Forstår ikke helt din begejstring for det, Michael skriver. Det er faktuelt forkert. Langt, langt de fleste er enten skoleelever som omformulerer deres skoleopgaver eller folk som bruger internettet til en lille hyggeskilling på samme måde som man engang for længe siden kunne tjene lidt på at samle kuglepenne eller lægge vareprøver i kuverter. Det passer ikke og Thorborg har kommenteret på det flere gange. Der er masser af forretningsfolk, som blot læser med og blander sig i debatten, når de en sjælden gang har en eller anden konkret forespørgsel. Jeg får tit henvendelser fra iværksættere, der driver ganske lukrative forretninger, uden jeg nogensinde har set dem blande sig i debatten. Mange af dem siger også, når jeg taler med dem, at de kun følger med fra sidelinjen. Derfor er det faktuelt forkert at generalisere Aminos brugerbase, som Michael gør i sit indlæg. Fordommen er sød nok, men den har absolut intet fundament i virkeligheden. Som jeg tidligere har påpeget, så tror jeg de fleste opfatter MLM-debatterne som affald, fordi der sjældent er tale om konkrete problemstillinger. Det er ofte ren flufftalk omkring koncepter eller forretningsdrift i fugleperspektiv. Det er sjældent vi oplever en MLM-Amino, der spørger om konkret rådgivning til at afhjælpe en eller anden problemstilling, som personen har i relation til salg af et eller andet givent produkt. Og meget kan man så mene om affiliate-branchen, som ofte bliver hevet ind i debatten. Men faktum er, at vi, der blandt andet beskæftiger os med affiliate marketing, i langt højere grad er nede i detaljerne omkring det vi laver. Og det virker fuldstændig gennemskueligt og håndgribeligt, at der rent faktisk ER mange, der tjener gode penge på affiliate marketing. Det synes jeg ikke helt er tilfældet med MLM-deltagerne. |
Her er den så igen:
Citat:
Og meget kan man så mene om affiliate-branchen, som ofte bliver hevet ind i debatten. Men faktum er, at vi, der blandt andet beskæftiger os med affiliate marketing, i langt højere grad er nede i detaljerne omkring det vi laver. Og det virker fuldstændig gennemskueligt og håndgribeligt, at der rent faktisk ER mange, der tjener gode penge på affiliate marketing. Det synes jeg ikke helt er tilfældet med MLM-deltagerne.
Den samme retorik:
"Det jeg beskæftiger mig med er bedre end det du beskæftiger dig med" - du kan ikke undgå at blive beskæftiget med samme emneområde uanset den ene eller den anden branche - hvorfor ?
Indlysende - al virksomhedsdrift der omfatter vare ind og ud, omsætning og bundstreg rummer samme aktivitgetsomfang - men det kan jo være at de der stiller spørgsmålene er de med manglende virksomhedsdrifts-erfaringer, regnskaber, salg og ledelseserfaringer m.m. som nok ikke findes i Network Marketing her er det mere almindeligt at finde de mere erfarne erhvervsfolk.
Det betyder jo ikke at Amino er irrelevant for dem da der er mange gode spørgsmål, at lærer af men også gode svar - og så er der jo også markedsføringseffekten ikke at glemme !
Nu er tråden jo "Er Network Marketing skadelig for Amino" - jeg har egentlig den opfattelse at det er debattørerne der er skadelige for Amino - de debattører der har så meget tid i overskud så de hænger herinde hele tiden for at se om der er noget de kan udtale sig om i MLM-som det fejlagtigt kaldes herinde - i stedet for at læse lektier og/eller passe deres egen forretning og gøre noget ved det.
Amino eller ej Virksomheder er her med eller uden ! Pas på tonen
mvh
ing. john sommer - HD-Informatik og Økonomi