Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brud på ophavsret - vil jeg vinde en evt. retssag?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for opdateringen - ! :-)

Det ville ellers have været spændende at se hvad der havde sket i en retssag, - men desværre er det meget dyrt, for begge parter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:31

Jørgen Olsen:
Det ville ellers have været spændende at se hvad der havde sket i en retssag, - men desværre er det meget dyrt, for begge parter.

Ja det kunne have været interessant - idéen med småsagsproces er netop at det ikke skal være dyrt, og dermed åbne op for, at et krav ikke behøver være over 25k for at det kan betale sig at inddrive beløbet.

MVH

Thomas

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 14:57

Thomas Bang Petersen:

Jørgen Olsen:

Ja det kunne have været interessant - idéen med småsagsproces er netop at det ikke skal være dyrt, og dermed åbne op for, at et krav ikke behøver være over 25k for at det kan betale sig at inddrive beløbet.

MVH

Thomas

Hejsa. Enig. Det var nu den tidsmæssige omkostning jeg tænkte på, som jeg i den grad finder er nævneværdig, - når tid er penge.

Jeg er selv ret begejstret for at man kan få afgjort en småsag for omkring en plovmand i restgebyr.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07

Jørgen Olsen:

Hejsa. Enig. Det var nu den tidsmæssige omkostning jeg tænkte på, som jeg i den grad finder er nævneværdig, - når tid er penge.

Jeg er selv ret begejstret for at man kan få afgjort en småsag for omkring en plovmand i restgebyr.

Når det bliver en principsag, så sker der for mig ofte det, at tiden ikke er en faktor jeg regner med - ikke særligt rationelt, men det virker for mig :-)

Tidsmæssigt vil jeg tro jeg har brugt samlet 30-45 minutter - så i virkeligheden er det nok en time til halvanden der er gået med det. Jeg er ikke klar over, om man skal møde op i retten, såfremt sagen var kørt videre, i så fald løber der hurtigt meget tid på.

MVH

Thomas

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 15:12

Thomas Bang Petersen:
Jeg er ikke klar over, om man skal møde op i retten, såfremt sagen var kørt videre, i så fald løber der hurtigt meget tid på.

Det er typisk noget retten vurderer.

Sidst jeg havde en småsag, - blev det til et telefonmøde. Det var særligt tidskrævende fordi debitor udeblev 3 gange.

Det endte med at debitor pressede mig til at indgå et forlig og få 50% af mine penge, - han lagde vægt på hvor lang tid en evt. retssag ville tage :-)

Det tog så 1,5år sammenlagt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13

Jørgen Olsen:
Det endte med at debitor pressede mig til at indgå et forlig og få 50% af mine penge, - han lagde vægt på hvor lang tid en evt. retssag ville tage :-)

Det er så nok der, hvor det for alvor ville blive en principsag for mig - afhængig af om jeg økonomisk havde muligheden for at vente på at få mine penge.

Når han ligefrem slår på, at en retssag vil tage lang tid, så er det jo klart, han bare vil presse prisen. Det kan vække noget harme i mig.

MVH

Thomas

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)