Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder denne idé?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har gået i et stykke tid og puslet med tanken om at starte som selvstændig, men ved reelt set ikke om der er et marked for det jeg vil tilbyde, og om mine kompetencer er gode nok, og det vil jeg gerne bede jer om at vurdere.

Jeg er 24 år, uddannet finansøkonom (dog uden decideret erfaring) og vil arbejde som gerne arbejde som "økonomikonsulent". Finansøkonomuddannelsen er, for dem der ikke ved det, en bred økonomisk videregående uddannelse, der varer 2 år.

Planen ville være at tilbyde private (og små erhvervsdrivende) et økonomitjek af deres privatøkonomi og kommet med forslag til hvad de kan gøre anderledes og hvordan de bedst optimere deres økonomi.

Jeg har en del viden om skat, pension, forsikringer, boliger, investeringer, lån og økonomi generelt, og vil kunne hjælpe på den måde.

Man kan vel på en eller anden måde kalde det for luksusfælden, bare uden et tv-hold.

Mit umiddelbare indtryk er, at der er rigtig mange privatpersoner, der ser hele finanssektoren som en stor jungle der er svær at navigere i. Skat er "noget frygteligt forvirrende noget", der findes så mange forskellige pensionsordninger, så hvad skal jeg da vælge, og er jeg selv og mine børn nu forsikret ordentligt, tror jeg mange vil sige (selvom de evt. ikke vil indrømme det). Det vil jeg kunne hjælpe med også.

Mine potentielle kunder, vil ikke nødvendigvis være nogen der er på fallittens rand. Jeg vil også kunne forbedre økonomien for kunder, hvor de egentlig synes "det går godt nok".

Jeg har også det indtryk, at mange ikke vil "indrømme" hvis de ikke kan styre den daglige økonomi. Det er ihvertfald ikke noget naboen skal høre om da. Der vil jeg kunne garantere anonymitet.