|
Jeg tror nu endeligt at jeg har fundet løsningen på problemet, det kræver bare lige en smule samarbejde med de danske internet udbydere. Ok. baggrunden for min tankestrøm er; så vidt jeg husker blev én person i midten frikendt for at betale licens selv om han havde et fjernsyn. Denne frikendelse bundede i at det ikke under nogen omstændigheder var muligt for ham at modtage et tv signal. Derfor må jeg konkludere at der skulle være præcedens for at kunne sige at hvis det fysisk var umuligt at bruge dr''s ydelser så burde man kunne slippe for den forkætrede licens. Løsningen på problemet kunne så være at de forskellige internet udbydere gik ind og spærede for dr''s sider. Så det gennem deres respektive linjer var umuligt at smutte forbi dr.dk og lignende sider. Dette ville selvfølgeligt være en kende svært at få alle internet brugere til at acceptere at de ikke kunne bruge før omtalte sider (eller så svært er det måske heller ikke) men så tænkte jeg om det måske kunne være muligt at lave en spæring som var bruger defineret, så jeg eller/og andre ligesindede kunne kunne få spæret for dr''s sider på vores specifikke linjer. Nu kunne jeg godt tænke mig at få lidt feedback fra jer amino brugere om hvorvidt en sådan løsning ville være muligt at få implementeret? Måske kunne jeg også godt tænke mig en smule kommentarer i forhold til moralen i forslaget, er det kreativ tænkning i forhold til skatteunddragelse og er det dermed samfundsunderminerende aktiviter jeg ligger op til (er der et fælles gode som vi alle burde støtte?), eller er jeg i min gode ret til at syntes at dr er temmeligt øverflødigt i mit liv og at jeg overhovedet ikke har nogen samfundsmæssige forpligtelser i forhold det denne. Og slutteligt, til de som ved en smule mere om jura end jeg gør, er der nogen som helst grund til at jeg kunne tro at den tidligere omtalte sag kunne danne præcedens i denne sag? Jeg må indrømme at jeg ikke kan huske så meget om sagen (f.eks. sagsnummer, dato og den slags ubetydeligheder) men det kan være at der er en alvidende amino som lige kan det? |
Følgende er hvad DR definerer som licenspligtige ting/forbindelser.
- Traditionelle tv-apparater og tilsvarende billedfremvisere,
- Pc’er
eller tilsvarende enheder, der kan modtage og gengive billedprogrammer
og –tjenester, såfremt der samtidig via apparatet er adgang til
internettet eller andre netværk med en hastighed på 256 Kbit/s eller
derover, - Pc’er med modtageenheder, der kan modtage og gengive
billedprogrammer og -tjenester via radiobølger eller netværk
(tv-tunere), eller - Andre enheder, der trådløst kan modtage og
gengive billedprogrammer og -tjenester, der er udsendt til almenheden,
herunder f.eks. PDA’ere, mobiltelefoner med internetadgang m.m.
Så hvis du ville undlade at betale licens pga din internetforbindelse skal du ned på en hastighed lavere end 256 kbit/sek.
Bliv gratis medlem