Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges vedr. opstart som selvstændig tatovør

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Min kæreste og jeg er meget interesseret i at starte vores egen tattoo-shop (alt mulig-shop) . i butikken vil der også komme til at være hairextensions, neglemanicure, massage, mm. Jeg har længe haft denne drøm, og det samme har min kæreste.

Vi tattovere begge to hjemme nu - men det tjener man jo ikke så godt på.

- Hvad synes i om idéen?
- Hvad er mit næste skridt?
- De fleste siger man skal forberede sig selv på ikke at tjene så meget osv, det første lange stykke tid? men hvilke penge skal ma så leve for? skal man tage lån, så man er på den sikre side??
- Hvor meget skal til for at starte sådan en shop - og hvor lang tid?
- Er det bedst at leje eller købe lokale?

har i andre gode råd, så kom med dem ;)

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 13:18

Hvor i landet skal det ske?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28

enten viborg eller ålborg (midtjylland)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil anbefale dig at leje lokalet.

Jeg vil anbefale dig at spare penge sammen så du har til at betale minimal løn til dig og din kæreste sådan i kan overleve(evt. flyt i en 1 værelses....eller sov i butikkens baglokale), og sådan at i kan betale husleje i butikken og lign. faste omkostninger i 6 mdr.

Det giver dig 3 mdr, til at få gang i butikken og rive noget omsætning hjem .. hvis du herefter kan se at det ikke kan løbe rundt, har du stadig 3 mdrs opsparing endnu som du kan tærre på under de 3 mdrs opsigelse du har på lokalet :-)

Samtidig kan de samme penge jo evt. danne kapitalgrundlag for et anpartsselskab så du ikke hænger på en kæmperegning hvis det går galt for dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33

hehe ja okay . det lyder som en meget god idé - men vi har så også lige 3 hunde d: måske det ikke er så godt med 3 hunde i en tatto shop d: Hehe.

- Nogen der ved noget om hvilke tilladelser osv man skal have for at åbne forretning? for man kan da ikke bare leje et lokale også begynde uden at gøre noget som helst, vel?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:01

Du er vel uddannet tatovør ? Jeg går stærkt ud fra at du som tatovør får instruktioner i hvad der er lovligt og hvad der ikke er :-)

Men jeg er ret sikker på at hvis det er tilladt for dig at side hjemme i stuen og tatovere så må du også åbne en butik :-)

Er du i tvivl vil jeg tro at http://www.pdt.dk kan rådgive dig :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:15

Det er sgu bare at åbne op i lejede lokaler. Tattoo er trods alt noget af det billigste at starte op, overhovedet, da du jo har alt grejet. (Går jeg ud fra, eftersom du tusser der hjemme).

Lige præcis Aalborg blir vist ret svær at komme ind på, vi har 4 officielle her oppe, hvor den ene sidder vildt tungt på markedet, da de alle der inde er vildt dygtige. Oven i det er der alle "hjemme-tusserne", sååå vil ik råde dig til at vælge Aalborg...

Den branche er sgu ikke så hårdt ramt af opstarts vanskeligheder, som så mange andre. Du har vel en kundekreds allerede, som følger med dig, så jeg er sikker på du tjener $ fra dag 1 stort set...

Btw., er du dygtig...? Altså sådan rigtig dygtig....? Cool

Dbh. Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35

der er ingen uddannelse som tattovør, efter hvad jeg ved :) så nej jeg er ikke uddannet tattovør d:

men tak for rådene ..

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:47

Hej!

For det første vil jeg også anbefale dig/jer at leje, det lyder til at i er nye i dette iværksætter felt, og man kan aldrig vide hvad der sker. Derved står i ikke tilbage med en kæmpe gæld i ikke kan betale hvis jeres shop skulle gå neden om og hjem. 

Der skal meget til for at starte sådan en shop op, der er alt det praktiske mht. indretning, køb af varelager osv osv. Men inden i begynder at tage fat på alt dette, så er det vigtig i laver jer en forretningsplan. Denne forretningsplan skal i både lave for jeres egen skyld således i hele tiden har en guideline for hvad i vil opnå og hvordan i opnår det. I skal også bruge en forretningsplan hvis i har brug for en investor eller skal låne penge i banken til jeres projekt, således de har noget håndgribeligt at arbejde med og de kan se hvor i vil hen med dette. 

Har i ikke selv erfaring med disse forretningsplaner kan jeg være til hjælp, skriv da privat meddelelse.

Som du korrekt siger så skal man ikke forvente at kunne skovle ind det første stykke tid, så skal man endten have en anden finansierings kilde, eller også kan man selvfølgelig låne pengene i banken, dette skal dog helst være absolut sidste udvej da i formentlig også kommer til at låne penge i firmaet for at få jeres shop op at køre.

Jeg synes det lyder som om i er ret nye på dette område også måske ikke parate til at tage det store skridt det er at blive selvstændig med egen butik. Dette skal slet ikke tolkes negativt, men jeg synes det virker som om i har undersøgt alt for lidt om hvad det kræver at starte en sådan butik :) Jeg ville derfor måske anbefale jer at starte med en webshop der solgte disse varer. På den måde kunne i finde ud af følgende:

1) egner i jer som selvstændige

2) er det et marked for de varer i vil sælge

3) Hvis i får succes med webshoppen kan i tage skridtet og åbne egen butik + i har en indtægtskilde fra shoppen.

Håber i kunne bruge det til noget.

Mvh.

Morten S.

Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:47
Hvis ikke du er udlært kan du godt glemme alt om den plan. Der er da Ingen med respekt før sig selv der vil tusses af en selvlært, medmindre manden er uhyggelig erfaren og dygtig. Har du tænkt over at folk skal være tilfredse ? Hvis du laver amatør tusser på dine venner, og de fortryder om ét par år, så har du balladen. Og hvad med det klientel der ikke er dine venner ?
Det kan meget hurtigt blive dine dyreste lærepenge.

Det kan godt være mit indspark blev lidt negativt.
Men jeg har ingen respekt før folk der vil "udsmykke" andres kroppe, kun før at tjene penge. jeg har set det så mange gange. Gå i lærer ét par år, så har du måske hvad der skal til.
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)