|
Det er jo reelt set en forbrugerskat der er lagt på deres produkter og hvis man nu kunne komme uden om det på en fantastisk smart, billig og enkel måde. Er der så nogen grund overhovedet til ikke at gøre det? Jeg skal gerne melde mig som forsøgskanin til en evt. retsag (forudsat at min nuværende internet udbyder er game, tror lige at jeg vil forfatten en lille email til vedkommende senere i dag). Peder |
Licens
|
Forstår ikke ret DR... de kan nemt smide login på deres nettv med digitalsignaturen og done deal... de kan så se om man har betalt sin licens eller ej i en database, har man betalt får man adgang til deres nettv eller hvad de nu piver over... har man ikke betalt kommer der bare en regning... Det er en løsning der er nem at lave og de får glade brugere... Og er man under 18 or so skal den bare tjekke om ens forældre har betalt... Når man bruger digitalsignaturen til login har DR osse info om hvem seerne er alder, landsdel o.s.v... ja jeg undre mig bare... B.T.W DR dette er min ide og den koster 300mio kr! :) |
|
De får ikke lov til at malke så mange penge af folk. Og det er jo i bund og grund det som er grundlaget for det nye medieforlig, det er jo for at fange alle os sortseer (som ikke har fjernsyn). Hvis de virkeligt mente at det man skulle betale for var at bruge deres services, så var forliget jo aldrig endt med den udformning. Det ville jo være det nemmeste i hele verden at lave en login til dr.dk, de kunne evt. sende bruge og password rundt med deres kviteringer for licensbetaling, så det kan gøres for næsten ingen penge. Peder |
|
Så luk den ned til kun licens betalere... men nu ville DR osse på Joost... så man kan intet gør... |
|
Er det definitiv viden at de skal på Joost? Eller er det bare et løst rygte? De er godt nok heller ikke nemme at danse med, jeg skal ikke mere end have tænkt en tanke før de finder på et modtræk! Nogen der har nogen forslag til hvordan man kommer uden om denne problematik? Peder |
|
Kan sgu kun grine af de folk der brokker sig sådan over den licens. Og nu også på et iværkersætter forum :) Brug dog jeres tid på andre fornuftige ting, ting hvor i kan tjene penge istedet for at spilde jeres tid. Loven er der, og den bliver sgu ikke ændret sådan lige. Og de fleste der siger de aldrig bruger DR eller lignende jah de er sgu derinde før eller siden. |
|
Og på en side note: Når jeg nu aktivt har valgt fjernsyn fra med begrundelse i at jeg ikke har lyst til at støtte dr. Så ændre en internet forbindelse ikke mit synspunkt særligt meget (bort set fra at den kan jeg ikke leve uden). /Peder P.s. Lige på en sidenote, nu loven ikke er til at rykke, mener du så at den dermed pr. definition ikke er interessant? Hvis vi følger den argumentation lige frem så ender vi jo hurtig et sted hvor langt størstedelen af den politiske debat er overflødig/tidsspild. 24 års reglen er også på plads og ændre bliver den nok heller ikke. Men derfor kan den da stadig være slemt interessant at diskutere. |
|
Teoretisk set er det muligt gennem at ISP'er inkøber udstyr og sætter et filter op - lidt ligesom Kina gør med at censurere brugere fra specifikke sider. En anden mulighed ville være DSN "blokering" hvor de laver en falsk record som peger til en anden server en dr. Hackere brugere denne metoede under navnet "dns poisoning". - Men denne ville være global (Med mindre ISP er villig at opstille særlige dns servere som man skal tilmeldes) - dsv det vil affektere alle ISP'ens brugere og kan stadig omgås f.esk hvis du har egne dns serere el brugere tredjeparts dns servere. Så kan du omgå denne blokering og stadig komme in på allofmp3.com for eksempel. Men i begge tilfælde vil det være muligt, men det afhænger jo af ISP'en villighed til, at investere tid og penge i projektet da de jo gerne vil få noget ud af sin investering som alle virklsomheder. Så der skal være mange folk som bakker op om projektet før de bliver overbevist. Personligt tror jeg mest på filtering af traffiken ville være mest succefuld da denne blokering ikke ville kunne omgåes af alm. brugere, dvs myndigheder ville ikke kunne hævde at blokeringen vil være mulig, at ophæve. |
|
Hej. Jeg fik afskaffet mit tv for mange år siden. Først af den grund, at det var en tidsrøver.. Dernæst, efter at blevet terroriseret utallige gange af DR''s kontrollører, har jeg udviklet ufrivilligt had for hele organisationen.. Så i dag er det en principsag. :-) Med den nye medielicens taler vi om ekstra skat, men det afviser DR, da det ville være i strid mod politikernes skattestop. Denne mærkelige semi-offentlige virksomhed kan heller ikke andet end at opkræve licens frem for at blive kørt over skatten, da den i så fald ikke længere være ”et uafhængigt medie”. Af den grund synes jeg ikke, at man kan ligestille DR på linje med undervisning, sygehusvæsenet, politi mm., som er offentlige goder (hvis nogen skal forsvare DR). At indføre brugerbetaling (login på deres hjemmeside ligesom på TV2 Sputnik), ville være det mest logiske at gøre. Ellers kan jeg jo også lave et produkt, som kan downloades på min hjemmeside, og derefter sende regning til hele Danmarks befolkning: "Jamen, det kan godt være du ikke har brug for produktet, men du har MULIGHED for at downloade det." Men, da DR endnu ikke har indført brugerbetaling, har jeg i stedet valgt at bruge min arbejdscomputer derhjemme. Min arbejdsplads betaler allerede medielicens for den: |
Bliv gratis medlem