Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Must-have apps/programmer til Mac computer

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt MAC så længe jeg kan huske tilbage i 90erne. 

Jeg har aldrig installeret et anti-virus program på en MAC. Tror heller ikke det bliver nødvendigt.

JA vel, du kan få skadeligeprogrammer på din maskine ved at downloade programmer fra sites. Her er App store en skridt i den rigtige retning. Og hvis du downloader et program som virker som lovet, men latent er skadeligt, så vil et anti-virus program ikke hjælpe dig en meter.

Sorry - men folk der anbefaler anti-virus programmer til MAC, er enten en del af anti-virus branchen eller en del af "verden går under i morgen branchen" :-)

Et anti-virus program er jo selv en virus der sløver hele dit system. Og så er der lavet massere af test der viser at et anti-virus program ikke finder alle virus alligevel - på PC!

Bruger du din computer til at gå i banken, så opret en bruger på maskinen du kun bruger til at gå i banken med. Dette kan man gøre på både PC og OS MAX.

Så nej køb aldrig og installer aldrig et "Virus program" til din MAC!

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:33
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Peter Lauge:
Så nej køb aldrig og installer aldrig et "Virus program" til din MAC!

Jeg måtte altså lige tjekke datoen og kunne konstatere, at vi ikke er i starten af april.

Tak, for at du åbent erkender, at du ikke tager dine kunders og samarbejdspartneres IT sikkerhed alvorligt.

I dag kan man downloade "gør-det-selv-kits" til fremstilling af malware rettet imod Macs:

Første "gør det selv" Crimekit til MacOSX publiceret

Læs eventuelt det glimrende blogindlæg af Jesper Norbøll fra MediaMouse: Mac får aldrig virus

Det er jo skræmmende men desværre ikke særligt overraskende, at der stadig findes brugere, som fornægter ethvert udbrud af malware rettet imod Apple's computere. Nå ja, sådan vil det jo nok være et stykke tid endnu.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John Nielsen:
Læs eventuelt det glimrende blogindlæg af Jesper Norbøll fra MediaMouse: Mac får aldrig virus

Der er kolosal forskel på det system han omtaler, og Mac OSX som der ligger på mac's idag... 

Pointen er at du skal give en virus lov til at opfører sig som den vil, og den kan ikke selv bare gå igang med at lave hips og haps, bare fordi du åbner en inficeret video eller dokument.. Så det vigtigste er at bruge hovedet, fremfor at smide penge ud af vinduet... :-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 19:31

John Nielsen:

Tak, for at du åbent erkender, at du ikke tager dine kunders og samarbejdspartneres IT sikkerhed alvorligt.

Jeg forstår ikke hvad du mener?

Jeg arbejder ikke med rådgivning af IT hardware.

:-)

Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig. Men derfra og så selv installere en virus for at beskytte mod andres virus er langt ude....

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:48

Peter Lauge:

John Nielsen:

Jeg forstår ikke hvad du mener?

Jeg arbejder ikke med rådgivning af IT hardware.

:-)

Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig. Men derfra og så selv installere en virus for at beskytte mod andres virus er langt ude....

Hej Peter,

Jamen, det behøver du såmænd ikke at give negative karmapoints for at at få en forklaring på. Det skal jeg da gerne forsøge at forklare.

Malware spredes ikke kun via surfing. Malware kan også spredes via mail, enten som vedhæftet fil, eller som integreret kode, der eksekveres af din mailklients preview vindue. Når du kommunikerer via mail med dine kunder, risikerer du at sprede malware, hvis ikke din mail med sikkerhed er skannet og renset for eventuelle infektioner eller anden skadelig kode.

Så selv om din Apple computer måske ikke er ramt af en given type malware rettet imod Windows platformen, vil de af dine kunder, som benytter Windows (Det gør ca. 90% af alle computere med adgang til internettet) risikere at blive inficeret af den malware, som din Apple computer sender til dem sammen med din korrespondance med dem.

Man kunne så måske sige, at det må kunderne da selvom, og at hvis de ikke beskytter deres computere, må det være deres eget problem, at den malware, du måske sender til dem, ikke bliver fanget af deres sikkerhedsløsning.

Man kunne måske også have den holdning, at kunderne skal kunne stole 100% på sikkerheden i de mails, kunderne modtager.

Jeg vælger det sidste, og anbefaler enhver, at de gør det samme, og på den måde bidrager til en mere sikker mail kommunikation og en begrænsning af spredningen af malware.

Jeg håber, at det forklarer, hvad jeg mener.

Ellers spørg igen.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 20:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kære John,

Jeg er uenig! :-)

Men jeg vil ikke bruge denne tråd om fede MAC programmer til den snak.

kh

Lauge

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 20:08

Sjovt at vi altid ender i den diskussion om virus på Mac.

@Frederik. Her et bud på dit oprindelige spørgsmål. Det er et udsnit af hvad jeg bruger. De fleste koster lidt $:

• Little Snitch til at styre hvilke programmer der kan anvende din internetforbindelse
  • TextExpander hvor du selv kan definere et antal forkortelser som giver dig en tekst. Yderst brugbart hvis du skal svare det samme på mange mails.
  • Twitters egen klient (finder du via app store)
  • Word og Excel - jeg bruger 2008 versionen. Det er jeg godt tilfreds med.
  • PDF pen
  • Firefox - vil du have input til plugins, så opret en seperat tråd :)

---ovenstående bruger jeg dagligt ---- TextExpander og PDF pen er begge fra Smile on my Mac. Der er nogle gange noget tilbud når man køber flere programmer.

Desuden bruger jeg ved lejlighed:

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:33

- Microsoft Office pakken, enten 2008 eller 2011, synes personligt 2011 er bedre og den er nemmere at finde ud af hvis du normalt har/er Windows bruger.

- Twitter's egen klient, kan hentes på App Store. 

- Evernote og Dropbox. 

- Cloudapp, en app som kan uploade filer og links, kan hentes på App Store.

- VLC.

- Sparrow, en rigtig god mail klient, især hvis man bruger Gmail. Kan hentes på App Store i både lite og fuld version.

- Adobe programmer, photoshop o.lign.

- Divvy. Koster vist penge, kan købes i App Store

- HandBrake.

- Screenflow, super hvis du skal filme noget som du laver på computeren, er dog lidt dyr. Kan fås i App Store

- Alfred. Kan hentes i App Store.

- UnRarX eller The Unarchiver til .rar og andre filer. Skulle mene de begge er gratis og The Unarchiver kan hentes i App Store.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 20:39

Uha.. jamen der er jo så meget..

For det første skal du ignorere pc-brugernes evige hånen. De ved ikke bedre og vil ikke overbevises alligevel.

Apple har næsten lige lanceret App Store på OSX og de fleste af de fede små apps ligger allerede deri. Så er det bare at finde dit behov..

Kan anbefale

• Sparrow - at lille fikst alternativ til andre mailklienter
  • Transmit - FTP
  • Textmate eller Espresso - text og kode
  • Desktop Task Timer - der findes mange... det er et lille stopur til dine projekter (hvis du tracker din tid selvfølgelig)
  • Textenpander - er vist blevet nævnt
  • CalendarBar - din ical i topbaren
  • Adium - vist også nævnt (til alle dine IM konti)
  • VLC
  • OpenOffice - hvis man ikke rigtig gider microsoft, men er pisket til at kunne læse tilsendte .doc, .xls eller .ppt ;)

Men tjek AppStore - der er så meget.....minder mig om at jeg snart skal ind og se om der er kommet noget nyt.

Kan også være dette kan inspirere: http://mac.appstorm.net/

Smile Kim

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 20:56

SiteSucker: kan downloade et helt website

Screaming frog SEO spider: læser et website som en spider

Xcode: super program fra Apple til at kode med

MAMP Pro: server til at udvikle PHP website på

Cord: Remote Desktop program

Espresso: God lille kode editor

CSSEdit: det bedste CSS program

Navicat: database og SQL editor

Version: versionsstyring

Colors: lille program til at finde farvekoder uden at åbne Photoshop

Cocopad: Lille program til at tegne på jpg's m.v. uden at åbne Photoshop

ScreenFlow: fedt program til at lave gode screencast

Jing: fedt program til at lave hurtige små screencast

Patterns: lille program til at udvikle reqular expressions med

Code runner: Fedt lille program til at afvikle små dele af kode med.

Code Collections Pro: mega fedt program til at gemme egne snippets til genbrug

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)