|
Sønnike Prins Joachim har også succes med landbrug, og har gennem samarbejdet med De 5 Gårde fået landsdækkende distribution, og dyrker råvarer som indgår i forskellige produkter. Selv min lokale bager (i Nordjylland) får mel fra prinsen til deres Schackenborg rugbrød. mvh Carsten |
Danmarks ubestridt største iværksætter...? Hvem er det?
|
At Henrik og Joachim er større iværksættere end Dronningen er der nok ikke tvivl om, Men at nogen af dem skulle være blandt DKs ubestridt største iværksættere, er da vist at lade den royale kæde hoppe fuldstændigt af |
Helt enig ![]() mvh Carsten |
Uha, DET er Danmarks bedste rugbrød!(undskyld, OFFtopic...) :) |
|
Jeg synes det er Lars Larsen. Det kan godt være at han er ved at gå lidt kold på hans gamle dage, men han har startet det hele op fra bunden. |
|
Kurt Thorsen... Helt sikert Hvordan kan i overhovedet nævne Prins Henrik & Prins Joachim. Det er sku da ikke Iværksætter. De har sku da ikke bygget en skid op. Det er købt og betalt af bla. mig.. |
|
Velux's grundlægger Villum Kann Rasmussen er nu også et godt bud... startede fra scrath med et godt produkt og er nu en gigant på markedet... ;-) Simon Spies er måske en af de sjoveste iværksættere ;-) |
|
Udmærkede bud. Jeg stemmer også for, at Simon Spies er (var) en af de sjoveste - og faktisk blandt de største i min optik. Jeg er dog, efter læsning af "Kompagniet" (om ØK, Østasiatisk Kompagni), der især handler om 'gründeren' himself H.N. Andersen, ved at være overbevist om, at han står som den mest lysende stjerne på iværsætterhimmelen. Sammen med A.P. Møller og C.F. Tietgen. Ikke for at at forherlige fortiden, men iværksætterne fra 1850 og hundrede år frem er blandt dem, der er nået længst og videst omkring i forhold til den tid, de har været igang. Blandt de mere nutidige (men dog nyligt afdøde), mener jeg at Bøje Nielsen var en storspiller af kaliber - virketrang og risikovillighed (og sindssyge) gik hånd i hånd i de store tider for ham. Men ja, H.N. Andersen (ØK) - læs bogen og bliv inspireret! Især giver memoirerne anledning til håb i svære tider... Citat: "For H.N. var de hårde opstartsår uden indtjening, og nogen gange med underskud, blot et midlertidigt bump på vejen". Han så efter min mening tingene i et meget stort perspektiv. MVH |
|
Der er mange tænk på LEGO, MÆRSK, DANFOSS, GRUNDFOS, JYSK,
personligt mener jeg nok JYSK/Larsen eller LEGO/Kirk Kristiansen |
Bliv gratis medlem