Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 guidelines til at hjælpe dig på rette vej inden du momsregistrerer dig!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange kommentarer. Det er rart at folk er kritiske - tanken for oplægget var ikke til revisorer - det var for at give andre iværksættere et overblik, hvad der er fordele og ulemper. Med et år, mente jeg selvfølgelig 12 mdr. Beklager hvis det ikke fremgår klart.

Jeg har med vilje ikke taget samtlige ting med - det er ikke en revisor-guide, jeg har lavet - men et overview for en, som gerne vil i gang. I den sammenhæng er det i mine øjne ikke det vigtigste, at en momsregistrering er bindende i 2 år, når man står i valget om man skal lade sig momsregistrere eller ej. Når det er sagt, er det jo hele idéen med et forum som Amino, at folk skal bibringe med den viden, som gavner de andre brugere - så tak revisor-tonny :-)

Til revisor-peter. Man kan skrive en helt roman om momsregistrering og det at starte virksomhed - min tanke med indlægget var blot at give et overblik. Når man skal starte sin første virksomhed, er det da særdeles interessant at vide, at en registrering ikke længere er gratis. Ja der er mange ting, som afgør om man skal lade sig momsregistrere - i stedet for at fare sådan op, så kan du jo nøjes med at tilføje de ting, som du mener er relevant. Jeg kan da se, at du har en fin banner i bunden af din signatur - det er vel også reklame? Så ja, jeg har skrevet et indlæg, som handler om at registrere virksomhed, fordi det henvender sig til folk, som også har brug for et regnskabsprogram.

Regnskabsprogram har da i den grad noget at gøre med at starte virksomhed - jeg er sikker på, at du som revisor, er klar over, hvor mange nyopstartede virksomheder, der ikke aner, hvor de skal begynde, når de skal have styr på økonomien. I mine øjne er der en klar sammenhæng mellem at starte virksomhed og finde en regnskabsprogram, som passer til ens behov. Så jeg mener ikke, at den skal ligge under "jeg har et godt tilbud til jer".

Tak John Sommer - jeg sætter pris på din støtte - jeg klør (selvfølgelig) på :-)

Billigt og brugervenligt regnskabsprogram, Billy's Billing. Prøv det gratis her.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:41

Hej Lara,

Sådan skal det lyde fra iværksættere !

Lara Marie Jærndal:
jeg klør (selvfølgelig) på :-)

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 11:50

Man kan da med fordel benytte mange af de gratis regnskabsprogrammer? Det vil da dække behovet for enkelmandsvirksomheder og små virksomheder?

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 12:08

Hej Matias.

Du har helt ret - man kan altid bruge gratis-software - problemet er bare ofte, at du ikke har nogen garanti for at det virker og du har ikke den sammen høje support, når du har brug for hjælp. Jeg håber da, at alle virksomheder har mellem 9 - 89 kr. til rådighed om måneden for at få et professionelt regnskabsprogram :-)

Uden at have testet alle gratis regnskabsprogrammer, så har dem, jeg har prøvet ikke været særligt brugervenlige.

Derudover skal man tænke på, at selvom software kan være udbudt som gratis, kan det koste dig mange timer efterfølgende, hvis det ikke virker eller mangler funktionalitet. Og tid er penge, og så er det lige pludselig ikke gratis mere Smile

Lara

Billigt og brugervenligt regnskabsprogram, Billy's Billing. Prøv det gratis her.

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 12:15

Lara Marie Jærndal:

Fakta

• Det koster 2.150 kr. at stifte et selskab ved anmeldelse til Skat og 670 kr. via webregistrering.
  • Ændringer i registrerede selskaber koster 340 kr. ved anmeldelse til styrelsen og 180 kr. via webregistrering.
  • Du henvender dig til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen gennem deres website: http://www.eogs.dk/sw21249.asp

Jeg mener din tekst er ganske fin, undlader og tage stilling til om det er en reklame eller en hjælp.

Men det du skriver under Fakta her har jo ikke rigtig noget med moms-skriveriet at gøre. Så det ville jeg nok fjerne hvis jeg var dig. Det kan godt forvirre lidt, man behøver jo ikke have et selskab for at være momsregisterret (her tænker jeg på at teksten jo henvender sig til modtagere der ikke ved noget om moms, CVR og selskaber).

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)