Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok altså jeg skal indbetale 125kr til MOMS ikke?

Hvis vi nu går tilbage til eksemplet.. Hvad skal jeg så helt nøjagtigt udfylde i mit regnskab? Jeg har downloadet det regnskabsprogram som Lars Pedersen foreslog.

Der skal jeg skrive noget bogføring og faktura.. Hvordan gør jeg og hvad skal der helt præcist stå, hvis vi tager udgangspunkt i mit webdesign produkt for 1000 kr eksl. moms..?
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 18:28

Nej, 150.

Salgsmoms: 250
Købsmoms: 100 (ikke 125 som du og LHK fejlagtigt mener)
= 150

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 18:30
Nej den er jeg med på.. Havde bare ikke set dit indlæg inden jeg svarede :)

Hvis vi nu går tilbage til eksemplet.. Hvad skal jeg så helt nøjagtigt udfylde i mit regnskab? Jeg har downloadet det regnskabsprogram som Lars Pedersen foreslog.

Der skal jeg skrive noget bogføring og faktura.. Hvordan gør jeg og hvad skal der helt præcist stå, hvis vi tager udgangspunkt i mit webdesign produkt for 1000 kr eksl. moms..?
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:34

Dato: 11/22/2005 6:28:04 PM Forfatter: fey.dk
Nej, 150. Salgsmoms: 250 Købsmoms: 100 (ikke 125 som du og LHK fejlagtigt mener) = 150

Jeg regnede nu ikke efter.

Nå, der er ingen grund til at vi er to, der sidder og skriver det samme, så jeg vil overlade "undervisningen" til dig, fey.dk.

haolan: Når du regner moms "bagvendt", så gang beløbet med 0,8. Eller 0,2 for at få momsbeløbet.
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 18:37

Kender ikke programmet, så det ved jeg ikke. Og her står jeg i øvrigt så også af, da min "bogføring" er ikke-eksisterende. Når årsregnskabet skal laves samler jeg bare alle mine bilag og sammenholder med årets aktivitet via netbank. Det lyder måske mærkeligt, men jeg kører på 8. år med den metode, og det har aldrig voldet problemer :)

--

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 18:40
Jeg regnede nu ikke efter.

Nå, der er ingen grund til at vi er to, der sidder og skriver det samme, så jeg vil overlade ''undervisningen'' til dig, fey.dk.

He he, fair nok :)

Når det kommer til resten af hele bog/regnskabsføringen har jeg mine helt egne, vist-ikke-så-udbredte metoder, så fortsæt du endelig med undervisningen..

--

Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 18:42

Hej Haolan

Læs lige hvad jeg skrev. Det kan være at jeg ikke udtrykte mig klart nok.

Jeg anbefalede at du ikke gik ud og investerede i et regnskabsprogram. Jeg anbefalede ikke at du skulle downloade et.

Jeg synes du skal tage en snak med en som undertegnet og få lavet en plan om hvor meget du skal lave og hvor meget andre skal lave for dig.

Det kan godt være at du selv kan lave det senere men jeg vil klart anbefale dig at få nogen til hjælpe dig igang.

Ring eller skriv. Alt rådgivning er gratis

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 18:49
Kender ikke programmet, så det ved jeg ikke. Og her står jeg i øvrigt så også af, da min ''bogføring'' er ikke-eksisterende. Når årsregnskabet skal laves samler jeg bare alle mine bilag og sammenholder med årets aktivitet via netbank. Det lyder måske mærkeligt, men jeg kører på 8. år med den metode, og det har aldrig voldet problemer :)

Hvordan mener du at du gør? Altså hvilke bilag og hvilken aktivitet?

Tilmeldt 27. Sep 05
Skrevet kl. 18:53
Sorry Lars.. Nu blander jeg det også sammen.. det var Claus M.. Der skrev om sigmaregnskabet man kunne downloade gratis :)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 18:58
Hvordan mener du at du gør? Altså hvilke bilag og hvilken aktivitet?

Bilag som fx mine egne fakturaer, regninger for eksempelvis webhotel, domæner, hardware og så videre..

Aktivitet på kontoen.. jamen øh.. hvornår der går penge ind og ud :)

--

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)