Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge varer ekskl moms???

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Indlæg ialt: 198
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik :)

Jeg ved at man må bruge elektronik privat hvis der betales multimedie skat, men hvordan forholder det sig når det ikke er elektronik, hvordan er reglerne så om det må bruges privat? :)

De bedste hilsner
Emil 

Få et gratis mac support tilbud. Helt uforpligende.

Vi kontakter dig med pris og tidsestimat. www.melping.com

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 23:13

Emil:

Hej Henrik :)

Jeg ved at man må bruge elektronik privat hvis der betales multimedie skat, men hvordan forholder det sig når det ikke er elektronik, hvordan er reglerne så om det må bruges privat? :)

De bedste hilsner
Emil 

Det skal bare kunne forsvares, at det primære formål er virksomheden.
... Og det er overfor SKAT som kan være noget skeptiske, hvis de har den mindste grund til at føle der er fusk med i spillet (fejlagtige regnskaber fx, uagtet eller ej).

Forresten blev det nævnt at det var gratis at momsregistrere sig? Er der ikke kommet en ny lov som Martin Thorborg også har klaget over i hans indlæg (Fuck Holger), om at det koster 600-2500 kr. at registrere en virksomhed?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 23:22

Blanye:
Det skal bare kunne forsvares, at det primære formål er virksomheden.
... Og det er overfor SKAT som kan være noget skeptiske, hvis de har den mindste grund til at føle der er fusk med i spillet (fejlagtige regnskaber fx, uagtet eller ej).

Ja du har ret, man skal virkelig passe på, især i starten hvor man er nystartet.

Blanye:
Forresten blev det nævnt at det var gratis at momsregistrere sig? Er der ikke kommet en ny lov som Martin Thorborg også har klaget over i hans indlæg (Fuck Holger), om at det koster 600-2500 kr. at registrere en virksomhed?

Jeg troede det var gratis at CVR registrere sig, og momsregistreringen er også gratis, men det er rigtigt, jeg vil også gerne vide hvad det er der koster de 700 kroner som martin nævner i video'en.

De bedste hilsner
Emil

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 23:28

Blanye:

Hejsa :o)

Jeg kan lige nævne til de sidste par spørgsmål, at der er ikke gebyr for at oprette en enkeltmandsvirksomhed.

Derimod koster det (fra 1. april) 2.150 kr. at stifte et selskab ved anmeldelse til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen (dog billigere hvis man anmelder via webreg, nemlig 670 kr.). Men det er altså kun selskaber som koster, ikke oprettelse af enkeltmandsvirksomhed.

Se link her http://www.eogs.dk/sw21512.asp?nodeId=53736

Susan :o)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 23:51

Susan Vestergaard:
Jeg kan lige nævne til de sidste par spørgsmål, at der er ikke gebyr for at oprette en enkeltmandsvirksomhed.

Hej Susan - tusind tak for hjælpen :)

Jeg skal snart til at stifte et I/S hvordan er det omkring dette, skal man betale gebyr for at oprette et I/S?

De bedste hilsner
Emil 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Fra  1264 Skrevet kl. 00:00

Hej Emil

Nej, et I/S er ikke et selskab i samme forstand som fx et A/S og et ApS.

Et I/S er jo egentlig bare en udvidet form for enkeltmandsvirksomhed, nemlig med 2 eller flere personlige ejere.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Apr 11
Fra  Innovativ Marketing Skrevet kl. 11:07

Hej igen Susan :)

Tusind tak for hjælpen, det vil altså sige at de nye gebyrer kun er gældende for ApS og A/S? :)

De bedste hilsner
Emil 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Fra  1264 Skrevet kl. 21:29

Emil:
Tusind tak for hjælpen, det vil altså sige at de nye gebyrer kun er gældende for ApS og A/S? :)

Hej igen Emil

Hvis du tænker på et K/S eller et SmbA, så må jeg desværre være dig svar skyldig. Jeg ved faktisk ikke om der er gebyr på oprettelse af disse, og jeg har heller ikke kunnet finde noget på hverken SKAT's eller E&S's hjemmeside. Måske en revisor her på Amino kan svare på det? :o)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:44

Susan Vestergaard:

Emil:

Hej igen Emil

Hvis du tænker på et K/S eller et SmbA, så må jeg desværre være dig svar skyldig. Jeg ved faktisk ikke om der er gebyr på oprettelse af disse, og jeg har heller ikke kunnet finde noget på hverken SKAT's eller E&S's hjemmeside. Måske en revisor her på Amino kan svare på det? :o)

Det er alle selskaber, så der er gebyr til EogS.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48

Hej.

Tja..endda 2150 kr. for stiftelse af et SMBA.

MvH

Peter

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)