Hej Lougan
Jeg kan somend godt følge dig i det du siger. Qbic7 bliver jo bygget anderledes op end så mange andre MLM firmaer.
Det er jo typisk et firma, der vælger denne markedsføringsmetode til distribuering af deres produkter.
I Qbic7''s tilfælde er der tale om det samme ønske, men med en markant forskel.
Sagen er den, at det at ville formidle et omkostningstungt serviceprodukt som den rådgivning Qbic7 ønsker at formidle, det ligger i en helt anden prisklasse end shampoo og aloe vera juice. Min pointe er, at det praktisk talt er umuligt at starte Qbic7''s vision op ved at tilbyde rådgivningen fra day one og som sagt; med mindre det er en sammenslutning af allerede eksisterende rådgivere der fik ideen. Men det er det nu engang ikke... Ideen blev jo udarbejdet i USA med inspiration fra bla. Pre Paid Legal og i samarbejde med Financial Matters. Danmark blev udvalgt som det land, hvor det skulle starte op og som sagt, så er der ikke tale om at det er en sammenslutning af rådgivere med en dertil hørende masse af kunder og derfor er det umuligt, eller rettere sagt selvmord at lancere rådgivningsproduktet fra day one...
budgettet kan simpelthen ikke bære det før der er en relevant kundegruppe.
Det er muligt, at rådgivningen omkring pyramidespil og MLM skal strammes op, men blev det endelig det så vil jeg ikke mene at det ville gå ud over et firma som Qbic7.
Det nytter jo ikke noget at sige, at "firmaet" har visse fællestræk med et pyramidespil, for alle MLM firmaer har noget til fælles med pyramidespil. Hvis lovgivningen blev strammet op, så Qbic7 blev lukket og slukket, så ville det samme være tilfældet for alle andre MLM firmaer, for Qbic7 opererer lovligt ligesom de andre.
De assosiationer du drager til hvad der er pyramidespil er gode nok. Men de skal ikke følges slavisk. Der er tale om nogle fundamentale ting, som alle pyramidespil typisk besidder.
I et pyramidespil tjenes der penge på at smide folk ind i systemet. - Men at man i et MLM firma kan tjene penge på, at indformidle en ny forhandler/kunde gør altså ikke sådan, at det så udfra dette kriterie er pyramidespil. Der henvises stadig til hvad der er det bærende element i firmaet. I Qbic7 er det struktureret sådan, at det somend stadig er selve omsætningen af serviceprodukter, som er det bærende element og ikke indformidlingen af nye forhandlere/kunder. At drage denne parallel og udfra denne fastslå at firmaet er pyramidespil er ikke holdbart og det er en forkert fortolkning af, hvad meningen med denne del af lovgivningen er. Som sagt henvises der til firmaets bærende elementer... om det er mennesker eller produktomsætning.
Derudover kan Qbic7 godt have en god ide om markedspotentialet. For firmaet har naturligvis foretaget de relevante markedsanalyser og dermed sikret sig, at der er grundlag for denne forretning. Som sagt bygger Qbic7 på en ide der allerede fungere efter bedste velgående - ideen er bare blevet lanceret her i Europa, hvor vi endnu ikke kender til idegrundlaget og derved kommer Qbic7 med noget der samtidig er nyskabende i denne del af verdenen.
Men igen, kan du ikke se besværlighederne forbundet med, at skulle kunne tilbyde rådgivningen førend kunderne er på plads?
Det er jo ikke tilfældigt at Qbic7 gør tingene lidt omvendt fra så mange andre. Hvis du har et fysisk produkt, så kan du stadig sælge det til 10, 100, 1000 og 10.000 mennesker. Med et rådgivningsprodukt som Qbic7 ønsker at tilbyde, så er det svært at stå med et panel med 7 felter indenfor juridisk og økonomisk rådgivning og tilbyde det til 10 eller 100 mennesker. Med 1000 mennesker er vi lidt mere i den rigtige ende og med 10.000 mennesker, så burde dette produkt kunne køre helt fint.
Hovedsagen er, at Qbic7 har vælgt en anden vej. Men for det før