Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder denne idé?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

En financiel løsning kunne være en juridisk bindende kontrakt, på at de skulle betale for ydelser inden for 4 måneder, dermed så har de mulighed for at få sparet de penge og få de penge, så de kunne betale for din ydelse. Dermed er du måske heller ikke bundet til at tage den lavest mulige pris måske.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 12:49

Det ville da bestemt være en mulighed man kunne overveje.

Alternativt kunne man, for dem hvor pengene måske var lidt knappe, lave min ydelse som afbetalinger over X antal tid, uden renter og gebyrer.

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 15:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark Bayliss Jespersen:
Alternativt kunne man, for dem hvor pengene måske var lidt knappe, lave min ydelse som afbetalinger over X antal tid, uden renter og gebyrer.

Det er en god idé, men pas på.
Nogle mennesker ender oftes i en en situation hvor økonomien brister, fordi de ønsker at leve som millionærer uden at være det. Så du kan resikere at du giver dem en masse råd og vejledning, men at de ikke kan holde det, og derfor ikke kan betale dig pengene.

Jeg ville være varsom med at udlove kredit til folk der har rod i økonomien.
Selvom man jo ville kunne kræve pengene af folk med fogedret osv. så er det sq stadig svært at klippe en skaldet mand :) 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 10:54

Ragnar-Gwyn:
Jeg ville være varsom med at udlove kredit til folk der har rod i økonomien.
Selvom man jo ville kunne kræve pengene af folk med fogedret osv. så er det sq stadig svært at klippe en skaldet mand :) 

Det kan du have ret i :-)

Omvendt er det en potentiel kundegruppe man vel ikke nødvendigvis skal gå helt udenom. Man kan være varsom, og så tror jeg med tiden man vil kunne lære at sortere de helt slemme fra.

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 20:53
Hej Mark
Godt at du har lyst tl at prøve at være selvstændig. Der er helt klart behov for økonomisk hjælp.
Men måske skal du være helt realistisk om din viden. Den er begrænset i dag med kun 2 års skolegang og ingen praktisk erfaring. En bankrådgivet har nok 10 år på bagen med diverse overbygninger, inden de i bedste fald efter min mening er noget værd som rådgiver.

Måske skulle du vælge dig en målgruppe. Fx. Studerende, helt unge, der lige er flyttet hjemmefra. Der vil du nok kunne gøre en forskel. Siden kan du i takt med større viden udvidde dine målgrupper.

Kom bare i gang. Behovet er der.
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 21:18

Hej Bjarne

Tak for den positive kritik.

Du har helt ret i at mit uddannelsesniveau er forholdsvis lavt, og den manglende erfaring kan være en forhindring, men jeg mener på ingen måde at det er altafgørende.

Jeg har godt styr på det faglige, en af mine store forcer er at jeg tænker ud af boksen.

Erfaringen kommer vel med tiden, og er vel ikke som sådan en faktor der gør at jeg ikke kan udføre et godt stykke arbejde?

Jeg kan læse mig til at du er skeptisk, og det sådan set helt i orden. Det giver mig bare mere mod på at bevise at jeg faktisk godt kan hjælpe næsten alle.

Det er muligt du har styr på det meste, og er kritisk ift. din bankmand, men tænk hvis jeg nu faktisk kunne hjælpe dig til at spare et par tusinde kroner om året ved et økonomi-tjek. Har ikke videre overvejet en betalingsmodel, men hvis det ikke koster dig noget, medmindre jeg kan lave en økonomisk gevinst for dig, hvorfor skulle en der har godt styr på sine ting, så ikke overveje at bruge mig?

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 21:32

Hej Mark!

Jeg syntes det er et super spændende koncept.
Jeg tror også at man ville kunne få brug for sådan en som dig.

Men har du kigget på markedet?
Har du set om der findes andre typer virksomheder, som den du vil lave.
Hvis der gør, så se på hvad de laver, og hvad du kan gøre anderledes.
Det er vigtigt, at du får overbevist folk til at vælge dig.
Så hvis du kunne hente bare 20 - 30 - 40% af de andres kunder, ville det jo også være en rigtig fornuftig kundeskare til at starte på jo.

Hvis du vil have en god forretning, kan det være en god idé, at lave en forretning der skiller sig ud.
Håber du kunne bruge det til nogetSmile 

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 22:48

Tak for svaret Rasmus.

Jeg har ikke lavet en markedsanalyse (endnu), men overvejer det kraftigt i samarbejde med en god ven, der er uddannet indenfor området. Kan også godt selv, men lige den del, vil jeg være 100% sikker på bliver udført korrekt.

Min hypotese er lidt, at der ikke rigtig eksistere et sådant marked som jeg gerne vil ind på (om ikke andet, så ihvertfald er det i øjeblikket kun et meget lille marked).

Hvis andre har noget at byde ind med, det være sig services i mener er væsentlige, hvordan man egentlig starter op bedst, hvordan man evt. vil kunne fastholde kunder efter "endt" samarbejde osv eller hvad i nu mener om dette, skal i være hjertelig velkomne.

Alle tanker om projektet kan bruges og modtages med kyshånd.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 13:42

Ingen andre der vil byde ind?

Vh,

Mark

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 18:12

Tillader mig at bumpe en sidste gang.

Tror du at der er et marked, kunne du finde på at bruge et "økonomi-eftersyn", eller kender du nogen der ville bruge sådan et?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)