Dato: 11/25/2005 2:29:15 PM
Forfatter: Lasse H. Kristiansen
Hej James,
Problemet for mig opstår, når det dér tjenes penge på primært er handel med ''personer''. Det har der været utallige diskussioner om før, men når en
virksomhed tjener stygt på den slags handel, hvor en ikke-eksisterende varer/ydelse bliver brugt som det helt store salgsargument, så kan jeg virkelig ikke tage det seriøst.
I skal i øvrigt alle være mere end velkommen til at sætte 3-4.000 kr. ind på undertegnedes konto. Når der er tilpas mange håndbasser, skal jeg nok finde et par projekter frem fra skuffen og give jer lidt at sælge.
![]()
Hej Lasse
Hvad mener du med handel med personer og hvad mener du med ikke eksisterende varer/ydelser?
Der er nogle helt fundamentale ting omkring Qbic7 du ikke har forstået.
Lad os antage at der var tale om en allerede eksisterende sammenslutning af rådgivere, som startede dette koncept op. De ville naturligvis på forhånd have en kundemasse og en relevens for, at yde deres service. - Dermed ville de fra første dag formegentlig kunne have tilbudt rådgivningen.
Men det er der nu engang ikke tale om.
Der er tale om, at ideen udfra Pre Paid Legal princippet er blevet lanceret i Danmark. Der er tale om etableringen af et firma, der har en vision om at tilbyde denne rådgivning på abonnemementsbasis.
Dette firma er ikke en sammenslutning af rådgivere og derfor er der ingen kunder. Hvis der ikke er nogen kunder, så kan man ikke effektivt betale for 7 felter indenfor juridisk og professionel rådgivning og det ville heller ikke være relevant, for der er jo ingen kunder.
Hvordan havde du forestillet dig, at Qbic7 fra dag 1 skulle have kunne tilbyde dette uden nogen relevant kundemasse???
Det der er tale om er, at der skal etableres den såkaldte kritiske masse af licenstagere, som vil have til opgave at finde disse kunder og som selv vil benytte sig af den relevante rådgivning. - Der skal altså en ret markant masse af mennesker til før det overhovedet er fornuftigt at lancere denne rådgivning. - De skal jo også have noget at lave og Qbic7 skal derfor naturligvis have en masse af kunder der gør dem interessante for rådgiverne.
Så rådgivningen er det store salgsargument. Det er jo fordi, at det er dette som er firmaets vision, plan og hensigt. Succesgrundlaget for Qbic7 finder du jo i firmaer som Pre Paid Legal og det er nu engang en ganske fornuftig model at lave et
MLM firma udfra. - At Qbic7 til stadighed finder flere nieche grupper ændrer jo ikke ved, at det stadig er dette rådgivningsprodukt som Qbic7 er her for at formidle.
Nu har Qbic7 været i gang i ca. 1½ år og så vidt jeg ved, så skal rådgivningsproduktet være klar og parat inden Qbic7 runder det 2. år. Hvis ikke dette er sket, så er jeg ret sikker på at Qbic7 har opereret ulovligt - men ikke før og der er altså indtil April/Maj næste år. - Der er jo ikke noget ulovligt i, at markedsføre et produkt, som man ikke har tilgang til med det samme. - Når du f.eks. køber en rejse eller lægger udbetalingen på et hus etc., så er der tale om præcis dette og som sagt, så er det ikke ulovligt og der er ikke tale om simpel handel med mennesker, som i et pyramidespil.
Jeg kan ikke forestille mig, at Qbic7 er berettiget til at komme med påstande om, at et rådgivningsprodukt er på vej, hvis ikke også dette er tilfældet. Jeg tror måske, at du har en ide om at et firma har mere frie tøjler end de egentlig har, bare fordi de er MLM. - Jeg tror snarrere det modsatte er tilfældet.
Men vi må jo se hvad der sker. Før vi ved af det, så er rådgivni