Hej!
For det første vil jeg også anbefale dig/jer at leje, det lyder til at i er nye i dette iværksætter felt, og man kan aldrig vide hvad der sker. Derved står i ikke tilbage med en kæmpe gæld i ikke kan betale hvis jeres shop skulle gå neden om og hjem.
Der skal meget til for at starte sådan en shop op, der er alt det praktiske mht. indretning, køb af varelager osv osv. Men inden i begynder at tage fat på alt dette, så er det vigtig i laver jer en forretningsplan. Denne forretningsplan skal i både lave for jeres egen skyld således i hele tiden har en guideline for hvad i vil opnå og hvordan i opnår det. I skal også bruge en forretningsplan hvis i har brug for en investor eller skal låne penge i banken til jeres projekt, således de har noget håndgribeligt at arbejde med og de kan se hvor i vil hen med dette.
Har i ikke selv erfaring med disse forretningsplaner kan jeg være til hjælp, skriv da privat meddelelse.
Som du korrekt siger så skal man ikke forvente at kunne skovle ind det første stykke tid, så skal man endten have en anden finansierings kilde, eller også kan man selvfølgelig låne pengene i banken, dette skal dog helst være absolut sidste udvej da i formentlig også kommer til at låne penge i firmaet for at få jeres shop op at køre.
Jeg synes det lyder som om i er ret nye på dette område også måske ikke parate til at tage det store skridt det er at blive selvstændig med egen butik. Dette skal slet ikke tolkes negativt, men jeg synes det virker som om i har undersøgt alt for lidt om hvad det kræver at starte en sådan butik :) Jeg ville derfor måske anbefale jer at starte med en webshop der solgte disse varer. På den måde kunne i finde ud af følgende:
1) egner i jer som selvstændige
2) er det et marked for de varer i vil sælge
3) Hvis i får succes med webshoppen kan i tage skridtet og åbne egen butik + i har en indtægtskilde fra shoppen.
Håber i kunne bruge det til noget.
Mvh.
Morten S.