Jeg har brugt MAC så længe jeg kan huske tilbage i 90erne. Jeg har aldrig installeret et anti-virus program på en MAC. Tror heller ikke det bliver nødvendigt. JA vel, du kan få skadeligeprogrammer på din maskine ved at downloade programmer fra sites. Her er App store en skridt i den rigtige retning. Og hvis du downloader et program som virker som lovet, men latent er skadeligt, så vil et anti-virus program ikke hjælpe dig en meter. Sorry - men folk der anbefaler anti-virus programmer til MAC, er enten en del af anti-virus branchen eller en del af "verden går under i morgen branchen" :-) Et anti-virus program er jo selv en virus der sløver hele dit system. Og så er der lavet massere af test der viser at et anti-virus program ikke finder alle virus alligevel - på PC! Bruger du din computer til at gå i banken, så opret en bruger på maskinen du kun bruger til at gå i banken med. Dette kan man gøre på både PC og OS MAX. Så nej køb aldrig og installer aldrig et "Virus program" til din MAC! |
Peter Lauge:Så nej køb aldrig og installer aldrig et "Virus program" til din MAC!
Jeg måtte altså lige tjekke datoen og kunne konstatere, at vi ikke er i starten af april.
Tak, for at du åbent erkender, at du ikke tager dine kunders og samarbejdspartneres IT sikkerhed alvorligt.
I dag kan man downloade "gør-det-selv-kits" til fremstilling af malware rettet imod Macs:
Første "gør det selv" Crimekit til MacOSX publiceret
Læs eventuelt det glimrende blogindlæg af Jesper Norbøll fra MediaMouse: Mac får aldrig virus
Det er jo skræmmende men desværre ikke særligt overraskende, at der stadig findes brugere, som fornægter ethvert udbrud af malware rettet imod Apple's computere. Nå ja, sådan vil det jo nok være et stykke tid endnu.
Dbh. John