Jeg har VIRKELIGT brug for hjælp. Jeg skulle bruge en bil. Jeg talte med min lokale bank - erhvervsrådgiver. Jeg leasede en bil, på baggrund af hendes rådgivning. Desværre mistede jeg fast kunde der gav 25.000 pr. mdr. Og nu får jeg så at vide at jeg skal betale MERE end 100.000,- over bilens pris, for at komme ud af aftalen. Så har jeg altså betalt 320.000 for en bil som kun koster 219.000 - og som jeg så ikke har! Hvem ved noget om denne slags "bundefangeri" - hvem kan hjælpe mig overfor en "rådgiver" der pludselig mere var sælger? |
Juridisk hjælp søges
EDIT: Hov, ovenstående indlæg var tomt da jeg skrev...? |
Jeg ved det godt! Er ret meget oppe at køre lige nu. Som iværksætter er alt svært nok i forvejen. Det bliver ikke lettere når man føler at man bliver snydt af dem der skulle hjælpe - rådgive |
Og så lige en anden ting, det at kalde banksælgere for rådgivere, det er udelukkende en pervateret form for markedsføring. Det ville svare lidt til at jeg markedsførte mig som webrådgiver og anbefalede folk at få lavet deres "onlinevisitkort" hos os for 15.000kr, en ydelse som vel at mærke kunne erhverves andetsteds for 1.000kr eller der under. De er sælgere og ikke andet, hvis de reelt var rådgivere så skulle de også have beføjelser til at kunne sende en til en anden bank hvis de kunne levere et billigere/bedre produkt. Og det tror jeg godt vi kan antage er fyringsgrund i de danske banker. Så i udgangspunktet så skal du gå ud fra at din "bankrådgiver" vil snyde dig for så meget som overhovedet muligt. Så vær altid klar til at spørge en anden bank hvad de kan tilbyde, og du skal ydermere ikke være bleg for at skifte bank med dags betænkningstid. /Peder |
Du har fuldstændig ret!! Men det er jo for sent nu. Jeg sidder i saxen... har lige startet forretning så HVILKEN bank vil hjælpe mig ud af det her?? Jeg er snart på sammenbruddets rand... Skal jeg "levende" videre med min forretning og det faste job jeg også har, så skal jeg virkelig have assistance fra en/nogen der kan banke den såkaldte rådgiver på plads, og evt. hjælpe mig videre i ny bank. Men hvor finder man sådan en?? |
Ellers så syntes jeg bare du skal prøve at kigge dig lidt omkring blandt bankerne, jeg har fundet vestjyskbank utroligt venligsindede. De har jo et produkt at sælge og hvis du vil købe det så tror jeg ikke der er nogen problemer. Eller kan jeg generelt anbefale dig at gå målrette efter de mindre banker, altså de banker hvor de sætter pris på hver kunde og man ikke bare er et stykke statestik. Peder |
Jeg forstår slet ikke en leasing aftale hvor man kræver at kunden skal købe bilen for at komme ud af aftalen og så til overpris, så spørgsmålet er som nævnt om det var privat eller erhverv (og hvilket firma?). Kan du evt. linke til en kontrakt eller noget materiale om det? |
Angående gælden så skal du jo tænke på at det er det de tjener penge på, så du er pr. automatik en overskudsgivende kunde (så du skal ikke købe for billigt :), med mindre selvfølgeligt at du er ude i en helt håbløs situation, hvilket jeg ikke har indtryk af. Det eneste jeg kan sige er at det ikke kan betale sig andet end at ringe til et par (eller flere) forskellige banker og kort fortælle om din situation. Og så eller tage "live" møder med dem af dem som lyder mest lovende. Peder |
Det er værre end man tror... Det er bankens leasingselskab (Nordania i Danske Bank koncernen) Og jeg skal ikke KØBE bilen, jeg skal betale mere end prisen for at slippe UD af leasingaftalen... og så er bile selskabets. Så jeg har ingen bil men har betalt 320.000 til leasingselskabet, for at lease bilen, fra 11/9-07 til d.d. Jeg er dybt rystet... Vred og føler mig totalt magtesløs. |