Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor bruger virksomhederne ikke internettet bedre?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Det er vist efterhånden gået op for de fleste virksomheder, at man i år 2011 bør være repræsenteret på internettet. Dog oplever jeg fortsat mange, ellers fine hjemmesider, der er helt elendigt søgeoptimeret. Det leder mig direkte til spørgsmålet: Hvad er formålet med at have måske verdens bedste hjemmeside, hvis målgruppen (de potentielle kunder) ikke ser den?

En anden kedelig trend, som jeg også ofte løber ind i, er at en given virksomhed godt nok har oplyst email-adresser eller måske ligefrem lavet en kontakt-formular på hjemmesiden... Men hvad sker der, hvis man forsøger at kontakte virksomhedens personale ad denne vej? Ingenting. Der kommer aldrig svar, selv på simple forespørgsler - så som kunde får man hurtigt et dårligt indtryk, bliver træt og finder en anden leverandør.

Jeg synes, det er kedelige tendenser - for ikke alene er internettet jo en oplagt måde at møde de potentielle kunder, der ofte starter informationssøgningen på Google... Det er også ofte en nærmest gratis måde at gøre meget effektiv reklame.

Er jeg den eneste med disse kedelige observationer? Og er der nogen bud på årsagen?

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske enkle uvidenhed at de kan gøre det bedre og hvor meget det kan give.

Der findes for mange webmaster der ikke ved hvad der sker med ens hjemmeside vis f.eks. kun er flash på siden næste eller hele forsides tekst er skrevet i et billedet derved kan google ikke læse teksten, vi må bare være endnu mere aktive om vores viden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vores egen skyld fordi vi ikke bruger nok energi på at formidle vigtigheden af SEO jeg er ved at tror at noget telemarketing på det område til firmaer man har undersøgt på forhånd kan danne basis for et godt salg i den retning.

For vi er enige om at der er meget og mange der trænger til en stor hånd.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

H∑nning:
jeg er ved at tror at noget telemarketing på det område til firmaer man har undersøgt på forhånd kan danne basis for et godt salg i den retning

Pas på. Big Smile

Jeg snakkede om telemarketing ifht. firmaers hjemmesider her den anden dag med en ven af familien. Hans firma bliver ringet op ugentligt af firmaer, der lover #1 placeringer og meget andet. Den der type SEO a la:

Du vælger bare et ord mester, så skal vi sgu nok smække dig på side 1! Ja, vi kan sagtens bruge keywordet "bank"!

Hvis du lover ikke at blive sådan der (alt andet ville godt nok også overraske mig meget, da jeg alligevel kender dig en smule Wink ), så har du ret - det kunne godt danne grundlag for nogle salg.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo desværre de firmaer der kun kan sælge der laver de metoder, og nogle af dem er skruppelløse, i min egen interesse flere kunder jo altid godt med for mange kunder er = med stress og = at jeg måske kommer til at levere et dårligt produkt, som i sidste ende er skadeligt for mig selv og de underleverandører jeg bruger.

Derimod når jeg levere et godt produkt i et fornuftigt tempo, så kommer kunderne af sig selv og når jeg får mere og lave så får mine underleverandører også.

Det er bare så øv at hver gang en af de mindre seriøse SEO udbydere  bukker under, så dukker der 3 nye op, som øjner chancen for at score nogle hurtige penge. Så jeg er sq lidt blank på hvordan vi kan blåstemple de firmaer der virkelig holder sig til de korrekte løsninger og metoder, men det er måske værd og overveje at få lavet sådan et stempel.

Halfdan Timm:
Du vælger bare et ord mester, så skal vi sgu nok smække dig på side 1! Ja, vi kan sagtens bruge keywordet "bank"!
Hi hi Det firmaer der lover dette er ikke seriøse. Der er mange faktorer der spiller ind men det ved du også godt.

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcist! Det er min oplevelse at mange glemmer, at SEO er mere end bare "tags" og ”keywords” - meget mere faktisk. Søgemaskiner som Google ændrer ofte teknikker til vurdering af, hvor højt hjemmesider skal placeres i søgeresultatet - så en strategi med ”keywords” der virker i dag er ikke nødvendigvis velfungerende i morgen. Grundlæggende ser jeg derfor søgeoptimering mere i retning mod at tilsikre kvalitet og værdi i brugeroplevelsen af din tilstedeværelse på nettet - en brugeroplevelse der ofte starter på Google. Derfor kan jeg varmt anbefale følgende 5 trins analyse-model til søgeoptimering af et website (bemærk at de første 3 punkter vedrører brugerens oplevelse på søgemaskinen og at de sidste 2 vedrører oplevelsen af selve den side der optimeres): 

1: Afdæk hvad din målgruppe (de potentielle kunder) ønsker fra din hjemmeside og hvad de mon skriver i søgefeltet på Google, når de leder efter dine tilbud (uden at kende dig/dit brand). Et godt og gratis værktøj til denne del af processen hedder Google AdWords Keyword Tool - og kan nemt findes ved at søge efter det på Google. 

2: Sørg for at din side ligger højt placeret ved søgninger på de søgestrenge, du identificerede under punkt 1. Dette gøres proaktivt ved at søgeoptimere din side og sørge for at linket til din side er repræsenteret på så mange relevante sider som muligt. Find mere om konkret søgeoptimering ved at google ”search engine optimization” eller bare ”SEO” - i øvrigt vil jeg gerne henvise til et par konkrete tips fra Mikael (måske lidt rodet at læse, men der er mange guldkorn imellem)

3: Arbejd med hvordan din side tager sig ud, når den fremgår af søgeresultaterne på søgemaskinerne. Hvis den ikke virker som et relevant, interessant og appetitvækkende søgeresultat - så er der nok en høj risiko for, at målgruppen ikke besøger den. 

4: Arbejd med din sides indhold og hvordan det tager sig ud. Den side, som din målgruppe klikker sig ind på via søgeresultaterne på Google, skal gerne hurtigt kunne identificeres som relevant for målgruppens forestående ”opgave” (dét som den søgende ønsker at få ud af at besøge din side, som afdækket under punkt 1). 

5: Optimer din hjemmesides ”målkonvertering” - eller med andre ord: Sørg for at målgruppen så nemt og enkelt som muligt får, hvad de kom ind på siden for at få (som afdækket under punkt 1). Et rigtig godt og i øvrigt gratis værktøj til arbejdet med at optimere din hjemmesides ”målkonvertering” hedder Google Analytics og findes her: http://www.google.dk/analytics 

At jeg vælger at fokusere på ”målkonvertering” frem for eksempelvis ”et højt antal sidevisninger” skyldes en filosofi om, at mange sidevisninger i sig selv ikke er et mål - for hvis kunden alligevel ikke finder de ønskede informationer eller køber dit produkt; hvad er de mange sidevisninger så værd? 

Faktisk kan jeg komme på eksempler, hvor en nedgang i antallet af sidevisninger faktisk er en succes: Hvis dba.dk i et tænkt eksempel oplevede nedgang i antallet af sidevisninger (det indeksregulerede antal, ikke det nominelle) kunne det måske være fordi, brugerne i højere grad havde held med at finde de rigtige annoncer hurtigere - og derfor besøgte knap så mange sider for at nå dertil. 

Men ja, vi kender desværre nok alle til eksempler på smartenheimere, der formår at sælge med lidt spil for galleriet og ved at hælde tilstrækkeligt vand ud af ørerne - mens de hovedkulds går efter ”tags” og ”keywords”, hvorfor deres salg aldrig følges op med andet end regninger, dummebøder og ubehagelige konsekvenser. Kedeligt.

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man er autolakerer kan man sikkert gå på gaden og se mange biler der kunne blive flottere. Hvis man er murer så ser man sikkert også fuger der kunne trænge til lidt opmærksomhed osv.

Jeg er serie-iværksætter og bevæger mig i mange brancher, og jeg oplever tit at folk der sidder meget bag computeren måske er lidt indoktrineret. Jeg kunne godt nævne én eller to andre brancher, men "webbranchen" er nok det sted hvor de fleste fordomme har de bedste betingelser. Simpelthen fordi mange aktører er copycats og sindsygt dårlige til at tænke selvstændige tanker.  

Det kan kunderne til gengæld! Som webshopejer er man lykkelig hvis der konverteres en 7-8% og det fortæller jo lidt om hvor åndssvagt det er skruet sammen. Jeg har også detailbutikker og der er konverteringen altid over 90%. At det står så sløjt til online, skyldes at én af fordommene i branchen er at der er forskel på på online og offline. Det er simpelthen den eneste mulighed aktørerne har haft for at forklare de sindsygt dårlige resultater. Meeen, - det er jo immervæk de samme mennesker der går på gaden som går på internettet :)

Problemet er jo, - og det vil sikkert være nyt for nogen her på Amino - at søgeresultatet oftest ikke er relevant for brugeren. At Google rent faktisk er noget skod som det kun er lykkedes alt for godt at fylde en masse crap på. Derfor findes der faktisk virksomheder der ikke vil frem i søgeresultaterne og på den måde stå på samme side som Liderlige Bents viagra supply  hvis man er en anerkendt og respekteret supply virksomhed.

Nu er det jo ikke sådan - modsat hvad der ofte kan læses her på Amino - at disse virksomheder så er usynlige. Tværtimod, så klarer de sig rigtigt fint fordi deres virksomheder konsekvent går efter at bruge de virkemidler som tiltrækker netop deres målgruppe.

Jeg behøver ikke at have en hjemmeside der kan blive fundet af dig. Hvis du ikke er et interessant emne så ser jeg faktisk hellere at du bliver væk. Du bliver et forstyrrende element, - en elefant i min glasbutik som farer forvildet rundt. Det gør det sværer for mig at optimere min forretning.

Jeg har brugt de seneste par år på kunstig intelligens i forbindelse med visuel informationssøgning i samarbejde med et større firma jeg elsker at hade, og jeg kan fortælle at du kan godt begynde at stramme balderne og lære at tænke selv hvis du skal være med i det game der handler om at markedsføre firmaer på nettet i fremtiden.  

Så prøv at være lidt mere open-minded, end blot at dømme dem ude der ikke agerer som du forventer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg behøver ikke at have en hjemmeside der kan blive fundet af dig. Hvis du ikke er et interessant emne så ser jeg faktisk hellere at du bliver væk. Du bliver et forstyrrende element, - en elefant i min glasbutik som farer forvildet rundt. Det gør det sværer for mig at optimere min forretning.

SEO handler jo i den grad om relavante besøg... Så GOD søgeordsoptimering skulle helst ikke give dig for mange elefanter.

On topic:

Men det er da klart at de findes de sider. Bare se herinde; hvordan det er muligt at få fingrene i en spliter ny "hjemmeside" der kan det hele til bare 200 kr. Mange af de mennesker der køber den skalgs ydelser ved jo ikke at det er et website de skal bruge. Hvor tingene er tænkt igennem fra ende til anden. De hører bare en pris - og som forretningsmand vælger man typisk den billigste.

Kvalitet og pris hænger som regel sammen - og mon ikke det er der hunden ligger begravet?

God søndag!

Smile Kim

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Hvis man er autolakerer kan man sikkert gå på gaden og se mange biler der kunne blive flottere. Hvis man er murer så ser man sikkert også fuger der kunne trænge til lidt opmærksomhed osv.

Nu kan jeg ikke helt følge denne her, da SEO er mellem to sælgende aktører, hvor autolakeren mest sælger sine ydelser til en slutbruger.

Du har ret i at ikke alle firmaer har brug for at være på nettet, men dem der er der i forvejen må jo være der af en grund, nemlig at få deres produkter eller services frem i lyset.

Hvis vi tager dagligvare handlen så tror jeg (og jeg er måske en gammel tosse) at det supermarked, der er først fremme i skoene, med at kunne sælge fra nettet til fornuftige priser og får optimeret deres forretning i den retning, får et kæmpe forspring, i forhold til de gamle tunge mastodonter. For som bruger af supermarkeder som vi jo selvfølgelig alle er, er jeg pissetræt af og skulle bruge 3-4 timer hver uge på at skulle ud af huset og hente det samme sure mælk og brød smøger osv. og jeg ville hvis det var til priser der var fornuftige få det bragt til døren. (landsdækkende)

Og det handler ikke om at dømme det handler om at formidle budskabet ordenligt, altså når en eller anden websnedker har solgt en side, så lukker de fleste kontakten der, og glemmer og fortælle og hvordan denne side skal passes, det er både synd for sælger og køber af siden....

Jeg har vendt og drejet den process 1000 gange i mit hovede det med at sælge webdesign, det er som at pisse i bukserne, for det er en midlertidig glæde for begge parter. Derfor dem der vil sælge billige sider det er fint med mig, men jeg orker ikke mere med de løsninger, og som regel sender jeg arbejdet videre, for min tid vil jeg bruge på projekter, jeg kan se der er kød på. Altså løsninger hvor køber skal have fuld valuta for pengene, altså sider der er optimeret og bliver fundet og tilkoblet et kundestyringssystem, eller hvad de nu har behov for. Det kunne også være at de have behov noget helt syvende, og så er det min pligt at rådgive dem på bedste måde.

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Jeg behøver ikke at have en hjemmeside der kan blive fundet af dig. Hvis du ikke er et interessant emne så ser jeg faktisk hellere at du bliver væk. Du bliver et forstyrrende element, - en elefant i min glasbutik som farer forvildet rundt. Det gør det sværer for mig at optimere min forretning.

Tja... Grundlæggende er der jo to måder at drive virksomhed:

1: Man er internt fokuseret og gør dét, der er komfortabelt for én selv. Det forsøger man så at "pushe" (pådutte) kunderne.

2: Man er markeds fokuseret og er der, hvor kunderne er - hvor man tilbyder dét, som kunderne faktisk forespørger.

Hvad enten du ønsker at være repræsenteret på Google eller ej - så er det hver dag udgangspunktet for mange potentielle kunder, der allerede er interesseret i dine tilbud og 'minded' for at handle. I modsætning til tilfældige shoppere på strøget, skal du således ikke bruge energi på først at overtale dem til, hvorfor produktet er interessant - det ved de godt, det er derfor de søger information om det.

Michael:
Jeg har brugt de seneste par år på kunstig intelligens i forbindelse med visuel informationssøgning i samarbejde med et større firma jeg elsker at hade, og jeg kan fortælle at du kan godt begynde at stramme balderne og lære at tænke selv hvis du skal være med i det game der handler om at markedsføre firmaer på nettet i fremtiden. 

Internettet har siden begyndelsen været noget af det mest omskiftelige i denne verden - et medie hvor nye ting sker konstant og ingenting er som det var i går. Der er således næppe tvivl om, at fremtidens måde at markedsføre sig på nettet vil være en anden end i dag. Imidlertid hører jeg dig lidt som om, du glemmer en vigtig pointe: "Old habits die hard!". Så når først folk er begyndt at bruge Google i deres søgning efter information om nye produkter (og leverandører af forespurgte produkter) - så er der en god chance for, at de ikke lige ændrer denne vane 'over night'.

Vidste man ikke bedre, lød dit opstød lidt som dét man kunne forvente fra en pensions-truet old-timer, der tror at "det der internet er bare en dille, som går væk igen om 14 dage!" :-D

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)