Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

min ansatte skal på barsel

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Mange tak for alle de indlæg som i kommer med det er en stor hjælp at kunne se/læse hvad de foregår ude hos andre erhvervs drivende.

Grundlæggende vil jeg lige nævne a Jeg ikke mener at man Ikke skal ansætte kvinder i fødedygtige alder som det vis blev nævnt, og jeg ønsker egentlig heller ikke at fyre nogle på dette grundlag. det egentlige problem er for mig er at firmaet nu efter godt 6 år er ved at være stabilt og vi nu kan kigge frem efter og skulle flytte ud af lejede lokaler mm. Nu føles det som at være på dag 1 igen der skal skæres i udgifter spares mm.

jeg har kigget på de tilskud som gives men som jeg umiddelbart kan se så dækkes max 159,25kr/t og med en løn udgift på over 200 kr/t idag så er minus på over 40kr/t plus udgift til en extra barsels vikar hvad det så også omfatter af forsikringer,  ATP barsel ;-), ferie penge mm.

min konklution er nok at jeg må håbe på at hun kan arbejde så længe som muligt og så må vi tage en samtale omkring videre ansættelse når det hele er overstået. det blive nok ikke muligt at tale til det bedre jeg hos den ansatte da der er faste kontrakter fra dyrelægeforeningen som ikke kan anfægtes så vidt jeg ved.

slutteligt skal det jo ikke være en mudder kamp om man skal ansætte eller fyre gravide kvinder men mere om vores erhvervs system for små firmaer er rimeligt, staten vil jo gerne have vækst, kvinder skal have leder stillinger mm alt sammen helt korrekt, men det ville være en stor hjæp på os små firmare hvis der var en bedre løsning på netop barsel problemet, tilskudet der gives er fint for lavere lønnede arbejde som ofte kan overtages af andre nemt og hurtigt men på den anden ende af skalaen vil det jo tage tid og koste dyrt at få¨en vikar ind og op i fart.

Igen tak for alle indlæg jeg vil fortsat læse med så længe der er en konstruktiv debat. 

Side 3 ud af 3 (21 indlæg)