Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk hjælp søges

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg var dig tror jeg at jeg ville trække dem i retten. Jeg tror nok at det hedder dig at; en given instans må ikke tage højere gebyrer end hvad der modsvarer der reelle omkostninger.
Og det lyder som om det er betydeligt mere end hvad deres udgifter kan gøres op til!
Så i første omgang gør opmærksom på at der bliver tale om en retsag hvis de ikke ændre holdning og derefter skift bank.
Jeg må sige at jeg er rystet over den sag, det er jo intet mindre en svindel!

/Peder

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 19:35
Okay skulle vi IKKE lige tage en dyb indånding og så lige falde ned på jorden.

Du ender sgu da med stress.

Det hænger ikke sammen det du skriver.

1. Hvad kostede bilen.

2. er Det finansiel eller operationel leasing.

3.Hvad er den månedlige afgift.

4. Hvad koster det når aftalen udløber, overtager du bilen for et beløb eller ejer selskabet bilen.

5. har du overhovedet læst leasingsaftalen inden underskrift  ?

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 19:37
@Peder

Pas på med at rådgive folk til at tage retssager på et så spinkelt grundlag som her i dette forum.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 19:44
Hov, ok... undskyld. Jeg blev lige lidt grebet af en stemning.
Men det lyder da helt vildt!

Men selvfølgeligt er det tilrådeligt at tage en samtale med en advokat inden det kommer så vidt.

Så konklusionen må være; søg juridisk bistand. Og så vil jeg ellers gerne trække alle mine allermest bombastiske udtalelser fra denne tråd tilbage.Jeg er selvfølgeligt ikke kvalificeret til at sige noget som helst i juridisk øjemed.

Men rådet om lige at stikke fingere i jorden når man har med en bank at gøre vil jeg godt stå ved.

Peder

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Skrevet kl. 19:47
Der er altså ingen grund til at hive fat i en advokat endnu :)

manden kan jo starte med at svare på mine spørgsmål, så kan vi måske komme vidre og finde ud af at situationen ikke er så håbløs som den lyder som.

For jeg tvivler på det hænger sådan sammen som han skriver.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 20:26
Hmm... Hvis situationen er om forlydende, altså at det koster 100k at komme ud af en leasing aftale så ville jeg kontakte en advokat asap.
For det må pr. definition være fusk.

Peder

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:28
Ligesom Ronnie har jeg lidt forståelsesproblemer. Er det bankmanden, du har indgået leasingaftalen med, eller har denne bare henvist dig til et leasingselskab? Har banken noget at gøre med den mistede kunde? Indgår vilkårene for opsigelse ikke af kontrakten?

Du er forståeligt oprevet, og det kan være svært at overskue det hele lige nu. Men hvis du sætter dig ned og nøje undersøger de aftaler du har indgået med bank og leasingselskab får du et overblik over hvad du og de har krav på. Og så kan du tage dialogen med dem derefter.

Tilmeldt 23. Jul 05
Skrevet kl. 20:32
Dato: 14-03-2007 20:26:05 Forfatter: Peder TakeTwo.dk Hmm... Hvis situationen er om forlydende, altså at det koster 100k at komme ud af en leasing aftale så ville jeg kontakte en advokat asap.

Peder

Peder, jeg tror også at du liiige er ved at blive grebet af stemningen  Hvis det er aftalt, at det koster 100.000 at komme ud, så er det det, der er aftalt. At der er en hård nød at knække, når man står i situationen er en helt anden sag.
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 21:42
Dato: 14-03-2007 20:31:39
Forfatter: lundsfryd
Dato: 14-03-2007 20:26:05 Forfatter: Peder TakeTwo.dk Hmm... Hvis situationen er om forlydende, altså at det koster 100k at komme ud af en leasing aftale så ville jeg kontakte en advokat asap.

Peder

Peder, jeg tror også at du liiige er ved at blive grebet af stemningen Hvis det er aftalt, at det koster 100.000 at komme ud, så er det det, der er aftalt. At der er en hård nød at knække, når man står i situationen er en helt anden sag.

Tja... lidt stemning bliver man vel altid grebet af :)
Husker jeg forkert når jeg tænket tilbage på min handelsskoledage i de fantastiske erhversretstimer, når jeg mener at en kontrakt aldrig må være "urimelig"? Eller det kan da godt være at det bare er noget jeg bilder mig ind...
Nå men nu tror jeg da også jeg har kogt af .
Tilmeldt 23. Jul 05
Skrevet kl. 21:53
Dato: 14-03-2007 21:41:44 Forfatter: Peder TakeTwo.dk
Dato: 14-03-2007 20:31:39 Forfatter: lundsfryd

Peder

Peder, jeg tror også at du liiige er ved at blive grebet af stemningen Hvis det er aftalt, at det koster 100.000 at komme ud, så er det det, der er aftalt. At der er en hård nød at knække, når man står i situationen er en helt anden sag.

Tja... lidt stemning bliver man vel altid grebet af :)
Husker jeg forkert når jeg tænket tilbage på min handelsskoledage i de fantastiske erhversretstimer, når jeg mener at en kontrakt aldrig må være ''urimelig''? Eller det kan da godt være at det bare er noget jeg bilder mig ind...
Nå men nu tror jeg da også jeg har kogt af .

En kontrakt kan godt blive kendt ugyldig, hvis den er "urimelig", men i erhvervsforhold skal der rigtig meget til for at det kan komme på tale. I netop forholdet mellem erhvervsdrivende lader man aftalefriheden få temmeligt frit spil, og hurra for det (i de fleste tilfælde).

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)