Hej Allesammen :) |
Men så kan du heller ikke få det momsbeløb tilbage, som du har betalt for varerne hos din leverandør...
Hej Allesammen :) |
Men så kan du heller ikke få det momsbeløb tilbage, som du har betalt for varerne hos din leverandør... |
Ja, det er jo netop det. Før du er momsregistreret er der ingen moms - begge veje. Og momsregistreringen er en fordel for dig tidlige i forløbet. Nu koster det jo ikke noget at momsregistrerer sig, og det tager heller ikke noget videre tid, så jeg vil klart anbefale at du gør det. |
Hej - tak for dit svar! :) |
Hej Emil, Jeg ville helt klart registrerer mig med det samme. Jeg kan ikke se nogen fordel for dig i at vente til omsætningen når derop. Det med moms i B2B forhold skal du lige være opmærksom på - der ER stadig moms i B2B forhold. De viser bare normalt priserne uden moms fordi du som virksomhed antages at være momsregistreret, og derfor at kunne trække momsen fra. Hvis du køber fra X firma og de oplyser dig at prisen er 100 kr., så får du en faktura på 125 kr. De 100 kr. går fra "dine egne penge", mens e 25 angives som købsmoms. Når du så sælger noget for 200 eksklusiv moms, og derved får 200 kr. ind til dit firma, og 50 kr. ind til momsen, så siger dit momsregnskab nu 25-50=-25 kr., og du skal derfor betale 25 kr. til skat når du afregner moms. Jeg håber du forstod min lidt hurtigt sammensatte forklaring. |
Hej igen :) Altså hvis jeg vælger ikke at tillægge momsen, så kan jeg jo sælge varen til 200 frem for 250, men hvis jeg vælger at gøre det, hvad skal jeg så gøre med de 25 kroner i købsmoms hvis jeg ingen moms har når jeg sælger? :) |
Man skal bare huske at registreringen da binder i mindst 2 kalenderår. |
Ja, eller indtil virksomheden lukkes ned. Men det er jo de færreste der har en interesse i at afregistrerer sig igen. |
Nej forhåbentlig ikke - det er blot vigtigt at slå fast at én momsregistrering også indeholder pligter. |