Det er da klart, at folkene bag Google bruger masser af tid på at tilpasse det hele tiden, men et godt system kan - og vil - altid blive misbrugt, hvis der er penge at hente. Men jeg bruger da stadig Google, og synes det er en fantastisk søgemaskine. Det er ikke kun fordi jeg - næsten altid - får gode og relevante resultater, men også fordi det er så let at gå til. Samtidig må jeg også sige, at jeg virkelig elsker min gMail. Nu har jeg både benyttet mig af, Hotmails interface, Outlooks interface, Apples ''Mail'' programs interface, og ingen af dem kommer i nærheden af gMails interface. Det er enkeltheden, det går hurtigt, og de få reklamer jeg får er i det mindste relevante. Mange synes alle former for reklame er dårligt. For mig er en god reklame relevant for mig. Jeg er da ligeglad med om det er et søgeresultat eller en reklame jeg får når jeg søger på ''Biotherm moisturiser lotion'', bare det er relevant. Det er også derfor jeg gider at tilmelde mig nyhedsbreve, hvis jeg er interesseret i et produkt, så send mig endelig noget information (reklame) om det. Men for at komme tilbage på sporet, så synes jeg Google på sine områder er overlegen, og det skyldes at jeg får gode resultater og det er nemt og super enkelt at gå til. Prøv at tælle hvor mange ord der er på Google.dk, det tal siger hvis mere end noget andet om enkeltheden bag Google... -- Nu hørte jeg også lige omkring Google, at de igår offentligt gjode, at de vil begynde at sælge TV-serier -og shows, god idé? aner det ikke, har ikke haft tid til at analysere beslutningen endnu, men ummidelbart lyder det meget interessant. |
Jeg synes du kommer til en underlig konklusion. Det ville svare til at skyde skylden for dårlige dagblade på dygtige PR folk. Det er både søgemaskinerne og avisernes eget ansvar at levere ordentlige indhold. At søgemaskinerne så har valgt en computerbaseret løsning, frem for avisernes menneske-løsning, er deres "problem" - det undskylder ikke dårlige resultater.
Iøvrigt mener jeg du stærk overvurdere aggresiv SEO''s betydning for dårlige søgeresultater. Langt den største del skyldes dårligt indhold i almindelighed, dårlig kodning, duplikeret indhold osv. Dette problem er steget langt voldsommere på grund af den stigende mængde dokumenter der indekseres end på grund af aggressiv SEO.