Som nystartet er det godt at skabe så stort et overblik som muligt, derfor er det interessant for mig at høre hvad i har af mapper i reolen på kontoret.
Det jeg bruger mest er 4 mapper (4 kvt) med plast lommer, der er nummereret med en lomme for hver dag i året
så propper jeg bilagene i efterhånden som jeg får dem i den lomme der høre til dagen, og når jeg får tid bogføre jeg bilagene og det er nemt for de ligger jo i dage vis, og ligger ikke og roder på skriveboret
lille ting der spare en masse tid, der er jo perioder hvor man har travlt og ikke for bogført hver dag :)
Alle de breve og papirer jeg får, scanner jeg ind og gemmer derefter med dato og beskrivelse på computeren.. Derefter gemmer jeg det hele i mine mapper på computeren som jeg laver backup af hver dag :)
Synes det fungerer en del bedre for mig, end alt det skidt med at lede i forskellige mapper og utallige bilag :)
Håber dette gav lidt inspiration til hvordan du kan klare det.
Spar dig selv og miljøet for problemer og spild - digitaliser :-) Du får et langt bedre overblik med dit regnskab på computeren.
Svar på dit spørgsmål: En mappe. Jeg orker ikke scannearbejdet, så hvad der alligevel bare skal gemmes (aftaler, ordrebekræftelser fra oldnordiske mennesker uden e-mail, og andre kedelige ting).
Lav en mappe pr kvt og sæt bilagene i datoorden efter, hvornår du betaler dem i banken. Del ikke udgifter/indtægter op i 2 mapper, men hav dem i samme efter dato.
Hvis det ender med du skal have en revisor/bogholder indover, så er ovenstående sådan de vil have det og leverer du bilagene sådan, er det også billigere for dig, da man ikke skal bruge tid på at finde poster i banken.
Kontrakter, årsopgørelser mv. kan du med fordel sætte i en særskilt mappe.
Tak for jeres svar. Det tager jeg til efterretning, både med mapperne og digitaliseringen. Jeg tror dog det bliver en stille og rolig udfasning til digitaliseringen, da jeg også skal finde tiden til det.