Kære Amino debattører. Jeg har længe været en af de krystere som har fulgt debatten anonymt. Men nu synes jeg at burde melde mig på banen som officiel debattør herinde. Jeg håber at jeg får klemt mig ind de rigtige steder, og at jeg også kan bidrage med råd og holdninger.
Først og fremmest vil jeg gerne skyde en debat igang der handler om hvad I debattører og iværksættere, (uden at kende jeres arbejdsmæssige eller økonomiske forhold) kunne overveje at betale jer fra at få lavet i jeres hverdag for at skabe bedre balance mellem arbejde og fritid/familieliv.
Jeg har med interesse (og smil) fulgt en debat herinde der gik ud på at lave et firma, der ville sørge for sit tøj blev vasket og bragt etc.
Jeg skal for god ordens skyld oplyse at grunden til at jeg spørger, er at jeg opstarter en service indenfor meget nær fremtid, hvor jeg kan bruge input omkring dette emne.
Altså hvad ville I helt konkret bruge penge på at lade andre om at gøre for selv at spare tid selv, eller for at slippe for stresset i hverdagen? SKYD LØS! Både seriøse og useriøse input imødekommes!
|
Debat om TID og Work/Life Balance.
|
Dbh Martin |
Projektledelse/salg Mon der findes en projektleder/salgsagent der vil tage mig ind som grafiskleverandør - det ville være fedt. Kogekone Ja min mand og jeg har ofte talt om at det ville være fedt med en koge kone der kunne fylde vores fryser op med lækre økologiske veltilberedte retter :) Indkøbsassistent Og jeg gad godt at få en personlig shopper som havde min str. mål, så jeg ikke behøvede at prøve tøj selv (ha ha) Planner Måske en praktisk blæksprutte person, som var tankelæser og mindede mig om alt det jeg glæmmer (en mor???) |
Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft
> Det er jo lige før man skal arbejde en uge for at få råd til 1 times hundelufningt
![]() Så synes jeg du skal tage en snak med chefen om lønforhøjelse :)
Eller det rengøringsdamen du bruger som får 3-4.000 i timen? hehe |
|
Hejsa Skulle jeg betale mig fra noget, så blev det helt klart rengøring og havearbejde.
Hilsen |
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Hundeluftning er så hermed noteret Jeg kan heller ikke være mere enig i at vores skattesystem gør det næsten umuligt at starte mange former for services/virksomheder op, og måske inkluderet min egen. Men eftersom at vi alle mere eller mindre kommer til at leve af at servicere hinanden, tror jeg på at der et eller andet sted er plads til mig også.
Klart er det jo at alting hænger sammen med ens personlig indkomst, hvorvidt man vil smide penge i nakken på vinduespudsere, kattepassere, bude, rengøringsfolk eller firmaer der simpelthen vil klare alt for en. Medmindre at man er ansat i en virksomhed der ganske enkelt vil betale for, at deres medarbejdere kan slippe for at tænke på de personlige gøremål mens de er på arbejdet. Men igen er vores beskatningssystem en smule i vejen for den form for service.
Mere konkret vil jeg med min service arbejde udfra devisen; Anything, Anytime, Anywhere.
|
Og tak til alle øvrige debattører for jeres inputs. Jeg tror de fleste af os ofte oplever at havde vi haft en mulighed for at have ladet andre om opgaven, så havde vi gjort det. Enten fordi at vi ikke havde tid, det blev for besværligt, eller manglende ekspertise. Hvad er det så der afholder os/jer for ikke at uddelegere opgaverne til andre.....her tænker jeg igen på hvad som helst?
Er det pga. at servicen ikke var tilgængelig, vidste ikke hvem der kunne klare opgaven, eller fordi at man selv i den travle hverdag vælger at bruge sine penge på andre ting end at frigive sig selv noget tid? Eller andre grunde? |
Jeg kan slet ikke overskue at lave mad hver dag fordi der bare er SÅ mange andre ting jeg hellere vil bruge min tid på. Så det bliver enten alt for dyr take-away eller også bliver det rugbrød eller havregryn! (Jeg spiser så et ordentligt måltid til frokost i stedet for) Jeg ved ikke hvordan det skulle foregå, men Idas ide om at få fyldt fryseren med god, færdiglavet mad, er faktisk rigtig god! Rengøring gider jeg heller ikke, men der har jeg så ikke lyst til at en fremmed skal gøre det for mig. Det er for intimt, på en måde. Anja |