Super super sejt at du har taget dig tid til at lave sådan et svar. Tak for det, selvom jeg er noget uenig :-)
Det er fint at være uenige. Det betyder at vi risikerer at blive klogere begge to :-)
POLM:
- Jeg er uenig i din vurdering af at siden som sådan er uden værdi og i fare for at ryge ud af google. www.findbilligecharterrejser.dk har ligget i toppen af google siden juli sidste år (en kort periode havde den endda 3 pladser, en længere periode 2), og ligger stadig i top. Den faldt lidt ned da jeg i en periode ikke havde linkbuildet, men nu er den kommet op igen efter en aktiv indsats.
Klog af skade, er min vurdering at det ikke kommer til at vare ved. En side som den overlever ikke i længden i toppen af Google.
Så hvis jeg var dig ville jeg enten bare lade den løbe ud og tjene de penge den nu kan inden den forsvinder - eller jeg ville investere lidt af omsætningen i at få nogle super gode artikler på siden og så afvente, tjene og evt sælge den senere.
POLM:
- Siden er ikke bare kommet højt op fordi det er et keyworddomæne. Der har været et stort linkbuildingsarbejde bag det da det er søgeord med høj konkurrence.
Uanset hvordan man vender og drejer det er det altså en meget svag linkprofil den side har. At den kan ranke alligel uden godt indhold vil jeg derfor stadig skyde på har en hel del med keyworddomæneeffekten.
POLM:
- Jeg er enig i at siden er noget tynd i det. Jeg vil også anbefale en eventuel køber at lægge mere indhold på siden.
Bundlinien er at siden har ligget øverst i google i godt et år (med lidt udsving) med uændret indhold og har tjent en god slat penge. Vil man købe siden og gøre endnu mere ved den vil man formegentlig kunne tjene endnu mere, og en opdatering af kvaliteten vil også "google-sikre" den
Det er lidt op ad bakke at få folk til at købe en side med den besked. Meget lettere at få en ordentlig pris for noget der er bygget færdigt og virker.
Mvh Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Så hvis jeg var dig ville jeg enten bare lade den løbe ud og tjene de penge den nu kan inden den forsvinder - eller jeg ville investere lidt af omsætningen i at få nogle super gode artikler på siden og så afvente, tjene og evt sælge den senere.
Ja det kommer jo nok til at være sådan det ender hvis ikke der er nogle som har lyst til at købe den :-).
Kan ikke få mig selv til at sælge en side som har tjent mig 10920,65 det sidste år for mindre end 5 cifre.
Anders Saugstrup:
Det er lidt op ad bakke at få folk til at købe en side med den besked. Meget lettere at få en ordentlig pris for noget der er bygget færdigt og virker.
Hehe ja det er måske rigtig nok, men havde jeg en super flot hjemmeside med mange artikler og besøgende og endnu højere indtjening ville jeg ikke sælge :-)
Mit problem er bare at jeg kan få siderne højt op på google men at gøre dem flotte og super profitable er ikke lige mig.
Tak for dine input i debatten
Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring
Jeg har dokumentation for alle salgene da det er sket via tradedoubler.
Jeg har dokumentation for adsense-indtjening
Jeg har ikke dokumentation for analytics, men har en smule fra Statcounter. Statistikken er dog rimelig ubrugelig for ligger på top med nogle billedsøgninger (f.eks. Malaga) så der kommer rigtig mange besøgende derigennem hvilket gør at statistikken ser ret spøjs ud.
Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring
Hehe ja det er måske rigtig nok, men havde jeg en super flot hjemmeside med mange artikler og besøgende og endnu højere indtjening ville jeg ikke sælge :-)
Mit problem er bare at jeg kan få siderne højt op på google men at gøre dem flotte og super profitable er ikke lige mig.
Det er da fair nok, at du ikke har lyst til for eksempel at skrive store gode artikler til dit site, men så kan du jo vælge at investere lidt af overskudet i at hyre en god tekstforfatter til opgaven. For 2-3000 kroner kan du sagtens få 5-7 rigtigt gode artikler.
Designet kommer i anden række, men hvis du ville kunne du sikkert sagtens finde en amino som lige ville flytte det over i en noget pænere wordpress skabelon for en plovmand.
Mvh Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Vil også vurdere at hvis du bruger 2500,- på at få indhold og andet design, så kan du sagtens sælge den for mere end 10.000,- med den indtjening den har haft.
Problemet ligger jo nok i at folk bliver "skræmt" af ydret på siden, som det også sker i mange andre situationer irl. :)
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Som de andre siger så tror jeg også det kunne være en idé at skyde lidt penge i den side der indtjener bedst. Du kunne jo eventuelt sælge den side du tjener mindst på og så bruge de penge på at optimere den anden side. :-)
Jeg vil næsten garantere at du ikke får 12 måneders indtægt for den her på Amino i hvert fald. Så skal du nok satse på at sælge til en privat uden ret meget erfaring i affiliate marketing. Jeg ville personligt give omkring 5 måneders indtægt for sådan en side og ja, det ville være en god ide at stramme op på designet og indhold før du sælger igen. Lige nu er den en stor reklameblok og det giver god mening i forhold til konverteringer, men den overlever ikke et manuelt review, det tror jeg ikke.
Jeg ville helt klart ofre 1000-2000 på lidt godt indhol og et bedre design/template.
Hvis du vil prøve at sælge til et rejseselskab, så er FDM Travel nok det bedste bud, da jeg ved de allerede har en masse sites de bruger til at supplere deres eget.
Det virker som om jeg bliver nødt til at gøre lidt mere ved siderne hvis jeg for alvor skal have noget ud af det, så det må jeg hellere begynde at kigge på.
Kan være I hører fra mig igen i "søger et godt tilbud" snart så