Hej Alle. Jeg har et dilemma som jeg gerne vil høre om der er nogen som har et par gode forslag til en løsning på. Min gode ven og startede for 7 måneder siden en hobby virksomhed og pr. idag er det med en fornuftig succes. Der er god omsætning og en meget spændende fremtid. Vi får super positive tilbagemeldinger på de produkter vi levere. Mit dilemma er at han laver ikke en skid! han snakker om at det og det skal vi have styr på og at det hele begynder og se rigtig fornuftigt ud. I første omgang var det hans ide men det er mig som i den grad har fået sat det hele i system og fået hele det administrative apparat op og køre. Senest har jeg bedt ham om at melde ud hvad det er for arbejdsområder han vil fokusere på og ud af 7 område (Salg, Regnskab, Administration, Leverandørkontakt, samarbejdsaftaler, personale og www) har han meldt tilbage at han egentlig kun vil fokusere på salg for det er der han er skarp. Det jeg har mest lyst til er at købe ham ud og køre det hele selv men min moral er også imod idet han jo er min gode ven og manden med ideen. Hvad ville i gøre? |
Lyder som om din ven er en rigtig "iværksætter/entreprenør"-type :-)
Men er han så efter din vurdering god til salg? Er det ham der sælger varerne? Eller er det også dig?