Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder denne idé?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 33
Fra  GO | kiwi Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så vil jeg da også lige lufte et par tanker.

Jeg synes bestemt det er en god idé og ja der er brug for det.

Men som det blev nævnt tidligere, vil folk indrømme at de har et problem? Og vil de i givet fald have råd til at betale for din ydelse?

Hvad er succeskriterierne? Du kan ikke rigtig stille nogle garantier når folk ikke følger dine råd.

Du kunne evt. dele det op i kategorier snarer end at lave en hel økonomisk gennemgang. Som fx. forsikrings tjek, rente tjek etc.

Måske er det langt ude, men du kunne tilbyde økonomi gennemgang gratis for at finde ud af hvor meget der er muligt at spare og derefter sætte en pris (uden selvfølgelig at give løsningen på problemet). 

Hvis dine kunder bliver tilfredse, vil de sikkert anbefale dig videre.

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 17:25
Spændende idé! Jeg har selv gået med de samme tanker - her de forhold der afholdt mig fra at starte.

Jeg var nervøs for, at få store sagsanlæg på nakken hvis man laver en lille fejler - et par eksempler:

1.
Du råder en kunde til at skifte forsikring for at spare nogle tusinde om året, kunden ønsker at få præcis den samme dækning - det garanterer du selvfølgelig og begynder at støvsuge markedet for en lignende forsikring. Men har du kompetencer til at dykke ned i forsikringspolicen og sikre dig at de to forsikringer er ens?

2. Du råder en kunde til at flytte sin pensionsopsparing fra én bank til en anden fordi omkostningerne er for høje. Hvordan sikrer du dig mod timingsrisiko, skjulte omkostingerne og høje flyttegebyrer ikke æder hele kundens besparelse? Der er en reel risiko for at kunden kommer til at stå med dyrere forvaltet opsparing end den tidligere - hvem har ansvaret?

3. Du råder en familie til omkonvertere et lån - timingsrisikoen er ligeledes her en stor risikofaktor. Og hvordan vil du regne besparelsen på en konvetering ud? Det er jo en langsigtet besparelse?

Dette er nogle af de bekymringer jeg selv gik med. Derudover var jeg nervøs for at mine faglige kompetencer som uddannet finansøkonom ikke kunne række særlig i meget i den branche. Folk der rådgiver om forsikring, realkredit, pension osv. har jo både ydereligere uddannelse og erfaring.

En sidste bekymring: Må man overhovedet rådgive folk som forsikring og pension uden at være assurandør/mægler?

Jeg vil selvfølgelig ikke tage pusten fra dig, men jeg tror det er en branche der kan være farlig at begive sig ud i, uden de rigtige kompetencer. Der findes ganske mange uvildige rådgivere derude som kan tage sig af denne slags opgaver. Jeg tror derfor dit fokus skal være på meget simple opgaver der ikke kan slå fejl. Altså rådgive unge og studerende om deres økonomiske forhold.

Når alt dette er sagt, så vil jeg ønske dig al held og lykke med dit projekt - og god vind fremover!
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 18:16

Jeg syntes det er en god ide.

Jeg er selv nyuddannet fra uni, og har en handelsbaggrund (ha alm.) og har egentlig rimelig styr på min økonomi. Jeg hopper nu fra SU (+ lidt arbejde) til fuldtid (freelance arbejde). Jeg skifter så også fra 'ungdomsforsikringer' og andet af den slags, til 'voksen' udgaven :)
Men jeg gider ikke bruge min tid på, at sætte mig ind i hvad jeg egentlig har brug for.

Jeg kunne godt være interesseret i at købe rådgivning til at udvælge hvad jeg har brug for. Du ville ikke behøve at tage risikoen, men bare udpege fordele/ulemper hvis de forskellige løsninger. Jeg ville så vælge de muligheder jeg syntes var bedst, og efterfølgende bare have styr på de ting.

Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:38

Og samtidig bliver forældrene også din målgruppe, da de formentlig gerne vil have deres børn ikke ender i dyb gæld. God ide:)

Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:40

Min kommentar var til det bjarne skrev om at målgruppen skulle være unge der lige er flyttet hjemmefra.. Bare så du er med:)

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 21:46

Mange tak for svarene. Jeg kommer med uddybninger inden så længe. Der er nogle ting jeg ikke lige havde tænkt over :-)

Fortsæt endelig gerne med at komme med forslag, kommentarer etc.

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 01:07

Hej Ideen er da god nok - bare lige et råd - få pengene kontant og forud 

Holder ideen - hmm ja men det er det med kompetancen har du den og hvad kan du byde ind med.

Jeg har revisorer i firmaet men syndes ikke de opfylder opgave som privat rådgiver lidt som luksus fælden, og de er ikke kreative,  gode til at besvar sprøgsmål ja, men kommer ikke rigtigt med forslag - tror de er for bange for rådgiver ansvar.

Din styrke kan måske være at du ikke er revisor og kan forslå ting som måske ikke er ulovligt men lidt til kanten

umiddelbart vil jeg mene at du måske skal have en slags samarbejde med dine klienter hvor du får sat tingene i system og løbende følger op - så det ikke bare er 2-3 timer gennemgang 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 22:29

Jasmin:

Mange gode forslag og tanker. Det er noget jeg helt sikkert vil overveje. Tror bestemt det ville være en god mulighed at opdele de ting jeg kan tilbyde, i flere kategorier. Jeg har desuden vendt tanken om et slags "klippekort" med rabat. Vil man kun have et pensions-tjek, koster det et klip, men der kunne være et 3-for-2's-pris-system.

Idéen med betaling havde jeg ikke lige overvejet. Det var da et forslag :-)

Jonasjaco:

Man kan jo selv tegne en forsikring, og man kan ved første kundebesøg få kunden til at underskrive en eller form for ansvarsfraskrivelse.

Du har ret i at man måske kan være i tvivl om man har kompetencerne, men det er vel bare at springe ud i det, og se om det går?

Mads:

Det var selvfølgelig også en mulighed. Det havde jeg ikke overvejet. At der faktisk findes potentielle kunder, der måske godt nok kan, men bare ikke rigtig gider.

Casolsen:

Det er noteret. Tak.

toogtoerfem:

Dit forslag er godt, men jeg forudser bare at en del måske har problemer med betale forud, og at de slet ikke vil, når de ikke har fået en eller anden garanti for at jeg kan hjælpe.

Jeg vil måske også være mere kreativ end en udd. revisor, men på kant med loven har jeg ikke tænkt mig at komme. En af de styrker jeg måske har ift. en revisor, ville måske være at jeg kan snakke og forklare mange ting, på en fornuftig måde, så alle forstår hvad jeg egentlig siger. Et eksempel (dog lidt uden for kontekst): En revisor vil måske komme med en lang og teknisk forklaring på hvordan det danske skattesystem er bygget op. Jeg vil sige at vi har et progressivt skattesystem, som betyder at man betaler mere, jo mere man tjener og at man betaler mere i skat på den sidste krone tjent, end den første.

Og ja, har også overvejet hvordan de kunne blive faste kunder og komme igen, men har endnu ikke fundet på noget der holder.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 14:14

Der har været mange gode svar indtil videre, og en del jeg kan arbejde videre med/tænke over, men savner lidt at høre om det er noget folk vil bruge og hvorfor/hvorfor ikke? Sådan set bare de tanker man gør sig når man lige høre om sådan noget her.

Vh,

Mark

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 14:55

Jeg tror du skal lade være med at planlægge, tænke og spekulere for meget og kaste dig ud i det. Jeg siger ikke at du behøver at gå fuldtid fra dag 1...tværtimod tror du ville være bedre tjent med at have et fuldtidsjob og arbejde på dit projekt i din fritid.

Når du får din første kunde, er du blevet 10 km klogere. Når du har fået 4-5 kunder - som er tilfredse fordi de har sparet penge og nu ved, at der er styr på økonomien - vil disse helt automatisk skaffe dig nye kunder. Så er du blevet 20 km klogere. 

Når du først har fået en håndfuld kunder, finder du ud af, at den oprindelige forretningsmodel du havde udtænkt skal twistes en smule og laves om. Her har vi løbet 30 km.

Pludselig indser du, at du efterhånden har "betjent" en del kunder, at du har fået erfaring og at de penge du tjener i din sidegesjæft (jeg ved godt det ikke staves sådan) faktisk muliggør at du kan udskifte dit fuldtidsjob med et deltids. Vi runder de 35 km.

Opsig dit lønnede arbejde når du har:

• En omsætning der er stor nok til at du kan leve heraf eller
  • Tilstrækkelig kapital på sidelinien (fra din konsulentvirksomhed) til at du kan klare dig en given periode, hvori du kan oparbejde en hensigtsmæssig omsætning (f.eks. læg DKK 100.000,- til side, med dem kan klare dig f.eks. 5 måneder, hvor du så til gengæld kan arbejde fuldtid)
Så har du løbet dit marathon (42 km) og er blevet selvstændig.
Men:
  • Hvis din ide slet ikke holder vand
  • hvis ikke du er i stand til at føre den ud i livet eller
  • hvis ikke du kan ændre koncept, når der behov hefor
så finder du ud af dette inden for de første 20-30 km og så går du ikke grusomt på røven alligvel...
/JG
Side 3 ud af 4 (35 indlæg)