Ahh - så er jeg med. Du har slet ikke hørt videoen så Jeg ville hade at flytte mine virksomheder ud af Danmark, og det ser også ud til, at jeg kan få lov at lade dem blive, betale min skat af dem i DK og komme på besøg. Men jeg har - hurtigt talt - fem venner og bekendte, der ikke er i samme heldige situation. En af dem har sommerhus i Danmark, som han udlejer (og betaler skat af i DK). Men 2-3 gange årligt vil han gerne være i DK 1-2 uger på besøg og bo i sit sommerhus. Hvis han passer sin virksomhed i et andet land fra det sommer hus bare det mindste, skal han beskattes i Danmark af sin løn i det andet land. Det er pinligt i min bog - og jeg gør mig gerne pinlig i dine øjne for at råbe op om den slags. |
Thomas Rosenstand:Du har slet ikke hørt videoen så
Hmm. Hvis ret skal være skal være ret - så bliver jeg pludselig i tvivl om du selv huske, hvad du sagde i din videoblog
Der er mere end 4 minutters klagen over hvor uretfærdigt den pågældende afgørelse er i forhold til dig. Dette selv om afgørelsen på ingen måde kan sammenlignes med dine forhold.
Der er ikke 1. sekund på dit indlæg, hvor du brokker dig over det skærpende element, som en udenlandsdansker der har fast ejendom i Danmark kan rende ind i.
Hatten af hvis du på din video meldte dig i korret af folk, der ikke forstår den skærpede afgørelse....... Men det er tydeligt for enhver, der har beskæftiget sig bare lidt med skatteret, at din "klagen" bare ikke har noget med dommen at gøre.
Derfor forstår jeg også godt Sørens bemærkning til din video....
/Henrik