Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja for Søren, Haolan spring ud idet, jeg påtænker i nærmeste fremtid at opstarte ligesom dig en fritids business og det der med moms er slet ikke så svært. Så har du mod på det gå da kun i gang.

PS.. jeg vil da lige anbefale et godt og billigt (GRATIS) regnskabs program http://www.sigmaregnskab.dk/
kører i Access indeholder bogføring, momsafregning, kontooversigt, kundedatabase, varelager med mere.
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:43

Oki.. det tror jeg så at jeg vil gøre :)

Jeg ved at man kan finde ansøgningen til momsregistrering her på nettet..
Nogen der kan fortælle mig hvor jeg finder den?

Og evt. nogen der kan beskrive hvordan jeg opgiver moms og det der til SKAT?
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 08:52

Hej Haolan

Du kan formular til momsregistrering på www.webreg.dk.

Hvis du har lyst er du altid velkommen til at ringe uforpligtende og få gratis rådgivning.

Kig på www.accp.dk for tlf nr. ellers er du også altid velkommen til at kontakte mig pr. email.

Råd fra mig lad vær med i første omgang invester i regnskabsprogram. Ring og få lidt gratis rådgivning inden, så kan vi sammen sporer os ind på hvad det er du har brug for.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 17:37
Ok.. Dejligt man kan få hjælp over det hele :)

Først vil jeg gerne vide følgene:

1) Hvordan klarer man det der med moms, det eneste jeg ved er at man skal betale moms ved indkøb og så får man det tilbage når regnskabsåret er gået.

2) Jeg ved noget om at jeg skal udfylde kreditorer og debitorer efter hvert regnskabsår.. Hvad er det?

3) Der er noget det hedder indgående og udgående moms.. Hvad er det?

Det var vidst de næste 3 punkter jeg mangler i min viden :)
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 17:59

Hej

ad 1. Du skal angive moms hver kvartal det første år, så der får du moms tilbage hvis dit varekøb indkl. moms har været større end dit varesalg.(kort fortalt)

ad.2 Kreditor er dem du skylder penge og det skal du gøre op hver momsangivelse da det er faktura dato der er gældende for momsangivelse. Debitorer er dem der skylder dig penge.

ad.3. Indgående moms = købsmoms
         Udgående moms = Salgsmoms

Spørg endelig igen hvis der er mere.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 18:04
Ok.. Hvad skal momsregnskabet indeholde?

Altså hvad er det præcis fra punkt til punkt at man skal aflevere hvert kvartal?

Har du eventuelt et eksempel på et momsregnskab at jeg kan få lov at se?
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 18:10
Altså hvad er det præcis fra punkt til punkt at man skal aflevere hvert kvartal?

Du skal ikke aflevere noget. Du får tilsendt et indbetalingskort fra SKAT hvor du angiver købs- og salgsmoms (totaler for afregningsperioden) og så enten indbetaler du det skyldige beløb i bank/posthus eller du sender kortet med posten og får penge retur..

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 18:16
Ok.. Altså hvis vi forestiller os at jeg har solgt et webdesign til et firma for 1000 eksl. moms
Altså 1250kr inkl. moms

Så skal jeg skrive på indbetalingskortet 250kr under salgsmoms

Og hvis jeg så indkøber noget PC-udstyr for 500kr inkl. moms, skal jeg altså skrive 125kr under købsmoms..

Har jeg forstået korrekt?
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:19

Dato: 11/22/2005 6:15:59 PM Forfatter: haolan Ok.. Altså hvis vi forestiller os at jeg har solgt et webdesign til et firma for 1000 eksl. moms Altså 1250kr inkl. moms Så skal jeg skrive på indbetalingskortet 250kr under salgsmoms Og hvis jeg så indkøber noget PC-udstyr for 500kr inkl. moms, skal jeg altså skrive 125kr under købsmoms.. Har jeg forstået korrekt?

Korrekt. Når du skal angive moms vil dine konti se ud, som du skriver det:

Salgsmoms: 250 kr.
Købsmoms: 125

Difference: +125 kr.

Dvs. du skal afregne 125 kr.
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 18:20
Ok.. Altså hvis vi forestiller os at jeg har solgt et webdesign til et firma for 1000 eksl. moms

Altså 1250kr inkl. moms

Så skal jeg skrive på indbetalingskortet 250kr under salgsmoms

Og hvis jeg så indkøber noget PC-udstyr for 500kr inkl. moms, skal jeg altså skrive 125kr under købsmoms..

Ha, bortset fra at hvis du køber noget for 500 inkl. moms er det altså kun 100 kr. i moms :)

Men ellers korrekt. Det giver så 150, hvilket betyder du skylder SKAT dette beløb.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)