Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tillykke til USA

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Jensen:

På en måde synes jeg det er ærgeligt at de ikke tog ham til fange, og lod ham rådne op i et fængsel. Han har jo nok fået hvad han ønskede (21 jomfruer) eller hvad det nu er at de er blevet lovet, hvis de dør i hellig krig Wink

Jeg vil bare lige slå fast, så der ikke er nogen misforståelser, at Osama Bin Laden ikke er død i Hellig Krig. Der er ingen gældende Jihad. Der er nogle mindretalstosser der er ekstreme der tror de kan kalde til Jihad, men det er bare noget de tror i deres forsmåede små hjerner.

Hvis Osama Bin Laden var blevet stillet overfor Sharia lovgivningen, så var han blevet dømt og henrettet. Så det havde måske været et stærkere signal at sende og vise hans halshugning end blot at dumpe ham i havet, som ikke helt er lige efter bogen.

Køb ren argan olie her

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 01:55

Jeg troede nu også allerede at han var død, jeg blev sgu lidt overrasket da jeg hørte det i radioen. Jeg kan nu bare heller ikke se hvorfor han bliver likvideret istedet for at blive sat i fængsel..

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

rnthc:
jeg har ikke brug for at agumentere på andre måder, pointen er lagt.. og det er det jeg ville.

Og det har du meget, meget ret i - du har slet ikke brug for at argumentere bedre, end du har gjort her. Ingen kunne have gjort et halvt så godt arbejde i forhold til at vise, hvad du står for ;-)

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 07:26

Hej

At verden er blevet en mindre terrorist mindre er selvfølgelig helt fint, dog undrer det mig at verdens mest eftersøgt mand og største trofæ for USA blot proklameres død og dumpet i havet. Uden nogen anden form for dokumentation end en hærget villa og angivelig DNA test. Nuvel, manden er da sikkert død, i går en anden dag eller hvad ved jeg, men lad os da håbe, at det er et skridt i mod mere fredelige tider for alle parter.

/Kim

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 07:50

Entrepreneur - Jan:
Hvis Osama Bin Laden var blevet stillet overfor Sharia lovgivningen, så var han blevet dømt og henrettet. Så det havde måske været et stærkere signal at sende og vise hans halshugning end blot at dumpe ham i havet, som ikke helt er lige efter bogen.

Deri tror jeg du tager ganske fejl. Jeg bed mærke i at Hillary Clinton udtalte at "man aldrig skulle undervurder USA" og hvad kan næsten være et stærkere signal end til de resterende talibaner end at dræbe deres leder?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:

Ja det er en stor dag for verdenssamfundet. Jeg mener ikke man skal lade sig påvirke af at amerikanerne fejrer det på den måde, det er ligeså meget udtryk for en lettelse over en dekades kamp der til tider har vist sig at være håbløs, nu bringer nogle positive resultater.

Jeg fik, uvist af hvilke årsager, utroligt travlt med kunder der skulle bestille en masse ydelser og varer i går, så jeg fik desværre ikke mulighed for at svare. Måske er det Osama effekten jeg kunne mærke med det samme :o)

Jeg er ked af den drejning tråden tog, for det var ikke ment som en opfordring til at komme med konspirationsteorier om 9/11 eller lignende. Det var ment som en oprigtig lykønskningstråd, da det var tydeligt at se hvor meget det betyder for dem.

Jeg tror (og det er naturligvis bare et gæt) at det der har gjort mest ondt på dem, er at de har følt sig usårlige derovre. Derfor har det gjort utroligt ondt på dem, at finde ud af at det var de bestemt ikke. Dette kombineret med de mange tusinde meningsløse dræbte, gør selvfølgelig at de er glade over at have straffet manden bag. Også selvom det har haft håbløse udsigter.

Man kan stille sig selv en lang række spørgsmål i fordindelse med drabet på Osama, blandt andet hvorfor man har ventet i et helt år med at gå ind, men det vil ikke blive til andet end en masse nye konspirationsteorier, så det vil jeg ikke komme så meget ind på :o)

Til gengæld vil jeg næsten give dig helt ret, med hensyn til Israels rolle for verdensfreden. Men også kun næsten. Der er store penge i krig, så der vil aldrig nogesinde blive fred. Og sevom der ikke var penge i det, tror jeg ikke at det ville skabe langvarig fred, at Israel trækker sig ud.

Jeg håber at de gør det, og jeg kan slet ikke forstå at verdenssamfundet stiltiende kigger på hvad der foregår, når man tænker på hvad vi bruger som undskyldning for at straffe andre lande. Men der er nok en dybere mening med det hele..

Om han var blevet henrettet hvis han var stille overfor Sharia lovgivningen, ved jeg heller ikke, men det er bestemt ikke utænkeligt.

Jeg har ikke så meget forstand på det, men spørger da ind til det hos mine muslimske venner, og det er et noget blandet billede jeg får af den lovgivning. Nogle mener ikke at den, hvis den blev praktiseret korrekt, er så slem som alle vil gøre den til, men at der rent faktisk er plads til både tilgivelse og forsoning. Andre siger at man skal være opmærksom på, at den oftest bliver praktiseret på landet, hvor ingen ka læse eller skrive, og derfor er nødt til at stole blindt på de lokale overhoveder. Der i øvrigt heller ikke nødvendigvis er i stand til at læse eller skrive, men er stand til at overbevise de andre om at de kan :o)

Hvor meget af det jeg skal tro på, er ikke godt at vide. Men jeg har da fået fortalt historier om netop Sharia lovgivningen, der nærmest kan få det danske retssystem til at virke barbarisk. Men igen, er det absolut ikke til at vide hvor meget jeg kan tro på.

Jeg kan også se at de danske terrorsager er kastet ind i debtatten, som argument for at det er godt at Osama er blevet dræbt.

Jeg har en del kendskab til den ene af disse sager, og hvis de øvrige er foregået på samme måde, så er jeg altså ikke så sikker på, at Danmark har været specielt tæt på at blive ram af terror.

Men jeg vil dog vælge at tro, at denne ene sag har været enestående, og de andre har haft reelt indhold. Og om ikke andet har de da bekræftet os i at det er rigtigt at vi er med i krigen mod terror, og tilføjet PET øgede ressourcer, samt banet vejen for en del lovændringer vil aldrig ville have accepteret, hvis vi ikke havde denne trussel hængende over hovedet. Og da det selvfølgelig er i alles interesse at vi er sikre, er det svært at være modstander mod dette.

Og for god ordens skyld skal jeg måske nævne, at jeg selvfølgelig har det helt fint med at Osama fik sin straf. Jeg var mindst lige så vred som alle andre, da jeg fulgte med i terrorangrebene, som jeg mener er en utroligt kujonagtig handling.

Og selvfølgelig har det en vis signalværdi, at man får straffet bagmanden. Men jeg tror bare ikke at det gør den store forskel, for der er rigeligt af efterfølgere der er klar til at tage over efter ham. Der gør dette drab nok ikke den store forskel.

Men det gør en forskel for amerikanerne, og det var i bund og grund bare det jeg ville lykønske dem med Big Smile

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 11:28

igang:
Man kan stille sig selv en lang række spørgsmål i fordindelse med drabet på Osama, blandt andet hvorfor man har ventet i et helt år med at gå ind, men det vil ikke blive til andet end en masse nye konspirationsteorier, så det vil jeg ikke komme så meget ind på :o)

Tak for et godt svar :-) Rart at se en der kan argumentere for sine holdninger.

Til overstående, så er der ikke så meget hokus pokus.. Det letteste ville være at bombe manden sønder og sammen. Der er dog en masse risiko forbundet med denne metode, så derfor skulle man ind med Navy Seals, og det kræver en masse planlægning, øvelser med videre

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:31

igang:

Jeg har ikke så meget forstand på det, men spørger da ind til det hos mine muslimske venner, og det er et noget blandet billede jeg får af den lovgivning. Nogle mener ikke at den, hvis den blev praktiseret korrekt, er så slem som alle vil gøre den til, men at der rent faktisk er plads til både tilgivelse og forsoning. Andre siger at man skal være opmærksom på, at den oftest bliver praktiseret på landet, hvor ingen ka læse eller skrive, og derfor er nødt til at stole blindt på de lokale overhoveder. Der i øvrigt heller ikke nødvendigvis er i stand til at læse eller skrive, men er stand til at overbevise de andre om at de kan :o)

Det er korrekt der er plads til både tilgivelse og forsoning i Sharia loven, men den er ganske vidtrækkende på enkelte områder som aldrig ville være forsonelige med et retssystem i et demokratisk samfund. Heraf bl.a. min kommentar om at OBL ville være henrettet, da han gøren og laden med "intent" er nok til en dødsdom.

Fortolkningen eller nærmere fejlfortolkningen i landområder er også korrekt, da det ofte er en egenforvaltning. Og i landområder kan man aldrig sikre sig at den praktiseres korrekt da "den vise" ikke i de fleste tilfælde er uvildig.

Elementer af Sharia lovgivningen findes såmænd allerede i vores eksisterende retssystem, men Sharia loven i sin helhed kan meget sjældent om nogensinde praktiseres i et samfund som vores. Men elementer af den vil nok give en for nogen "bedre" retsfølelse, da f.eks. straffen for at jeg eksempelvis slog én person ihjel der havde krænket min datter seksuelt, ville være minimal om nogen overhovedet.

igang:

Hvor meget af det jeg skal tro på, er ikke godt at vide. Men jeg har da fået fortalt historier om netop Sharia lovgivningen, der nærmest kan få det danske retssystem til at virke barbarisk. Men igen, er det absolut ikke til at vide hvor meget jeg kan tro på.

Det tror jeg også mest er en vandrehistorie Smile

igang:

Og for god ordens skyld skal jeg måske nævne, at jeg selvfølgelig har det helt fint med at Osama fik sin straf. Jeg var mindst lige så vred som alle andre, da jeg fulgte med i terrorangrebene, som jeg mener er en utroligt kujonagtig handling.

Helt enig, også derfor jeg i alle sammenhænge har benævnt Osama Bin Laden som verdens største tøsedreng, som kujonagtigt har udnyttet Islam og illiterære personer med verdens ufred til følge samt medført hetz mod personer af en bestemt religiøs overbevisning, der henleder tankerne tilbage til nazisternes etniske udrensning.

Det kan så undre at Israel med sin besættelse og fortsatte fornedring ikke har lært noget af verdenshistorien.

Af hele mit hjerte håber jeg at verdenssamfundet seriøst snart får øjnene op for Israels barbariske knibtangs opførsel, og at vi som mennesker i en "civiliseret" verden IKKE længere (da det har taget alt for mange år at ændre) accepterer at et land som Israel holder mennesker "fanget" i flygtningelejre - hvor nogle både bliver født og dør.

Køb ren argan olie her

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 11:39

Man kan da kun sige det er et skridt på vejen til at få en bedre verden..:-)

Jeg fordømmer ikke det fejres.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:49

Henrik Nielsen:

Entrepreneur - Jan:

Deri tror jeg du tager ganske fejl. Jeg bed mærke i at Hillary Clinton udtalte at "man aldrig skulle undervurder USA" og hvad kan næsten være et stærkere signal end til de resterende talibaner end at dræbe deres leder?

Jeg tror ikke jeg fejlfortolker, så der er vi uenige.

Det du skal forstå er, at der er forskel på fortolkningen af handelsforløbet. Måden at begrave ham på er ikke i orden, men om der i praksis så var andre muligheder det er så en anden sag. Og ingen af os ved jo om der efter hans død har været talt med hans familie i Saudi Arabien. Men jeg tror det havde været et stærkere signal at sende at begrave ham "ordentligt" så den retfærdighed i den ceremoni var sket fyldest.

Men det havde været et valg mellem pest eller kolera og måske ikke praktisk muligt, så vi må nøjes med at være tilfredse med hans død.

Det er helt legitimt at Osama Bin Laden likvideres på den måde, og hans afgang fra denne jord glæder mig og milliarder af andre. Så stort tillykke med resultatet.

Køb ren argan olie her

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)