Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stenrig udlandsdansker: Danmark stinker

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren.Pedersen:
Nå, troede ellers du ville flytte alt ud fra Danmark og opgive dit danske statsborgerskab og blive statsløs :-)

Ahh - så er jeg med. Du har slet ikke hørt videoen så Indifferent

Jeg ville hade at flytte mine virksomheder ud af Danmark, og det ser også ud til, at jeg kan få lov at lade dem blive, betale min skat af dem i DK og komme på besøg. Men jeg har - hurtigt talt - fem venner og bekendte, der ikke er i samme heldige situation.

En af dem har sommerhus i Danmark, som han udlejer (og betaler skat af i DK). Men 2-3 gange årligt vil han gerne være i DK 1-2 uger på besøg og bo i sit sommerhus. Hvis han passer sin virksomhed i et andet land fra det sommer hus bare det mindste, skal han beskattes i Danmark af sin løn i det andet land.

Det er pinligt i min bog - og jeg gør mig gerne pinlig i dine øjne for at råbe op om den slags.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:47
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Thomas Rosenstand:
Du har slet ikke hørt videoen så

Hmm. Hvis ret skal være skal være ret - så bliver jeg pludselig i tvivl om du selv huske, hvad du sagde i din videoblogTongue Tied

Der er mere end 4 minutters klagen over hvor uretfærdigt den pågældende afgørelse er i forhold til dig. Dette selv om afgørelsen på ingen måde kan sammenlignes med dine forhold.

Der er ikke 1. sekund på dit indlæg, hvor du brokker dig over det skærpende element, som en udenlandsdansker der har fast ejendom i Danmark kan rende ind i. 

Hatten af hvis du på din video meldte dig i korret af folk, der ikke forstår  den skærpede afgørelse....... Men det er tydeligt for enhver, der har beskæftiget sig bare lidt med skatteret, at din "klagen" bare ikke har noget med dommen at gøre.

Derfor forstår jeg også godt Sørens bemærkning til din video....

/Henrik

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:57

Henrik Koudahl:
Hatten af hvis du på din video meldte dig i korret af folk, der ikke forstår  den skærpede afgørelse....... Men det er tydeligt for enhver, der har beskæftiget sig bare lidt med skatteret, at din "klagen" bare ikke har noget med dommen at gøre.

Behold du bare hatten på. Jeg er tydeligvis ikke nær så klog, som du er - så havde jeg jo kunnet gennemskue, at det ikke gjaldt mig.

Det er sgu en skam, du ikke er formand for Skatterådet egentlig - de er nemlig lige så dumme som jeg er. De kunne heller ikke gennemskue det - hverken generelt eller i en telefonsamtale med mig inden videoen blev lavet. Du kunne sandsynligvis bidrage med noget klarhed over reglerne for alle os, der ikke er så skarpe i de sager.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:04

Mikkel Mikjær Christensen:

Er der ikke noget copyright på den film der? Må ekstrablade godt bare kopiere den og lægge den op på deres egen side?

Det er selvfølgelig Off Topic, men det undrer jeg mig også over. EB gør det jo konsekvent...
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 16:42

Tommy:

Mikkel Mikjær Christensen:

Er der ikke noget copyright på den film der? Må ekstrablade godt bare kopiere den og lægge den op på deres egen side?

Det er selvfølgelig Off Topic, men det undrer jeg mig også over. EB gør det jo konsekvent...

Nu er jeg naturligvis ikke sikker, men kunne det være at et stort firma/site som eb.dk har en aftale med youtube, om at de frit kan hente videoer?

Youtube må vel eje samtlige videoer, og derfor har de også tilladelse til at give andre tilladelse, til at hente dem.

Dog aner jeg ingenting om det - det var bare min umiddelbare tanke.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 16:45

Der er tale om eksisterende regler og ikke stramninger medmindre det er en stramning når politiet laver fartkontrol på et et sted de ikke plejer. Der var tale om klodsede formuleringer i en forespørgsel, og selvom jeg synes svaret fra Skat var god værkstedshumor, er jeg klar over at jeg er ret alene med det synspunkt :)

Jeg synes det er fint hvis man gør opmærksom på uhensigstsmæssigheder, men man skal også være klar over at det koster resourcer hver gang. Til ingen nytte. Lige nu sidder der en 4-5 mennesker og skal redde røven på nogle andre embedsmænd eller politikere som har udtalt sig, men selve lovkomplekset som problemet hidrører fra bliver der ikke rørt ved. Det vil kræve Socialdemokratiets accept, og lige netop denne problemstilling skal man nok ikke forvente Thorning sætter rampelyset på.

Vi er nu kommet dertil at man for 95 kr. i Legoland kan møve sig ind i køen foran alle fattigrøvene og deres møgunger, og jeg er sådan set lidt ked af at det bliver stadig mere almindeligt at ville møve sig ind foran alle andre fordi man selv synes at ens egne gøremål er de vigtigste.

Vi har at gøre med et problem der berører nogle få tusind mennesker, som iøvrigt nok er ret selvhjulpne og snildt ville kunne finde ud af hvordan man så gør.

Tilbage står der så tusinder af mennesker i Danmark som på grund af sygdom, såvel psykisk og fysisk bliver sjoflet på det groveste fordi boligskatter etc. er den politiske varme grød. Der er kun de samme penge i Statskassen lige nu, så hver gang nogen går ind og tager af resourserne, - må andre undvære.

Der vil jeg godt mane til lidt besindelse omkring hvad man vil bringe til torvet af fikumdak som så skal ende op i alskens kommisioner og redegørelser. Som er svinedyre!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59

Thomas Rosenstand:
Som nævnt rundt omkring rammes jeg heldigvis ikke i denne omgang, da jeg ikke har bolig i Danmark.

Jeg har lige set din video og JEG kan godt forstå, at du er rystet. Efter den nye afgørelse skulle Helles mand have været skattepligtig til Danmark. 

Jeg forudsagde, at Skat ville komme til en korrekt afgørelse i denne artikel. For en gangs skyld. 

Lina, Helle, Skat, kunstnere, selskaber

Men den senere afgørelse er MEGET mystisk.

Du kan i henhold til praksis eje et sommerhus i Danmark uden at blive skattepligtig, da dette ikke kan tjene som helårsbolig før du bliver folkepensionist. En anden højst besynderlig dansk regel. Du MÅ ikke bo it dit hus hele året, hvis det er klassificeret som sommerhus og IKKE som helårsbeboelse. 

*Stavnsbåndet* er også delvis genindført ved det som kaldes bopælspligt.

Jeg har selv boet og arbejdet i USA i 17 år og blev dybt rystet, da jeg ved et uheld landede i Danmark. Det var blevet meget værre siden jeg af Skat uden skattegæld men syg følte mig tvunget til at udvandre. Hr. Mikkelsen fra Skat sagde direkte til mig: *Vi skal nok få stoppet jer*. Da gav jeg dengang op og udvandrede. Jeg havde allerede vundet to sager i Landretten anlagt af Skat, som så straks startede een mere på et falsk grundlag.

Siden 2005 har jeg intensivt læst op på skat og selskabsjura med bagrund i en tidligere klassisk uddannelse som revisor far det dengang hæderkronede C. Jespersen. 

Hvis man har et godt kendskab til de mange faldgruber i andedammen KAN man godt leve med det danske system ligesom Hr. Møller som siger: *Danmark er et godt land at leve i.*

Jeg er enig i dette for ham og andre som har indrettet sig som hr. Møller. 

Eller hvis man har indrettet sig så Skat ikke KAN få kløerne i sig.

Men ejerne af mindre virksomheder i Danmark betragtes af mange offentlige myndigheder som statens fjende nummer 1 og behandles derefter.

---------------------------------------------

Men desværre har også USA sine problemer. Der er særlovgivningen omkring mænds forhold til kvinder, som fældede Strauss Kahn som den hidtil største sag af denne art og alene baseret på hvad en COP har nedskrevet om hvad en kvinde sagde, at DSK havde gjort. Omkring 1 million mænd eller mange flere arresteres og sættes i *jail* hver år på et tilsvarende grundlag. DSK er bare med den hidtil største *bail*. Standardproceduren er beskrevet indgående af PhD Charles E Corry i hjemmesiden ejfi.org eller dvmen.org. Den gælder for alle stater.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 02:29

"Men desværre har også USA sine problemer. Der er særlovgivningen omkring mænds forhold til kvinder, som fældede Strauss Kahn som den hidtil største sag af denne art og alene baseret på hvad en COP har nedskrevet om hvad en kvinde sagde, at DSK havde gjort"

Om han er skyldig skal jeg ikke dømme. Men der er vist lidt mere i det end en betjent har skrevet ned:

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2011/05/24/082345.htm

Men hun er jo også "bare" en simpel stuepige, så hendes troværdighed kan vel ligge på et lille sted?

Mvh.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Det er synd for de stenrige udlandsdanskere ;-)

Jeg troede faktisk det kun var små ustyrlige teenagere, som gik så meget amok på youtube? Stick out tongue Der er ingen tvivl om, at manden er sur! Surprise

Der er jo ingen grund til at gå helt amok, SKAT laver jo også fejl engang imellem. Der er jo sikkert en god grund til at en regel af denne type blev lavet. Der er alt for mange, der flytter penge fra Danmark, som faktisk skader os alle. Jeg er helt enig i, at det giver minus mening, hvis man bliver dobbelt beskattet af sin indkomst. Selvom det ville være dejligt for os andre :-)

VH. Grzegorz Nowak, økonom med speciale i logistik (cand.merc.logsitik).

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Thomas penge er ikke dine eller mine, Grzegorz. De er kun hans og tilhører ham alene. At et flertal har besluttet at det er ok at stjæle andres penge gennem skat gør det ikke mere rigtigt. Det er stadig simpelt røveri med trussel om vold (fængsel).

Jeg glæder mig til den dag jeg ikke behøver at tage hensyn til dette illusoriske 'vi' og 'fællesskabetø som altid bruges som argument når man vil stjæle andres værdier.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)