Hej Nse og Anton Roy
Jeg kan jo ligeså godt svare jer begge med denne besked, da I i bund og grund kommer ind på det samme.
Men først mere specifikt til Nse så vil jeg nok også mene, at "generationer foran" måske er så meget sagt. Jeg tør slet ikke tænke på hvor telekommunikationen er henne til den tid - hvis vi selvfølgelig ikke har bombet os selv tilbage til urtiden (men det er en anden snak).

Jeg kan egentlig kun sige hvad angår dette, at Qbic7's kummunikationsværktøj ikke tænder mig synderligt meget. Jeg er tilfreds med, at det er et add-on produkt og ikke det konceptet er bygget på i hvert fald... ellers ville jeg ikke have arbejdet med Qbic7.
Qkall skulle efter sigende være ret teknologisk avanceret. Men det er ikke ord jeg kan stå inde for - som sagt, så er telekommunikationen altså bare ikke i min interesse. Min viden omkring dette er derfor også begrænset og dermed er det jo svært for mig at konkludere dette produkts teknologiske fordele fremfor så meget andet. - Hvad angår din beskrivelse af Qkall, så beskrivber det processen men ikke måden man benytter det på. Fakta er at man "sender" denne sms til en
server der ringer begge linier op. Men det er jo ikke meningen at man "SENDER" en sms som sådan. Men ja der er tale om aktiveringen af en linie, der desuden bedst kan betale sig i forbindelse med udenlandsopkald. Men nok om det.
Det var jo rådgivningen vi skulle ind på og hvordan den del fungerer.
Hovedsagen er, at der med rådgivningsdelen er tale om formidlingen af en service på baggrund af de forskellige rådgiveres faglige kompatencer. Ideen er, at kvaliteten af denne rådgivning skal være optimal, men samtidig overkommelig prismæssigt. Så det man gør er i bund og grund det, som de store virksomheder kan. - Store og større virksomheder har (generelt) midlerne til at tilegne sig den relevante rådgivning til f.eks. at sikre den optimale og relevante drift og florering af firmaet. - Det er noget de har pga. firmaets kaliber og
kapital.
Det som flere firmaer har gjort i USA og Canada og i ganske beskeden grad i Europa er, at en sammenslutning af rådgivere tilbyder deres service til en fælles masse af kunder, der alle via et simpelt abonnement "skaber en enhed". (Mange bække små). De forskellige rådgivere kan tilbyde deres service billigt til en større kundemasse, men spørgsmålet er selvfølgelig hvordan...?
Først og fremmest har det noget at gøre med, at en stor masse af kunder alle betaler en lille del og til sammen skaber en god vækst for rådgiverne. Men for at rådgiverne kan formidle den relevante service ud til kunderne, så mangler der nogle brikker i puslespillet.
Svaret er ganske simpelt - det er simpel internet kommunikation. Der findes allerede nu velfungerende firmaer, der via direkte kommunikation imellem rådgiver og kunde over
internettet kan nedbringe behovet for en given rådgivers fysiske tilstedeværelse. Dette vil sige, at størstedelen af den rådgivning man har brug for foregår på denne måde og kan foregå på denne måde. - Så man samler meget af den rådgivning man har brug for og får styr på det via abonnementet og efterfølgende skal man f.eks bruge en rådgiver i 2 timer i stedet for 10 timer.
Kort sagt er fremgangsmåderne, programmerne og mulighederne for at formidle rådgivning på denne måde allerede blevet udviklet og det er dem som Qbic7 ønsker at formidle. Så hvis Qbic7 rent faktisk går hen og etablerer sig selv, så vil de kunne give almindelige mennesker og erhvervsdrivende af enhver art økonomisk, juridisk og professionel rådgivning for en ganske beskeden månedlig ydelse.
Bliver Qbic7 lanceret med dette rådgivningsprodukt, så vil de ikke bare sætte sig fast på markedet - de vil simpelthen skabe et nyt mark