Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder denne idé?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har gået i et stykke tid og puslet med tanken om at starte som selvstændig, men ved reelt set ikke om der er et marked for det jeg vil tilbyde, og om mine kompetencer er gode nok, og det vil jeg gerne bede jer om at vurdere.

Jeg er 24 år, uddannet finansøkonom (dog uden decideret erfaring) og vil arbejde som gerne arbejde som "økonomikonsulent". Finansøkonomuddannelsen er, for dem der ikke ved det, en bred økonomisk videregående uddannelse, der varer 2 år.

Planen ville være at tilbyde private (og små erhvervsdrivende) et økonomitjek af deres privatøkonomi og kommet med forslag til hvad de kan gøre anderledes og hvordan de bedst optimere deres økonomi.

Jeg har en del viden om skat, pension, forsikringer, boliger, investeringer, lån og økonomi generelt, og vil kunne hjælpe på den måde.

Man kan vel på en eller anden måde kalde det for luksusfælden, bare uden et tv-hold.

Mit umiddelbare indtryk er, at der er rigtig mange privatpersoner, der ser hele finanssektoren som en stor jungle der er svær at navigere i. Skat er "noget frygteligt forvirrende noget", der findes så mange forskellige pensionsordninger, så hvad skal jeg da vælge, og er jeg selv og mine børn nu forsikret ordentligt, tror jeg mange vil sige (selvom de evt. ikke vil indrømme det). Det vil jeg kunne hjælpe med også.

Mine potentielle kunder, vil ikke nødvendigvis være nogen der er på fallittens rand. Jeg vil også kunne forbedre økonomien for kunder, hvor de egentlig synes "det går godt nok".

Jeg har også det indtryk, at mange ikke vil "indrømme" hvis de ikke kan styre den daglige økonomi. Det er ihvertfald ikke noget naboen skal høre om da. Der vil jeg kunne garantere anonymitet.

Et af de springende punkter for mig, og hvorfor kunden evt. skulle vælge mig, ville være at jeg er 100% uvildig. Jeg er ikke bundet af et pengeinstitut, der prøver at sælge et givent produkt til en kunde, og derfor kan min rådgivning være til kundens fordel.

Dette er rent gærværk, men jeg kunne forestille mig, at mange ville tænke: "Hva' fa'en skal jeg bruge sådan en makker til? Det er da spild af penge", men kan jeg markedsføre mig på en måde, så jeg får overbevist kunden om at pengene faktisk hurtigt er tjent ind igen på besparelser, kunne det jo være interessant.

Så hvad siger i til det. Ville det være noget i kunne finde på at bruge, kender i nogen der ville bruge en økonomisk konsulent, og hvad mener i om idéen/de tanker jeg har gjort mig indtil videre?

Vh,

Mark

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:30

Jeg ville klart bruge sådan en som dig hvis du kom med en fast pris der ville betale sig tilbage lad mig give dig et f.eks:

I el-verden kan vi gå ud til en virksomhed og sige okay vi sælger dig denne grønneløsning og du vil spare X antal kroner om året og du vil have tilbage betalt det beløb du giver for projektet tilbage på 3 år, efter de år er det ren indtægt.

Det samme synes (jeg) personligt du også skulle gøre sig jeg kan tjekke hele jeres økonomi igemmen og lukke alle de huller der er for 2999.- og det ville de have sparet tilbage i løbet af 4 måneder f.eks.

Er det bare mig eller er det en god idé ?

Forsat god aften

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ideen er fin nok og behovet er der. Problemet som jeg ser det er, når man virkelig er i økonomiske problemer kan man ikke bare lige skaffe 3-4000 til at der kommer en og tjekker ens økonomi. Flere og flere får større gæld i dk så behovet er der ;-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:43

Jeg synes det lyder som en super idé.

Men som du selv er inde på, er det måske et problem at "lokke" kunder til, da de fleste nok har svært ved at indrømme at de har rod i økonomien.

Som Jimmi skriver er det måske svært for dem der er på fallittens rand at få råd til en som dig.
Så din målgruppe vil jeg nok mene skulle være dem hvor økonomien køre "fint nok", men kunne være bedre.

Men Idéen synes jeg er rigtig god, og jeg vil da med glæde tage imod et besøg fra dig hvis man "får pengene igen" :)

held og lykke! :) 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 23:14

IværksætterGen:

Det samme synes (jeg) personligt du også skulle gøre sig jeg kan tjekke hele jeres økonomi igemmen og lukke alle de huller der er for 2999.- og det ville de have sparet tilbage i løbet af 4 måneder f.eks.

Er det bare mig eller er det en god idé ?

Tak for svaret.

Nej, det er bestemt ikke bare dig, og jeg vil hjertens gerne kunne love at du efter X antal måneder har fået sparet mit beløb ind igen, men det kan jeg umiddelbart ikke. Jeg vil TRO jeg kan hjælpe dig, men garantere dig det kan jeg ikke.

For at komme udenom den forhindring, kan man vel have et "Du sparer med garanti - Ellers får du pengene tilbage". Dette vil også give kunderne et incitament for at prøve mig, da de ikke rigtig kan tabe på det.

Endnu engang tak for svaret. Havde slet ikke overvejet den mulighed jeg selv lige har skrevet.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 23:15

Jimmi :
Ideen er fin nok og behovet er der. Problemet som jeg ser det er, når man virkelig er i økonomiske problemer kan man ikke bare lige skaffe 3-4000 til at der kommer en og tjekker ens økonomi. Flere og flere får større gæld i dk så behovet er der ;-)

Det kan du have ret i, men det er ikke KUN kunder der har problemer med økonomien jeg kan hjælpe. Jeg kan også hjælpe folk der faktisk har en udemærket og sund økonomi.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:17

Ja den med garantien optimer lige din interessen for dig med 60 % :)

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 00:01

Hej Mark

Ideen holder udemærket og vil tro den slags kommer til at vinde mere frem. Her en artikel helt tilbage fra 2009 - EPN

Faktisk findes det vel allerede i forskellig form (FinansHus) som også er nævnt i artiklen fra EPN.

Så du er altså langt fra alene med denne tanke/holdning.

Men personligt har jeg tidligere overvejet at bruge en sådan. Jeg har ikke rod i økonomien og har godt styr på regnskab og budget. Grunden til jeg har overvejet det er at jeg tænker - Måske en med forstand på økonomi vil kunne få mere ud af det, at jeg måske overser nogle oplagte muligheder fordi jeg ikke kender ordentlig til reglerne/ ikke gider sætte mig ind i det! - men omvendt hvis jeg kunne spare 2000 kr årligt ved ekstra fradrag, anden investering eller tredje mulighed - ja så ville jeg være villig til at betale en for det. (ligesom jeg gladeligt betaler min revisor for at sikre alt kommer med, selv om jeg ikke behøver revisor godkendelse på mit regnskab!)

Så det er mere - Hvorfor skal jeg vælge dig?? (som du skriver ikke megen erfaring, "blot 24 år", hvad kender du rigtigt til investeringer m.m. frem for eks. Finanshuset??
Det handler om at jeg tør stole på dig! Jeg vil nok gerne have en med erfaring der kender til de typiske områder hvor en som mig kan forbedre mine egne vilkår. 
Hvis du har et bud kan jeg jo se om du kan lave en positiv case på mig - så har du da en reference hvis det går godt :o) 

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 00:13

Det er bare med at finde en virksomhed du mener ville kunne bruge dig.

Dernæst - tilbud dine kompetancer.

Et tilbud om at alt hvad de sparer tager du 50% af, er altid godt - dernæst har de intet at tabe..

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 11:40

Mange tak for svaret. Jeg havde godt læst et par artikler, men ovenstående havde jeg ikke lige læst.

En type som dig, ville bestemt også være en potentiel kunde. Som du selv siger, har du egentlig meget godt styr på regnskab og budget, men kunne jeg finde noget du ikke lige havde tænkt på, hvorfor skulle du og andre så ikke udnytte den mulighed?

Og så har du fuldstændig ret i det sidste afsnit. Det er klart at privatøkonomi er en tillidssag, og der kunne jeg til at starte med, prøve at lave nogle gratis cases, for at få noget praktisk erfaring.

Jeg er desuden helt med på at den generiske strategi for mig, helt klart skal være differentiering. Jeg skal kunne tilbyde noget til mine kunder, som de andre ikke gør, for at opnå nogle konkurrencemæssige fordele.

Hvad det skal være er jeg endnu ikke klar over, men det kunne måske være en udvidet service som at jeg vender tilbage efter et par måneder, for at høre om alt nu går som det skal.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)