheden, men ikke ligne nogen der har brugt lang tid på det.

Det afgørende er hvordan de bærer tøjet og der har det selvfølgelig meget, at sige om de føler sig godt tilpas i det, eller om konen har tvunget dem Stick out tongue

Håber ikke jeg fik trådt for mange over fusserne.

Charlotte

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:03

Jeg går i sort Hugo Boss Polo og slidte jeans når jeg skal føle mig maskulin Cool

Men ellers er det jo op til den person der har tøjet på, om tøjet virker maskulint.

Når jeg hører dit navn "StreetCommander" så tænker jeg militær med det samme. Og det er jo også maskulint tøj, må man sige. Hvis det IKKE er, hvad er så?

Kan vi ikke få et smug kig på designet nu?

Glæder mig til at se det engang Stick out tongue

Dbh

Michael Haahr

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 23:03

Raffineret, Henning, jeg ville have sagt: Så lidt som muligt - med andre ord: Tarzankostume.

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 12:48

For mig (som er businessman - CFO/konsulent) er det noget som understreger min stilkerne der (iflg min kone -:) er casual business.

Det vil sige klassiske linier, men lidt løstsiddende. Udover at jeg ikke får lov til det, så vil det være noget Hør-lignende blazer agtigt og en klassisk T-shirt.

Noget der ikke i sig selv er maskulint, men som på samme tid understreger min "magt/indflydelse", men samtidig er mig selv - altså IKKE påtaget uniformsagtigt, da jeg befinder mig dårligt i den slags tøj (en psykolog kan sikkert få en masse sjovt ud af det).

Altså noget der udstråler at jeg hviler i mig selv og tør vise det i min påklædning både i job og i fritid.

Som du kan se er det jo ekstremt individuelt - umiddelbart som jeg forestillet mig designet på noget der hedder "Streetcommander", så er det ihvertfald ikke det. Der er vi mere ovre i en jægertype (måske endda den wannabe-jæger type.

Jeg tænker umiddelbart på en der gerne vil vise at han er noget han gerne ville være men ikke er - og det kan han så bruge streetcommander til.

Og der er altså ALENE refererende til navnet - designet kan jo vise sig at udtrykke noget helt andet.

stig

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)