Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg den eneste der ikke tjener på adsense?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Jeg har en byguide (tyrkisk site http://www.hergece.com) med ca. 2000 unikke besøgende dagligt. I guiden har vi ligeledes også en dating-community del med knap 5.000 medlemmer (http://www.hergece.com/arkadas)

På hovedsiden har vi tilføjet en enkel google adsense boks, og i dating delen et større adsense lignende tyrkisk program (Mynet adklik), der er tro kopi af google adsense.

Jeg læser en del indlæg, som bl.a. her, at der er meget at tjene på adsense programmer. Dating delen er den mest besøgte del og der giver pr. klik i gennemsnit ca. 0,04 dollars. Google adsense på forsiden giver vist nogenlunde det samme pr. klik. Nogle gange lavere. Og der kommer vel ca. i gennemsnit 15-20 kliks om dagen. Så med gennemsnits indtjening på under 1 dollar pr. dag med 2000 unikke besøgende, kan jeg altså ikke helt kalde det en god forretning.

Hvad er der galt? Er klikprisen for lav? Er 2000 unikke besøgende om dagen for lavt til at man kan forvente mere end 1 dollar pr. dag? Eller får jeg bare for få klik i forhold til antal besøgende på siden?

Jeg kan ikke helt se en forretning i adsense, som så mange andre skriver så gode historier om...

Det skal dog lige siges, at jeg ikke har gjort andet end at tilmelde mig og sat google og mynet reklamer ind...

Flere skriver at man skal arbejde for det? For hvad? Hvor er det liiiiige jeg har sovet i timen?

Håber nogle kan svare i normalt sprog, så det er til at forstå...  

mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:37
Hej William

Prøv følgende simple tilgang i to dage og meld lige tilbage om ikke det dur:

Sæt et AdSense stort rektangel (google siger at dette er det mest effektive format)  lige midt på forsiden. Sørg for at baggrundsfarven, tekstfarven og linkfarven passer sammen med den øvrige side, som google anbefaler det.

Sørg for at din kildekode er sådan, at koden til rektanglet står før koden til noget andet adsense, så google lægger de bedste annoncer dér.

Hvis du vil eksperimentere med at få google til at vælge nogle bestemte emner (med penge i!) for annoncerne, så skriv noget sektionsmålretning, som det hedder så flot. Det er let - se denne vejledning: https://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=23168&ctx=da:search&query=adsense+tag&topic=&type=f

Du må love at vende tilbage til os med resultaterne! :)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:20
Dit største problem er nok at sitet er på Tyrkisk. Uden at være 100% sikker vil jeg gætte på at klikpriserne på AdWords er væsentligt lavere i Tyrkiet end i så mange andre lande. Og da det er en andel af det som annoncørerne i AdWords betaler du ender med at få, ja så bliver afregningen også lav.

Derudover er community sites normalt dem der er sværest at få rigtig gode indtjeninger på, bl.a. fordi det her som regel er få brugere der generere mange sidevisninger - i forhold til sites hvor mange brugere generere få sidevisninger hver. problemet med faste brugere er også at de tit ender med at blive "reklame-blinde" - altså overser dine annoncører.
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 11:43
Sæt et AdSense stort rektangel (google siger at dette er det mest effektive format)  lige midt på forsiden. Sørg for at baggrundsfarven, tekstfarven og linkfarven passer sammen med den øvrige side, som google anbefaler det.

Sørg for at din kildekode er sådan, at koden til rektanglet står før koden til noget andet adsense, så google lægger de bedste annoncer dér.

Hej Anders,

Så har vi ændret google placeringen... Se: http://www.hergece.com

Dog har google ikke en størrelse der passer ind i vores design, så vi har taget 2 stk. 468x60 og 1 stk. 125x125, for at få det passet ind i designet..

Jeg forstår ikke: "Sørg for at din kildekode er sådan, at koden til rektanglet står før koden til noget andet adsense, så google lægger de bedste annoncer dér."

Nogle der kan forklare dette?  Skal jeg evt. kopiere koden ind her som det er langt ind i index?

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:52
Det ser jo fint ud! Spændende at høre om det virker for dig.

Ville nok selv springe over den grafiske reklame for adwords og så i stedet bare sætte de to tekst reklamebokse centreret i feltet og uden ramme omkring dem.

Det med koden i kildekoden, er ikke relevant i den opsætning du har valgt. Er bare hvis du brugte div bokse med absolut placering osv. Glem det for nu.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 11:53
Hej William Atak,

Lidt offtopic, men har du prøvet, at se dit site i firefox? - Det ser virkeligt mærkeligt ud.

Mvh.
whatever.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:07
Anders, hvad skulle jeg gøre uden dig

Whatevet... Nej, jeg har ikke selv set det i firefox, men er klar over problemet. Ingen af mine sider er indstillet til det. For at være helt ærlig så ved hverken jeg eller min webmaster, hvordan det skal fikses...  Nogle der kan hjælpe eller give et tilbud på at fikse det?

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 12:14
Kender ikke nogen herinde som kan gøre jobbet. Men vi har selv brugt wizit.dk til at gøre jobbet - Spørg efter en Keld Nygaard (27223717)

- Eller se hvis der er nogen i forumet som evt. kan give dig et godt tilbud.
//whatever

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 19:50
Dato: 09-03-2007 12:07:16
Forfatter: William Atak
Anders, hvad skulle jeg gøre uden dig

Whatevet... Nej, jeg har ikke selv set det i firefox, men er klar over problemet. Ingen af mine sider er indstillet til det. For at være helt ærlig så ved hverken jeg eller min webmaster, hvordan det skal fikses... Nogle der kan hjælpe eller give et tilbud på at fikse det?

Hej William

Sidens koder er i hvert fald helt hen i vejret!!
Det er opbygget MEGET forkert - og jeg forstår faktisk ikke at man overhovedet kan se noget :-)

Sådan lige umiddelbart gætter jeg på, at problemet ligger i at indholdet ligger i en tabel, som er
angivet til en bredde på 929, og er centreret heri. Indholdet er nemlig IKKE 929 bred.

Men som sagt, så er koderne smidt ind med en skovl - hvilket du nok burde få orden på.

Med venlig hilsen

Ronni

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:03
Sådan lige umiddelbart gætter jeg på, at problemet ligger i at indholdet ligger i en tabel, som er
angivet til en bredde på 929, og er centreret heri. Indholdet er nemlig IKKE 929 bred.

Hej Ronni,

Ham der har programmeret siden er ret ny... Så jeg kunne godt forestille mig at der var fejl... Men ikke så alvorlige

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at indholdet ikke er 929 bred?

Mvh

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)